• Anonym (Jenny­)
    Äldre 10 Jan 18:06
    49610 visningar
    411 svar
    411
    49610

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Äldre 10 Jan 18:24
    #11
    Anonym (Jenny) skrev 2012-01-10 18:21:20 följande:
    Det jäkliga är att det var en tjej av den typen som killar nästan vänder sig om för att titta på.

    De kan väl också vara bittra, må dåligt eller bara jävligt dryga?
  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 18:24
    #12
    Kunigunda skrev 2012-01-10 18:14:50 följande:
    Jag är smal, men har istället fått utstå kommentarer om hur jag klär mitt barn, hur länge jag ammat, hur jag lade upp min föräldraledighet, hur snabbt jag går, var jag joggar etc.
    Har du haft dåligt självförtroende angående något av det som du fått kommentarer om?

    Jag tycker iofs inte det är rätt att lägga sig i något av det du räknade upp heller. Har också fått kommentarer om liknande saker, allra helst angående saker om barnen. Men eftersom jag tror på mig själv som mamma och i de valen så svider inte kritiska kommentarer om det ens hälften så mycket som de om min vikt.
  • Anonym
    Äldre 10 Jan 18:26
    #13

    Antar att du aldrig slängt en blick på rökare? Eller alkisar på stan? Eller gäller det bara vid matmissbruk som man ska visa hänsyn?

  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 18:27
    #14
    Kunigunda skrev 2012-01-10 18:24:34 följande:
    De kan väl också vara bittra, må dåligt eller bara jävligt dryga?
    Om du tittar på inlägget jag citerade så svara med en kommentar liknande "jag kan banta vad kan du göra med ditt utseende" hade inte riktigt passat in oavsett om jag ens hunnit tänka på det eller för den delen hade svarat något spydigt.

    Alla kan vara bittra, må dåligt eller vara dryga ja.
  • Äldre 10 Jan 18:31
    #15
    Anonym (Jenny) skrev 2012-01-10 18:24:52 följande:
    Har du haft dåligt självförtroende angående något av det som du fått kommentarer om?

    Jag tycker iofs inte det är rätt att lägga sig i något av det du räknade upp heller. Har också fått kommentarer om liknande saker, allra helst angående saker om barnen. Men eftersom jag tror på mig själv som mamma och i de valen så svider inte kritiska kommentarer om det ens hälften så mycket som de om min vikt.

    Vänta nu. Jag var ju på din sida, men gör mig redo att byta. Vad menar du nu egentligen? Att det bara är överviktiga människors matvarukorgar man inte får kommentera? Men en nybliven mammas val angående föräldraledighet eller amning är öppet för allas åsikter? What's good for the goose is good for the gander.
  • Loriya­na
    Äldre 10 Jan 18:32
    #16

    Fruktansvärt oförskämt av personen! Jösses...helt idiotiskt vad folk vräker ur sig! Jag skäms över mänskligheten! Är faktiskt riktigt shockad :(

  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 18:33
    #17
    Anonym skrev 2012-01-10 18:26:33 följande:
    Antar att du aldrig slängt en blick på rökare? Eller alkisar på stan? Eller gäller det bara vid matmissbruk som man ska visa hänsyn?
    Ärligt talat så nej. Rökare står sig fria att skada sig själva om de vill om de vill sluta hoppas jag att de får hjälp dock. Alkoholister tycker jag mest synd om, Skulle önska att man kunde hjälpa dem ur sitt missbruk, men vet att i praktiken så går det inte.

    Jag brukar ibland kunna slänga ur mig något spydigt tillbaka till någon, men jag brukar inte slänga elaka pikar eller kommentarer om mig. Jag tycker man ska visa alla hänsyn.
  • Kattda­men
    Äldre 10 Jan 18:39
    #18

    Troligen var det något fel på henne.

  • Anonym (Jenny­) Trådstartaren
    Äldre 10 Jan 18:45
    #19
    Kunigunda skrev 2012-01-10 18:31:06 följande:
    Vänta nu. Jag var ju på din sida, men gör mig redo att byta. Vad menar du nu egentligen? Att det bara är överviktiga människors matvarukorgar man inte får kommentera? Men en nybliven mammas val angående föräldraledighet eller amning är öppet för allas åsikter? What's good for the goose is good for the gander.
    Jag försökte säga där var att kommentarer gällande såna saker har jag lättare att borta av mig eftersom jag har självförtroende i ex vilka kläder jag klär mitt barn i eller hur länge jag ammade än kommentarer gällande min vikt där jag har ett självförtroende som suger.
    Däremot tycker jag inte det är mer rätt att kommentera någons föräldraskap, motionsvanor eller andra saker.
    Förstår inte varför man ska skicka elaka kommenterar till någon överhuvudtaget oavsett ämne.
  • Äldre 10 Jan 18:49
    #20
    Anonym (Jenny) skrev 2012-01-10 18:45:25 följande:
    Jag försökte säga där var att kommentarer gällande såna saker har jag lättare att borta av mig eftersom jag har självförtroende i ex vilka kläder jag klär mitt barn i eller hur länge jag ammade än kommentarer gällande min vikt där jag har ett självförtroende som suger.
    Däremot tycker jag inte det är mer rätt att kommentera någons föräldraskap, motionsvanor eller andra saker.
    Förstår inte varför man ska skicka elaka kommenterar till någon överhuvudtaget oavsett ämne.

    Jag förstår inte varför man ger sig rätt att gå runt och meddela sin åsikt om folks val överhuvudtaget. Oavsett om man är positiv eller negativ. Om folk vill ha en åsikt ber de om den - hos vänner, på FL etc.
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?