• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Anonym
    Anonym (Jenny) skrev 2012-01-10 19:19:42 följande:
    Jag hade 2 st 200gr chipspåsar, 1 till gubben och 1 till tonåringen och sen 2 st lösgodispåsar till "småttingarna" ganska lite i men vikta på så vis att det kunde lika gärna varit en del i.
    Det var inte märkvärdigt mycket. Gubben och tonåringen borde inte dra i sig varsin chipspåse men jag vet hur det kan vara...;) Varför tar du åt dig av hennes kommentar? Inget av det du handlade var till dig?
  • 010306

    Nej jag tycker inte att folk har rätt att agera polis över vad man handlar :O  du kanske skulle ha fest & hade snacks till en hel liga det har väll ingen med att göra *shit!*

  • olleolle
    Anonym (Jenny) skrev 2012-01-10 18:06:37 följande:
    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?
    HAHA, BRA sagt av tjejen:D

    Det är ju hon (och vi andra) som tvingas se eländet.
    Klart man ska ifrågasätta någon som tar upp hela gången i affären:D

    På min tid så fick vi fyra ungar dela på en chipspåse. O inte var det speciellt ofta man fick käka chips eller godis heller för den delen. En gång i veckan kunde man fetglömma. Hade man tur så blev det någongång varannan månad. Sedan är jag varken tjock eller har hål i tänderna heller.
  • Loriyana
    olleolle skrev 2012-01-10 19:37:55 följande:
    HAHA, BRA sagt av tjejen:D

    Det är ju hon (och vi andra) som tvingas se eländet.
    Klart man ska ifrågasätta någon som tar upp hela gången i affären:D

    På min tid så fick vi fyra ungar dela på en chipspåse. O inte var det speciellt ofta man fick käka chips eller godis heller för den delen. En gång i veckan kunde man fetglömma. Hade man tur så blev det någongång varannan månad. Sedan är jag varken tjock eller har hål i tänderna heller.

    Nej du kanske inte är vare sig tjock eller utan tänder...däremot är du något BETYDLIGT värre, och det är en elak och dryg liten jävel.
  • gedansk
    Anonym skrev 2012-01-10 19:11:41 följande:
    Så mycket godis borde det väl ändå inte bli om man inte överäter.

    Slv´s rekommendationer för barn:

    För barn 2-6 år motsvarar det för en vecka


    ½ bulle 2 småkakor 3/4 dl glass 1/3 dl smågodis, 25 gram 4 små rutor chokladkaka, 15 gram ½ minipåse snacks, 20 gram 1 glas läsk och saft, 2 dl.

    För barn 7-15 år motsvarar det för en vecka


    1 bulle  4 småkakor 2 dl glass  1 dl smågodis, 60 gram  1 liten chokladkaka, 40 gram 1 minipåse snacks, 50 gram  5 dl läsk och saft.
    låter ju jättemycket snask för en 2åring, aldrig läsk och väldigt sällan saft, godis har vi inte ens gett. Någon liten kaka, frukt, kex kan de får som efterrätt.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym skrev 2012-01-10 19:35:00 följande:
    Det var inte märkvärdigt mycket. Gubben och tonåringen borde inte dra i sig varsin chipspåse men jag vet hur det kan vara...;) Varför tar du åt dig av hennes kommentar? Inget av det du handlade var till dig?
    Kanske de inte borde Glad, men och andra sidan är det i princip det onyttiga som det blir per vecka. Vi är inga fika människor, inget godis i veckorna och har varken sagt eller läsk hemma. Ingen av dom har heller problem med vikten.

    Vilket istället jag har, så mitt lördagsgottis o korgen var en gurka, en paprika (morot finns hemma) och en turkiskt yoghurt att göra dipp på.
    Man tar väl åt sig för att en gång i tiden när mitt matmissbruk var aktivt så hade jag lätt kunnat smälla iallafall minst 1 av chipspåsarna, vissa gånger båda två. Nu har jag kämpat och kämpat som en jag vet inte vad men får fortfarande kommentarer, detta är i klass med de grövsta jag fått under mina överviktiga år.
  • Anonym (gg)
    Anonym skrev 2012-01-10 19:11:41 följande:
    Så mycket godis borde det väl ändå inte bli om man inte överäter.

    Slv´s rekommendationer för barn:

    För barn 2-6 år motsvarar det för en vecka


    ½ bulle 2 småkakor 3/4 dl glass 1/3 dl smågodis, 25 gram 4 små rutor chokladkaka, 15 gram ½ minipåse snacks, 20 gram 1 glas läsk och saft, 2 dl.

    För barn 7-15 år motsvarar det för en vecka


    1 bulle  4 småkakor 2 dl glass  1 dl smågodis, 60 gram  1 liten chokladkaka, 40 gram 1 minipåse snacks, 50 gram  5 dl läsk och saft.
    De rekommendationerna är ju helt absurda. Min treåring får inte i sig allt det där på en månad....
  • Anonym
    olleolle skrev 2012-01-10 19:37:55 följande:
    .......
    Sedan är jag varken tjock eller har hål i tänderna heller.
    Nä, men det är väl det enda positiva du har att komma med antar jag.
  • Anonym (Jenny)
    olleolle skrev 2012-01-10 19:37:55 följande:
    HAHA, BRA sagt av tjejen:D

    Det är ju hon (och vi andra) som tvingas se eländet.
    Klart man ska ifrågasätta någon som tar upp hela gången i affären:D

    På min tid så fick vi fyra ungar dela på en chipspåse. O inte var det speciellt ofta man fick käka chips eller godis heller för den delen. En gång i veckan kunde man fetglömma. Hade man tur så blev det någongång varannan månad. Sedan är jag varken tjock eller har hål i tänderna heller.
    Jag tänker inte göra mig mer besvär än att säga om du kollar mitt inlägg innan detta så ser du vad min egen del i korgen bestod av.
  • Anonym (blä)

    Hur orkar man kommentera vad andra handlar!! Har folk inget eget liv längre? Jag bryr mig inte ett skit i vad andra handlar för det intresserar mig inte för fem öre. Den du träffade på TS har säkert inget eget liv, och var i behov att trycka ner nån för att själv må bra.

Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?