• Anonym (Jenny­)
    Äldre 10 Jan 18:06
    49708 visningar
    411 svar
    411
    49708

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Anonym
    Äldre 10 Jan 21:23
    #61
    olleolle skrev 2012-01-10 21:06:57 följande:
    Ska du ha i åtanke att jag inte har hål i tänderna? Så då ska du köpa extra mycket godis?
    Vad får du ut av det, förutom hål i tänderna?
    Har du läst innehållsförteckningen på sakerna du köper?

    Käpprätt åt helvete vet jag inte om det gick, jag är egenföretagare, har två bilar i garaget och en 38 fots segelbåt. Bor även i en villa. Men det är ju klart, hade jag ätit godis så kanske jag haft en 40-fotare o bott i ett slott istället, eller hur mäter du framgång o misslyckanden?
    Vet inte varför du ska gå till personangrepp, men det kanske får dig o må bättre?
    Det bjuder jag på i såfall:D
    Om du inte förstår det jag sa så får jag väl förklara det bättre för dej då: Nästa gång jag köper godis ska jag tänka på att det finns folk som åt mycket mindre godis som små och de blev kanske inte tjocka eller fick hål i tänderna MEN det verkar inte ha gett dem en finare insida för det. Får jag då välja att se på en tjock person som köper en extra chipspåse eller personen utan hål i tänderna som tycker det är helt ok att vara otrevlig mot andra så väljer jag att titta på den som köper chipspåsen.
    Men nu ser jag, förlåt herrn, det var bara du som fick  komma med personangrepp och taskigheter, jag missade den biten. ska genast bättra mej!
  • Äldre 10 Jan 21:28
    #62
    Anonym skrev 2012-01-10 18:26:33 följande:
    Antar att du aldrig slängt en blick på rökare? Eller alkisar på stan? Eller gäller det bara vid matmissbruk som man ska visa hänsyn?
    Det är stor skillnad på att slänga en blick och att gå ett steg längre och fälla en kommentar!
  • Äldre 10 Jan 21:32
    #63
    Betty Boop skrev 2012-01-10 21:28:01 följande:
    Det är stor skillnad på att slänga en blick och att gå ett steg längre och fälla en kommentar!
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • Äldre 10 Jan 21:39
    #64

    Vilket pucko! Jag kollar väldigt sällan i andras korgar och skulle aldrig säga något sådant till någon om h*n så var så fet att h*n fick rulla fram. Det angår inte mig vad Svensson eller Jonsson äter, de väljer det de vill äta och jag vad jag vill äta vare sig jag vill äta 14 påsar chips till middag eller broccoli. Den enda gång jag skulle kunna säga något om innehållet i korgen är om jag såg att personen hittat något som jag ville ha men som jag trodde inte fanns, då skulle jag fråga var det fanns i butiken, inget annat.


  • Anonym
    Äldre 10 Jan 21:42
    #65

    Jo, jag ska erkänna att jag tänkt samma sak om jag sett en ensam tjock tjej i affären. Men inte hade jag sagt det högt, usch så oförskämt!

  • Lebens­gefahr
    Äldre 10 Jan 21:45
    #66

    men vilket jävla pucko!
    så gör man inte...

    har man inget bättre för sej än att kolla och kommentera vad folk köper så borde man kanske skaffa sej ett liv!

  • Loreen­a
    Äldre 10 Jan 21:56
    #67

    Men fy vilken idiot!!!

  • Äldre 10 Jan 21:58
    #68
    Anonym skrev 2012-01-10 21:23:52 följande:
    Om du inte förstår det jag sa så får jag väl förklara det bättre för dej då: Nästa gång jag köper godis ska jag tänka på att det finns folk som åt mycket mindre godis som små och de blev kanske inte tjocka eller fick hål i tänderna MEN det verkar inte ha gett dem en finare insida för det. Får jag då välja att se på en tjock person som köper en extra chipspåse eller personen utan hål i tänderna som tycker det är helt ok att vara otrevlig mot andra så väljer jag att titta på den som köper chipspåsen.
    Men nu ser jag, förlåt herrn, det var bara du som fick  komma med personangrepp och taskigheter, jag missade den biten. ska genast bättra mej!
    Jag har inte gått till personangrepp eller taskigheter.
    Sanningen kanske svider ibland, men det är väl bara bra så de får en push att göra något åt det?
    Är man tjock så är man tjock. Man är inte "kurvig" eller "några extra kilon" man är fet.
    Varför ska det daltas om det? Bättre att de får höra sanningen än att man ska stå å ljuga dem upp i ansiktet.

    Frågan är väl varför TS tog åt sig så mycket att hon var tvungen att skriva en tråd om det.
    Kan det vara så att hon själv anser att hon är tjock? Varför gör man inget åt det då?
    Sluta köp godis åt familjen. Man kan ju äta nyttigare saker.
    Inte nog att man blir fet av prylarna, det innehåller ju mängder av E-nummer o till o med bensin, o det äter folk. Sjukt.
  • Lebens­gefahr
    Äldre 10 Jan 22:04
    #69
    olleolle skrev 2012-01-10 21:58:33 följande:
    Jag har inte gått till personangrepp eller taskigheter.
    Sanningen kanske svider ibland, men det är väl bara bra så de får en push att göra något åt det?
    Är man tjock så är man tjock. Man är inte "kurvig" eller "några extra kilon" man är fet.
    Varför ska det daltas om det? Bättre att de får höra sanningen än att man ska stå å ljuga dem upp i ansiktet.

    Frågan är väl varför TS tog åt sig så mycket att hon var tvungen att skriva en tråd om det.
    Kan det vara så att hon själv anser att hon är tjock? Varför gör man inget åt det då?
    Sluta köp godis åt familjen. Man kan ju äta nyttigare saker.
    Inte nog att man blir fet av prylarna, det innehåller ju mängder av E-nummer o till o med bensin, o det äter folk. Sjukt.
    fast varför måste man säga till tjocka människor att -hörru .. du är fet!
    -no shit?

    tror du inte att tjocka människor vet det?
    man är inte dum i huvudet bara för att man är tjock!

    o varför skulle man säga det till en främmande person i mataffären?
    är man nån jävla fettpolis?
  • Äldre 10 Jan 22:06
    #70
    Kunigunda skrev 2012-01-10 18:14:50 följande:
    Jag är smal, men har istället fått utstå kommentarer om hur jag klär mitt barn, hur länge jag ammat, hur jag lade upp min föräldraledighet, hur snabbt jag går, var jag joggar etc.

    Men det var väl ett jävla tjat från alla smala som någonsin blivit påminda om sitt utseende så fort en tjock råkar nämna att den fått en kommentar!!! Får en tjock person inte bli ledsen över en elakhet bara för att ni också utsätts? Varför inte bara dra till med att både smala och tjocka ska sluta gnälla över kommentarer, jag medar det finns ju svältande barn i Afrika!!! Om du har problem med att folk kallar dig tunnis, starta en egen tråd! Denna handlar om ts och skit HON utsattes för!
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?