• Äldre 17 Jan 20:32
    3978979 visningar
    35643 svar
    +2
    35643
    3978979

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Äldre 17 Jan 22:19
    #11

    Poussin, tack för tips om denna tråd! Vi har 4 Ivf och en avbruten Ivf i bagaget plus att jag är 43 år. Har haft mailkontakt med Dr D som menar att det kan vara immunologiska problem men att man inte kan utesluta att det även kan bero på min ålder. Han vill vi tar blodtester och sedan ska vi ha telmöte. Parallellt med detta ska vi försöka få till ett ett Ivf försök alternativt ÄD. Svårt att vara koncentrerad med alla dessa olika alernativ. Mailar hit och dit till olika kliniker, det gäller att hålla koll på så rätt person får rätt info.

  • Äldre 18 Jan 07:31
    #12

    Hej alla vänner! Klart man vill komma med här! Gjort 2 IVF och 4 Fet, varav den sista blev vår första graviditet på 4,5 år. Slutade tyvärr i missfall igår Planerar resa till Aten närmsta tiden innan vi fortsätter med våra 2 återstående IVF på landstinget. Är säker att vi har immunologiska problem, med tanke på att bi fick Plus nu, första gången vi använde immuno mediciner. Ska bli spännande att se test resultaten och dr D's analys i vår - om den stämmer med min "hemma diagnos" jag gjort efter Allan E Bear boken.

  • Äldre 18 Jan 10:52
    #13

    Poussin; tack för välkomnandet Glad. Jag bor i Sthlm så tack för flyg tipset.


    CurlyRed; jättetråkigt att höra om missfallet Gråter Hur mår du nu..?

  • Äldre 18 Jan 11:13
    #14

    Ok, var rejält ledsen igår och grät mest hela kvällen. Och då fort jag tänker på det idag så kommer tårarna... Är hemma och tar det lugnt idag men ska till jobbet imorn... Så då får man bita ihop för de vet inget om vad vi går igenom. Men ska samtidigt bli skönt att fokusera på något annat imorn. Vi gjorde allt vi kunde den här gången, men det räckte inte. Så nu blir det Aten och behandling efter det innan nästa IVF.

  • Äldre 18 Jan 11:41
    #15

    Hej alla!
    Hoppar in här fast jag redan är gravid efter utredning i Athen!
    Hör av er om ni har frågor om Dr D, Athen eller något!

    Här är några tips som jag skrev till Poussin:

    Försök att bo så nära Syntagma torget som möjligt! Där är all shopping och det är liksom centrum av Athen. Sedan ligger det jättenära Plaka området. De gamla gränderna, och där finns de mysigaste restaurangerna. I hörnet av torget och hotel Le Grand Bretange går en gata. På den gatan bakom hotellet finns den "lite bättre shoppingen", dvs märken du känner igen etc. På den gatan finns också ett stort varuhus som påminner om NK.  

    Första gången vi var där bodde vi på Electra Palace Hotel och när jag åkte ensam bodde jag mitt på torget på Athens Plaza Hotel.  Båda är bra men Athens Plaza är strået vassare och har bättre läge. 

    När jag åkte ensam andra gången skulle jag få Intralipiddropp för första gången och på hotellrummet. Jag tänkte att om något går snett och är ensam vill jag bo riktigt bra. Då kan man hoppas att ett riktigt bra hotell fixar fram en doktor. Man vet ju inte annars om de bara slänger ute en på en bakgatan bland soptunnorna  
    Nä skämt och sido, alla är och har varit underbart trevliga och hjälpsamma! Verkligen!! Inget alls att oroa sig för! Även när det var kravaller och där var där nere ensam! Dr D ringde mig på kvällen när jag fått dropp för att kolla att jag mådde bra!

    För att få lite extra lyx kan ni passa på att slinka in på Grande Bretange! Ta en drink, kaffe eller afternoon tea! Underbar miljö som en liten oas mitt i allt trafikkaoset!

    Taxi från flyget till kliniken kostar ca 30 euro (tror jag) och till Syntagma torget ca 40 euro. Kliniken ligger i Genesiz Hospital. Jag har sagt sjukhusnamnet till taxichaffören och det har funkat.
     


    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Äldre 18 Jan 11:48
    #16

    Åh vilka bra tips Lully!! Och du är så välkommen att hänga här även om ni redan lyckats!! Vet du tips på största apoteken, som har mest immuno mediciner? Och vilka dagar de har öppet, finns det öppet lör-sön tex?

  • Äldre 18 Jan 11:50
    #17

    Lully, du är för söt som delar med dig av all värdefull info! Kram

  • Äldre 18 Jan 12:03
    #18
    CurlyRed skrev 2012-01-18 11:48:55 följande:
    Åh vilka bra tips Lully!! Och du är så välkommen att hänga här även om ni redan lyckats!! Vet du tips på största apoteken, som har mest immuno mediciner? Och vilka dagar de har öppet, finns det öppet lör-sön tex?
    Jag har bara behövt hämta ut Prednisolon och Trobyl. Och det i Sverige. 
    Jag fick med mig 3 påsar Intralipider hem av Dr D. Christinakliniken på Sophiahemmet hjälper till med droppet. Efter att mina påsar tog slut har vi ordnat det så att Christinakliniken har fått en skriftlig ordination av Dr D. Då får jag även Intralipiderna av Christinakliniken. 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Äldre 18 Jan 13:04
    #19

    CurlyRed; åhh gumman, jag blir så ledsen för din skull. Du är stark som orkar ta dig till jobbet, jag var hemma 2v efter mitt mf och kunde absolut inte ha tänkt mig att gå till jobbet tidigare. Stor styrkekram Hjärta

    Lully; å, du är så gullig som delar med dig. Jättebra tips! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 18 Jan 13:34
    #20

    Jag känner att jag kommer må bättre av att kunna börja jobba igen, byta fokus. Har varit hemma 4 dagar nu och klättrar redan på väggarna... Tror det hade varit annorlunda om vi gick MF i v13 eller ännu senare, nu var det så tidigt så vi bara precis hade vågat börja hoppas.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!