• Äldre 17 Jan 20:32
    3979088 visningar
    35643 svar
    +2
    35643
    3979088

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Äldre 26 Jan 19:32
    #81

    Nej men om det är för lågt kan det påverka!

  • Äldre 26 Jan 19:37
    #82

    Ni som varit i Aten och tagit USA blodproverna redan; har ni någon lista på vilka prover som ingår i de 850?? Och tog ni några extra tester och vilka isåfall? Var in på Chicago labbets hemsida och de gör ju hur många tester som helst... Om man ska ta några extra, vilka är då viktigast? Om man som jag misstänker för höga TNF-alpha, NK-celler, antikroppar mot hormoner etc...

  • Äldre 26 Jan 19:57
    #83

    Zin - Du får ta en weekend i Stockholm och träffa oss!! Flört

    Curly - Ja det var mysigt, hoppas att kladdkakan var uppskattad! Tungan ute
    Som jag förstod det är det TNF-alpha och NK-celler som ingår i de 850€ för det var de som vi tog.
    Det är säkert inga problem att ta andra tester, han sa bara att han ville vara rädd om våra pengar och bara ta de han ansåg nödvändiga, vilket jag tyckte kändes seriöst
    Ja jag tar Inofolic morgon och kväll, men jag har även tagit en B vitamin tablett om dagen, var nog den som blev för mycket. Men jag är glad att jag inte hade brist på det i alla fall, det här känns enklare att åtgärda! Glad

  • Äldre 26 Jan 21:22
    #84

    Kära Poussin och Zin. Jag har ett förslag. Ni kan träffas hos mig. Bor ju mitt emellan er o Poussin du kan ju vägen hit nu. Hi hi

  • Äldre 26 Jan 21:23
    #85

    Jag kommer ;))

  • Äldre 26 Jan 21:40
    #86

    Bra förslag vännen, klart vi kommer! Kram!

  • Äldre 26 Jan 21:43
    #87

    Åh jag vill oxå träffa er Stockholms helg!?! Om man då kör långa protokollet och börjar på dag 20, tex 3-5 mars ca. När blir det då ägg plock ca? Hur många dar var det man sprayade och sprutade? Har helt glömt det här... Sitter med kalendern och försöker få koll på veckorna... När är det minst på jobbet så jag kan bli "sjuk" eller ta semester typ...

  • Äldre 27 Jan 12:07
    #88

    Fick svar från Dr D, mailade honom i morse igen, tror han blev lite putt, men om han hörde av sig med uppdateringar skulle jag ju bli mindre orolig... hur som helst - resultaten har kommit!!! Skrattande
    Väntar nu på att han återkommer med dag för att gå igenom dem samt hur vi ska gå vidare.

    TNF-alpha och INF-g ligger bra inom referensvärdena.
    CD3 och CD19 (precis på övre värdet)  är också inom referensvärdena.
    Dock ligger CD56 på 13,5 (ref 2-12) och CD19+,CD5+ på 24,1 (ref 5-10)

    Vad innebär 50:1, 25:1 och 12,5:1 värdena? Mina värden ligger alla 3 precis under det lägsta referensvärdet.

    Just nu säger inte värdena mig så mycket, måste hem och titta i boken. Några kommentarer från er som redan fått era resultat samt gått igenom dem med Dr D? Glad
     

    Curly - Jag är nog inte rätt referensram för dig eftersom vi reagerar så olika på behandlingen, men jag har sprayat i 2-3 veckor och sen tagit sprutor i 13 dagar, men det är ju för att min äggstockar är så trötta.  Flört

    Sååå nöjd över att de dök upp till slut!!! Solig

  • Äldre 27 Jan 13:27
    #89

    Poussin, ring mig så kan jag förklara värden!

  • Äldre 27 Jan 19:11
    #90

    Lully - Ååh du är för rar!!! {#emotions_dlg.flower}

    Jag fick ett till mail från Dr D där han skrev att han själv varit orolig för att något hänt med proverna och att han aldrig varit med om att de dröjt så med att skicka över analyserna tidigare... Fick telefontid på söndag eftermiddag, tur att vi inte har något planerat förutom att fixa lägenheten inför målarens ankomst på måndag. (ska få omtapetserat Skrattande)

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!