• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • MoM11

    Grattis Fidelia!

    Lycka till Lilly2013.

    Är det någon som har tips var man kan göra LEI i Sverige (utan att göra övrig behandling där), eller kanske i Danmark? Jag funderar på att göra det inför mitt FET.

  • MS81
    MoM11 skrev 2016-09-28 16:48:16 följande:

    Grattis Fidelia!

    Lycka till Lilly2013.

    Är det någon som har tips var man kan göra LEI i Sverige (utan att göra övrig behandling där), eller kanske i Danmark? Jag funderar på att göra det inför mitt FET.


    Jag gjorde rispning av livmoderslemhinnan på en privat gyn mottagning i Karlstad
    charlotta mottagningen tror jag den heter. Kostade ca 1500kr. 
  • PeeWee44

    Hej,
    Förhoppningsvis är det vår tur nu att åka till Dr D och första ÄD hos honom. Mensen kom äntligen i onsdags så idag har jag tagit FBC och IL. På onsdag ultraljud för att se om menscykeln är normal och om det är ägglossning på g. Vågar knapp tro att det är sant.
    Vi har haft ett jobbigt år, först infektion i sperman som behövde behandlas, när det var klart fick jag äggblåsor som inte sprack och efter det blödde jag i fem veckor, då upptäcker man att jag har en polyp som behöver bort. Fick en dunderkur av Provera av min privata gyn, som en medicinskskrapning och polypen är bort. Har fortfarande kvar min tid till hysto via landstinget om den skulle behövas, tänkte ringa mig sjuk så att jag får en ny tid.
    Lycka till nu alla och trevlig helg. Solig

  • minaimaginärabarn

    Nu har jag haft telefonkonsultationen med Dr D och han tyckte mycket tydde på att jag har immunologiska problem och att det är orsaken till alla sena och tidiga missfall/kemiska graviditeter. Jag var enligt honom ett skolboksexempel. Jag undrar om någon/några vet om han brukar bedöma rätt? Jag litar på honom fullständigt! Vill nog bara veta hur det brukar vara i väntan på att jag skall ta blodprov.

    Tror de utför LEI på copenhagen fertility center men tror det är betydligt dyrare än i Kalmar. Vad är era erfarenheter av LEI?

  • Stina B

    Ngn som vill köpa en Humiraspruta till bra pris? Synd att behöva slänga den. De såldes endast i tvåpack och jag behövde bara en. Inboxa mig om du är intresserad.

  • Lilly2013

    Hej!
    Hade mitt telefonmöte med Dr D i fredags, Han tog väldigt god tid på sig och vi pratade i säkert en timme.Han trodde till 99% att han skulle kunna hjälpa mig med rätt medicinering, utan ÄD. Vi hade bestämt nu att gå vidare med ÄD om det inte funka av sig själv nu under hösten, han tyckte jag verkade vara en väldigt fertil kvinna och att jag skulle spara pengarna. Jag är ju ändå 42 år nu så vet ju inte hur mycket jag vågar chansa. 

  • Fidelia
    Lilly2013 skrev 2016-10-04 10:55:23 följande:

    Hej!

    Hade mitt telefonmöte med Dr D i fredags, Han tog väldigt god tid på sig och vi pratade i säkert en timme.Han trodde till 99% att han skulle kunna hjälpa mig med rätt medicinering, utan ÄD. Vi hade bestämt nu att gå vidare med ÄD om det inte funka av sig själv nu under hösten, han tyckte jag verkade vara en väldigt fertil kvinna och att jag skulle spara pengarna. Jag är ju ändå 42 år nu så vet ju inte hur mycket jag vågar chansa. 


    Förstår att det känns osäkert att chansa. Dick blev jag spontant gravid med storasyster vid 40 och lillasyster vid 42, snabbt och utan några problem alls när jag väl hade påbörjat behandling. Detta efter sex års försök med missfall, IVF mm.
  • mom2012

    Ni som kör med dr d och blivit gravida. I vilken vecka trappar ni ner progesteron och östrogen (hormonstyrd Et).

  • Ananax
    MoM11 skrev 2016-09-30 14:28:14 följande:

    Tack för tips MS81.

    Någon som gjort ERA test, gav det något?


    Jag har inte gjort det. Men blir nyfiken på vad ERA test är?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!