• Äldre 17 Jan 20:32
    3978868 visningar
    35643 svar
    +2
    35643
    3978868

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Thu 3 Sep 2020 10:15
    Tumvante skrev 2020-09-02 22:41:42 följande:

    Skickade en glad hälsning till Serum i Athen, med ännu ett tack. I mitten av Augusti födde jag en fin liten pojke - mitt tredje barn, och andra barn som blivit till efter att jag fått hjälp hos dem.

    I 2018 skickade jag nämligen ett prov till dem som visade utaeaplasma och bakteriebalansen. Drärefter fickan och sambon en stark kur med Azithromycin. Nästa graviditet därefter resulterade i lillasyster (min 8. Graviditet) Nästa graviditet (Min 9.e) efter henne blev till lillebror nu.

    Min äldsta dotter är min första graviditet... efter henne hände det nog något i min livmoder med bakterier/ureaplasma. Är nu övertygad om att antibiotikan rättade till det.

    Hoppas det kan ge andr pepp att söka hjälp hos dem :)


    Underbart att höra Hjärta Stort grattis!

    Jag har ju fått provsvar och så från dem men inte skickat tillbaka formuläret ännu. Hade också obalans i livmodern, men min gyn trodde inte riktigt på det där och tyckte inte jag skulle äta antibiotika. En letrozol-kur senare så fick jag troligtvis en kemisk graviditet och nu är jag mer inne på att skicka in formuläret illa kvickt och köra behandlingen i alla fall...

    Hur gick det för dig att hämta ut medicinen? Fick du rätt slags recept så att inget strulade väl på apoteket?
    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Thu 3 Sep 2020 10:35
    Tessaloniki skrev 2020-09-03 10:15:52 följande:

    Underbart att höra  Stort grattis!

    Jag har ju fått provsvar och så från dem men inte skickat tillbaka formuläret ännu. Hade också obalans i livmodern, men min gyn trodde inte riktigt på det där och tyckte inte jag skulle äta antibiotika. En letrozol-kur senare så fick jag troligtvis en kemisk graviditet och nu är jag mer inne på att skicka in formuläret illa kvickt och köra behandlingen i alla fall...

    Hur gick det för dig att hämta ut medicinen? Fick du rätt slags recept så att inget strulade väl på apoteket?


    Jag kom längre i mina graviditeter efter antibiotikakur (och ännu längre efter hysto hos Serum) så min erfarenhet är att resultaten visar sig snabbt, även om jag fått missfall ändå och behöver hitta fler lösningar. Hade inga problem att få ut recepten, men antingen behöver du ha en bra färdskrivare eller be dem posta recepten så att du kan lämna originalen vilket är ett krav från apoteket. Lycka till!

    Stort grattis till dig Tumvante, skam den som ger sig <3
  • Thu 3 Sep 2020 10:48
    Zwillinge86 skrev 2020-09-03 10:35:20 följande:
    Jag kom längre i mina graviditeter efter antibiotikakur (och ännu längre efter hysto hos Serum) så min erfarenhet är att resultaten visar sig snabbt, även om jag fått missfall ändå och behöver hitta fler lösningar. Hade inga problem att få ut recepten, men antingen behöver du ha en bra färdskrivare eller be dem posta recepten så att du kan lämna originalen vilket är ett krav från apoteket. Lycka till!

    Stort grattis till dig Tumvante, skam den som ger sig <3
    Det är ju bra att det blir resultat snabbt, men usch vad sorgligt att du har fått fler missfall även efter Hjärta  Hoppas att ni finner er lösning snart! 

    En bra färgskrivare har jag tillgång till så då kanske det räcker! 
    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Thu 3 Sep 2020 20:41
    Tessaloniki skrev 2020-09-03 10:15:52 följande:

    Underbart att höra  Stort grattis!

    Jag har ju fått provsvar och så från dem men inte skickat tillbaka formuläret ännu. Hade också obalans i livmodern, men min gyn trodde inte riktigt på det där och tyckte inte jag skulle äta antibiotika. En letrozol-kur senare så fick jag troligtvis en kemisk graviditet och nu är jag mer inne på att skicka in formuläret illa kvickt och köra behandlingen i alla fall...

    Hur gick det för dig att hämta ut medicinen? Fick du rätt slags recept så att inget strulade väl på apoteket?


    Jag fick min gynekolog att skriva ut till mig och sambon efter Serums rekommendation. Så det var lätt. Men nu har jag hört att de i DK inte skriver ut Azithromycin sådär bara, då de vill spara till de mest sjuka/behövande.
  • Thu 3 Sep 2020 20:43
    Tessaloniki skrev 2020-09-03 10:15:52 följande:

    Underbart att höra  Stort grattis!

    Jag har ju fått provsvar och så från dem men inte skickat tillbaka formuläret ännu. Hade också obalans i livmodern, men min gyn trodde inte riktigt på det där och tyckte inte jag skulle äta antibiotika. En letrozol-kur senare så fick jag troligtvis en kemisk graviditet och nu är jag mer inne på att skicka in formuläret illa kvickt och köra behandlingen i alla fall...

    Hur gick det för dig att hämta ut medicinen? Fick du rätt slags recept så att inget strulade väl på apoteket?


    Och tackar :) önskar ni också lyckas!
  • Thu 3 Sep 2020 20:46
    Zwillinge86 skrev 2020-09-03 10:35:20 följande:

    Jag kom längre i mina graviditeter efter antibiotikakur (och ännu längre efter hysto hos Serum) så min erfarenhet är att resultaten visar sig snabbt, även om jag fått missfall ändå och behöver hitta fler lösningar. Hade inga problem att få ut recepten, men antingen behöver du ha en bra färdskrivare eller be dem posta recepten så att du kan lämna originalen vilket är ett krav från apoteket. Lycka till!

    Stort grattis till dig Tumvante, skam den som ger sig <3


    Tack! Ja, vad gör man inte! Alla missfall, allt vi varit igenom... varje gång jag sett blod, krupit ihop och sörjt med sambon. Är så tacksam för det vi har nu, och önskar fertilitet och barnalycka till er också!
  • Thu 3 Sep 2020 21:58
    Tumvante skrev 2020-09-03 20:41:35 följande:

    Jag fick min gynekolog att skriva ut till mig och sambon efter Serums rekommendation. Så det var lätt. Men nu har jag hört att de i DK inte skriver ut Azithromycin sådär bara, då de vill spara till de mest sjuka/behövande.


    Lär ha stora problem att få min gyn skriva ut något, haha :P när jag nämnde mensblodstestet för henne gick hon lite i taket. Så eventuella behandlingar görs "i hemlighet", så att säga... tack för att du kom in i tråden och skrev, man får upp hoppet lite <3
    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Wed 9 Sep 2020 08:21

    Hej på er!

    Är lite ringrostig och undrar vilken kortison-dos stått på i samband med insättning och plus, samt när ni börjat trappa ner?

    Jag är ordinerad 20mg/dag, men insåg när jag jämför med min gamla behandlingsplan från de.D att jag vid min första äggdonation var ordinerad 25mg/dag samt att dosen sedan höjdes utifrån mina FBCn. Nu tar jag inte FBC, men undrar om det är några särskilda tecken jag borde hålla koll på för att öka dosen och ta dropp, alltså vad är erfarenhet av symtom på immunattack och hur har ni hanterar dem? Jag minns nattsvettningar och ledvärk som klassiska tecken, och vill minnas att man då gärna ska ta ett dropp? men ökar ni även kortisonet då?

  • Wed 9 Sep 2020 14:11
    jennycarolines skrev 2020-09-02 11:22:00 följande:

    Hej! 

    Jag har bläddrat igenom den här tråden nu, så mycket bra information!

    Jag och min sambo fick en dotter i april 2019 och vill så gärna ha ett syskon. Hon blev till på andra försöket så vi tänkte att det skulle gå lätt den här gången med. Efter att ha försökt i ett år googlade jag av en slump fram Marie hos Fertilitetplus och fick en tid. Igår fick jag reda på att jag har ett överaktivt immunförsvar. Bra att det är ett problem med en lösning tänkte jag utan att ha någon som helst koll. Jag har aldrig hört talas om att immunförsvaret kan påverka fertiliteten förut. Nu har jag spenderat ett dygn med att googla på detta och läsa allt jag har kunnat hitta och nu känns allt helt hopplöst igen. Hur många här har testat behandlingen hos Fertlitetsplus och blivit gravida efter det? Har hittat någon enstaka i denna tråd men de flesta verkar åka till Aten. Hur länge ska man testa hemma i Sverige innan man bokar tid i Aten? 

    Allt känns så hopplöst nu och jag bara gråter. Trodde aldrig att vi skulle behöva kämpa så här för ett syskon. När jag blev gravid med vår dotter åt jag av en slump kortison pga allergi, kan det vara därför jag blev gravid så lätt första gången? 

    Ber om ursäkt för långt inlägg, har så mycket frågor och oro i mitt huvud just nu. 


    Hej!

    Det finns ingen speciell tid man måste eller bör försöka i Sverige innan man vänder sig till Dimitri i Aten men jag rekommenderar att du vänder dig till honom om du tror hans behandling kan hjälpa er. Hon på fertilitetsplus tar inte dom proverna som man tar hos Dimitri och hon har heller ingen individuell plan med mediciner osv.
  • Sun 13 Sep 2020 00:36

    Är det någon som haft kontakt med Dr.D senaste 2 veckorna? Han brukar svara snabbt men nu har jag vänt rätt länge...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!