• Anonym
    Äldre 25 Jan 16:17
    16207 visningar
    26 svar
    26
    16207

    Tänder du på att bli kallad slampa/slyna

    Gillar du att bli kallad slampa/slyna i sängen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tänder du på att bli kallad slampa/slyna
  • Anonym
    Äldre 25 Jan 16:50
    #11

    Folk gillar olika saker men liksom när det gäller dominans och/eller förnedringssex så verkar en del inte fatta att det handlar om rollspel, en lek som börjar och slutar vid "sovrumströskeln". Att en man gillar att kalla sin kvinna slampa när han sätter på henne betyder inte att han tycker att hon är en slampa.

  • Äldre 25 Jan 16:50
    #12
    +1

    Vad är det för fel på att bli kallad slampa/slyna? Inget fel i det finns många alldeles utmärkta kvinnor som är det

    Wikidictionary definition av ordet

    slampa:


    promiskuös eller njutningslysten kvinna

    slyna:

    promiskuös kvinna: ouppfostrad kvinna (hmm)

    Intressant är att "slyna" är listat som vulgärt/nedsättande ord men inte slampa.

    Det är väl fint att vara njutningslysten eller hur?


    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Äldre 25 Jan 16:50
    #13

    Nej.

  • Scarle­t 0007
    Äldre 25 Jan 17:07
    #14
    Anonym skrev 2012-01-25 16:50:16 följande:
    Folk gillar olika saker men liksom när det gäller dominans och/eller förnedringssex så verkar en del inte fatta att det handlar om rollspel, en lek som börjar och slutar vid "sovrumströskeln". Att en man gillar att kalla sin kvinna slampa när han sätter på henne betyder inte att han tycker att hon är en slampa.
    Ja, det här sammanfattade det hela ganska bra.

    Skulle han säga det när vi bråkade eller dyl skulle det INTE bli roligt. Men i sängen - absolut. Vad han vill
  • Scarle­t 0007
    Äldre 25 Jan 17:08
    #15
    +1

    Jo, sen tycker jag att slampa och slyna är två skilda saker. Slampa.. nja det klingar inte så bra. Hora, ännu värre. Men slyna, då tänker jag mer på någon som är kåt eller undergiven. Vilken är fint, tycker jag då.

  • Äldre 25 Jan 17:10
    #16
    PrimitivMan skrev 2012-01-25 16:50:24 följande:
    Vad är det för fel på att bli kallad slampa/slyna? Inget fel i det finns många alldeles utmärkta kvinnor som är det

    Wikidictionary definition av ordet

    slampa:

    promiskuös eller njutningslysten kvinna

    slyna:

    promiskuös kvinna: ouppfostrad kvinna (hmm)

    Intressant är att "slyna" är listat som vulgärt/nedsättande ord men inte slampa.

    Det är väl fint att vara njutningslysten eller hur?
    Ja, jag har väl alltid uppfattat slyna som just "ouppfostrad, otrevlig kvinna" (bitch), medan slampa är "promiskuös person".  Därför blir jag väldigt förvirrad när folk använder slyna på samma sätt som slampa ...

    Så, därför ser jag också slyna som automatiskt nedsättande (ingen vill väl vara otrevlig eller ouppfostrad?), medan slampa är mer neutralt. Det är ju kul att vara slampa!
  • Äldre 25 Jan 17:13
    #17
    Scarlet 0007 skrev 2012-01-25 17:08:28 följande:
    Jo, sen tycker jag att slampa och slyna är två skilda saker. Slampa.. nja det klingar inte så bra. Hora, ännu värre. Men slyna, då tänker jag mer på någon som är kåt eller undergiven. Vilken är fint, tycker jag då.
    Det är många som tycker slyna låter bättre än slampa. Själv tycker jag tvärtom. Tycker slampa låter mjukare och lite mer skämtsamt. Men det kanske beror på att jag använt det ordet mer i skämtsamma sammanhang än slyna.

    Men för min del spelar det ingen roll vilket ord som föredras. Viktigast är ju ändå innebörden
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (stööö­n)
    Äldre 25 Jan 23:11
    #18

    Usch alla de orden på svenska låter helt jävla hemskt, bonnigt, töntigt, avtändande...Kräks

    Jag väntar ba på att killen ska komma in med lantmännenkepan i sänghalmen och säga

    "Ska du sutta på min stora DÅLLME!!" också.

    Ska det vara dirty talk så får det vara på engelska, det låter på något sätt bättre tycker jag.

    Så får alla andra tycka vad dom vill.

  • Äldre 26 Jan 00:04
    #19
    Anonym (stööön) skrev 2012-01-25 23:11:35 följande:
    Usch alla de orden på svenska låter helt jävla hemskt, bonnigt, töntigt, avtändande...Kräks

    Jag väntar ba på att killen ska komma in med lantmännenkepan i sänghalmen och säga

    "Ska du sutta på min stora DÅLLME!!" också.

    Ska det vara dirty talk så får det vara på engelska, det låter på något sätt bättre tycker jag.

    Så får alla andra tycka vad dom vill.
    Ingen engelska i min säng, låter otroligt töntigt, så tillvida inte tjejen faktiskt är engelskspråkig och inte behärskar svenska, vilket inte är fallet för närvarande.
  • Äldre 26 Jan 00:52
    #20

    Föredrar slyna. Men så är jag inte vidare väluppfostrad i sängen heller.

  • Äldre 26 Jan 00:59
    #21

    Slampa är för mig detsamma som lösaktig.
    Slyna kan visserligen ha en värre betydelse men känns mer rätt i de sammanhang jag använder det.

  • Äldre 26 Jan 01:00
    #22
    Agridulce skrev 2012-01-26 00:52:50 följande:
    Föredrar slyna. Men så är jag inte vidare väluppfostrad i sängen heller.
    Det lät ju illa. Jag som trodde du var en fin och ordentlig flicka som gör som hon blir tillsagd. Så fel man kan tro
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Trust me
    Äldre 26 Jan 06:48
    #23

    Nej. Ingendera.


    Let me corrupt you
  • Anonym (Ja)
    Fri 2 Dec 2022 09:19
    #24
    Scarlet 0007 skrev 2012-01-25 17:08:28 följande:

    Jo, sen tycker jag att slampa och slyna är två skilda saker. Slampa.. nja det klingar inte så bra. Hora, ännu värre. Men slyna, då tänker jag mer på någon som är kåt eller undergiven. Vilken är fint, tycker jag då.


    Håller med. Det är fint med kvinnor som är kåta och undergivna.
  • Anonym (Sexgu­dinna tack)
    Fri 2 Dec 2022 09:41
    #25

    Jag är väldigt kåt av mig, men vill inte bli kallad något av ovanstående. Den mobbade tonåringen i mig kommer fram då. En KK kallade mig indirekt hora och då fick han en örfil.
    Sånt här måste definitivt diskuteras på förhand. Kan bli såå fel...

  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Fri 2 Dec 2022 09:50
    #26
    +1
    Anonym (Sexgudinna tack) skrev 2022-12-02 09:41:47 följande:

    Jag är väldigt kåt av mig, men vill inte bli kallad något av ovanstående. Den mobbade tonåringen i mig kommer fram då. En KK kallade mig indirekt hora och då fick han en örfil.
    Sånt här måste definitivt diskuteras på förhand. Kan bli såå fel...


    Också väldigt kåt av mig, och jag tänder på att känna mig slampig med män. Jag tänker på kuk och när jag var på toan nyss såg jag att lite försats kommit i kalsongerna. Jag skulle nog gilla att bli kallad slampa i stundens hetta.
Svar på tråden Tänder du på att bli kallad slampa/slyna