• Anonym (Kvitt lr dubbelt)

    Outhämtad vinst hos Svenska Spel

    Maken fick ett brev från Svenska Spel idag. För två månader sen spelade han på lotto och vann, men har inte hämtat ut vinsten (tack och lov för spelkortet!) ;)

    Men nu när han loggar in på sina sidor på SvenskaSpel.se så kan han inte se någon notering om att han vunnit eller ska få pengar insatta på spel/ bankkontot.

    Vi är ju som sagt sjukt nyfikna på vad för summa det kan röra sig om och undrar väl eg. om det är någon som vart med om ngt liknande?

    Alltså, vi är inte dumma i huvudet eller så blå ögda att vi tror att det rör sig om flera tusen men ändå, nyfikna är vi allt ;)

  • Svar på tråden Outhämtad vinst hos Svenska Spel
  • KaSaM

    Har man spelat med spelkort och registrerat ett konto så sitter alltid vinster på spelkortskontot. Alla mina lottovinster går in automatiskt, kan få reklambrev hem ibland om drömvinst mm som lätt kan misstolkas, det ni fått är nog samma reklam jag fick förra veckan (?).

  • Anonym (Kvitt lr dubbelt)
    KaSaM skrev 2012-01-27 21:08:49 följande:
    Har man spelat med spelkort och registrerat ett konto så sitter alltid vinster på spelkortskontot. Alla mina lottovinster går in automatiskt, kan få reklambrev hem ibland om drömvinst mm som lätt kan misstolkas, det ni fått är nog samma reklam jag fick förra veckan (?).
    Det står ordagrant så här i brevet:
    Du har en outhämtad vinst hos Svenska Spel.
    För två månader sedan vann du hos din spelbutik - och vi ser att du inte hämtat ut din vinst.
    För att ta del av den här vinsten och dina framtida outhämtade vinster behöver du göra ett val.

    Hur vill du få ut sin vinst
    - Jag vill få min vinst insatt på mitt bankkonto
    (kort förklaring om vad det innebär)

    - Jag vill kunna spela på svenskaspel.se för vinsten
    (kort förklaring om vad det innebär)

    - Jag vill hämta ut min vinst i butiken
    (kort förklaring om vad det innebär)

    Fyll i och lägg svarskortet i det bifogade kuveret idag. Portot är betalt.

    Vänliga hälsningar
    Veronica Fxxx - Spelkortet
  • plastkotte

    Då måste ni väl meddela hur ni vill få vinsten för att den ska betalas ut helt enkelt? undra hur mycket det är! :)

  • Anonym (me 2)

    vi fick hem detta brev igår, kom ni fram till om ni hade vunnit eller inte ?? :D

Svar på tråden Outhämtad vinst hos Svenska Spel