• Anonym (Louis­e)
    Äldre 29 Jan 18:15
    70442 visningar
    497 svar
    497
    70442

    Aftonbladet hänger ut våra barn!

    Jag känner mig så kränkt. I dagens Aftonbladet hänger man ut mitt och mina vänners söner och hånar dem för att de har mobiltelefoner, precis som de flesta andra i Sverige. Som jag uppfattade det ville bara pojkarna hjälpa till och berätta vad klockan var efter direkt förfrågan från journalisterna. Hela reportaget är så uppenbart vinklat. Varför ska våra pojkar förlöjligas för att de har framgångsrika föräldrar? Varför ska de bära hundhuvudet för att en ung man i Märsta tjänar uruselt på sin tjänst? 

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14285457.ab
     

  • Svar på tråden Aftonbladet hänger ut våra barn!
  • Anonym
    Äldre 29 Jan 18:25
    #1

    Haha, är du sann eller?
    Om mina ungar betett sig som de barnen gjorde så skulle jag ha haft ett snack med dem om vad som är viktigt i livet. Jag känner också journalisten personligen och vet att hon absolut INTE skulle hitta på en sådan sak, hon har för övrig klocka själv...

  • Anonym
    Äldre 29 Jan 18:26
    #2
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 18:15:36 följande:
    Jag känner mig så kränkt. I dagens Aftonbladet hänger man ut mitt och mina vänners söner och hånar dem för att de har mobiltelefoner, precis som de flesta andra i Sverige. Som jag uppfattade det ville bara pojkarna hjälpa till och berätta vad klockan var efter direkt förfrågan från journalisterna. Hela reportaget är så uppenbart vinklat. Varför ska våra pojkar förlöjligas för att de har framgångsrika föräldrar? Varför ska de bära hundhuvudet för att en ung man i Märsta tjänar uruselt på sin tjänst? www.aftonbladet.se/nyheter/article14285457.ab 

    och nu hänger du ut dem mer? smart.
  • Anonym (Hallå hur tänker­)
    Äldre 29 Jan 18:28
    #3
    Anonym skrev 2012-01-29 18:25:56 följande:
    Haha, är du sann eller?
    Om mina ungar betett sig som de barnen gjorde så skulle jag ha haft ett snack med dem om vad som är viktigt i livet. Jag känner också journalisten personligen och vet att hon absolut INTE skulle hitta på en sådan sak, hon har för övrig klocka själv...
    Du?

    Vet du inte att alla barn med föräldrar med bra inkomster har rätt att bete sig så? *ironi*

    Jävligt bra att någon vågar hänga ut dessa ouppfostrade snorungar!!!
  • Anonym (Louis­e) Trådstartaren
    Äldre 29 Jan 18:29
    #4
    Anonym skrev 2012-01-29 18:26:23 följande:
    och nu hänger du ut dem mer? smart.
    Men det är ingen här som vet vem som är vem i pojkarnas klick? Jag behöver bara få prata med någon. Det känns så skamfullt detta. Varför behovet av att svärta ner oss såhär?
  • Anonym (Hallå hur tänker­)
    Äldre 29 Jan 18:30
    #5
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 18:29:23 följande:
    Men det är ingen här som vet vem som är vem i pojkarnas klick? Jag behöver bara få prata med någon. Det känns så skamfullt detta. Varför behovet av att svärta ner oss såhär?
    Ja eller så uppfostrar man sina barn från början så dom inte beter sig som svin. Hade du tyckt det var okej om du hade varit en av dom på bussen som hånades av ett gäng bortskämda snorungar?
  • Anonym
    Äldre 29 Jan 18:31
    #6
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 18:29:23 följande:
    Men det är ingen här som vet vem som är vem i pojkarnas klick? Jag behöver bara få prata med någon. Det känns så skamfullt detta. Varför behovet av att svärta ner oss såhär?
    Nej, jag vet inte vilka de är och det är väl bara dina närmaste vänner/grannar som vet vilken som är din grabb? Då ser jag inte varför du tycker att de är uthängda?

    De är inte med i reportaget för att ni är rika, utan för att de betedde sig som ouppfostrade brats. Det kanske är något du borde fokusera på i stället?
  • Anonym (Louis­e) Trådstartaren
    Äldre 29 Jan 18:33
    #7
    Anonym skrev 2012-01-29 18:31:25 följande:
    Nej, jag vet inte vilka de är och det är väl bara dina närmaste vänner/grannar som vet vilken som är din grabb? Då ser jag inte varför du tycker att de är uthängda?

    De är inte med i reportaget för att ni är rika, utan för att de betedde sig som ouppfostrade brats. Det kanske är något du borde fokusera på i stället?
    Men det här är fina pojkar. De må tjuvröka och ha varit lite skojfriska mot besökarna, men det är inget ont i dem.
  • Anonym
    Äldre 29 Jan 18:34
    #8
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 18:29:23 följande:
    Men det är ingen här som vet vem som är vem i pojkarnas klick? Jag behöver bara få prata med någon. Det känns så skamfullt detta. Varför behovet av att svärta ner oss såhär?

    Varför skulle ingen här veta det men de som läser aftonbladet vet?
  • Anonym
    Äldre 29 Jan 18:35
    #9
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 18:33:46 följande:
    Men det här är fina pojkar. De må tjuvröka och ha varit lite skojfriska mot besökarna, men det är inget ont i dem.
    Nej, det tror jag inte heller, och det är nog inte så folk ser det när de läser reportaget. Man får bilden att det är fel på föräldrarna, så du behöver nog inte oroa dig om din son...
  • Anonym (Hallå hur tänker­)
    Äldre 29 Jan 18:35
    #10
    Anonym (Louise) skrev 2012-01-29 18:33:46 följande:
    Men det här är fina pojkar. De må tjuvröka och ha varit lite skojfriska mot besökarna, men det är inget ont i dem.
    Är dom? Märkligt då hur dom handlade såhär. Ännu mer typiskt att du väljer att blinda för det!
Svar på tråden Aftonbladet hänger ut våra barn!