• Äldre 11 Feb 19:40
    8772 visningar
    10 svar
    10
    8772

    Viktuppgång i vecka 28

    Är i vecka 28 och har gått upp 10kg. BM tyckte jag hade gått upp mycket när jag var där på kontroll i vecka 25, då hade jag gått upp 9kg.

    Men när jag skrevs in hos BM så spydde jag konstant och hade ingen mat kvar i kroppen, och blev inskriven på 54kg när jag i vanliga fall ligger på 56kg, så från min normala vikt har jag gått upp 7kg..

    Hur mycket hade du gått upp i vecka 28?

  • Svar på tråden Viktuppgång i vecka 28
  • JanaLi­iN
    Äldre 11 Feb 19:46
    #1

    Mer än så, jag gick upp 25 kg allt som allt. Det försvann och nu är jag som vanligt. Förstår inte varför din BM ens tar upp detta.

  • Äldre 11 Feb 19:47
    #2
    JanaLiiN skrev 2012-02-11 19:46:04 följande:
    Mer än så, jag gick upp 25 kg allt som allt. Det försvann och nu är jag som vanligt. Förstår inte varför din BM ens tar upp detta.
    Det är mitt första barn.. Och det BM sa när jag var där sist var att jag måste ligga kvar på den vikten..
  • Äldre 11 Feb 19:48
    #3

    Jag är också i v 28 och har gått upp 8,5 kg sedan inskrivningen.. I v 25 hade jag gått upp 7 kg vilket min barnmorska sade var ganska mkt... Och då är jag en lång tjej, så kilorna har lixom plats att breda ut sig på :P

    Men jag skiter i vad hon säger, för det är trots allt min kropp och jag äter inte en massa chips och godis hela dagarna, utan jag äter varierat och bra och rör på mej så gott jag kan. Och viktigast av allt; jag mår bra!  Bry dej inte om vad hon säger :) Det finns de som går upp mkt och de som knappt går upp nånting.. Sen är det ju så olika hur man ser ut i kroppen, om man är lång eller kort osv.. 

  • Äldre 11 Feb 19:51
    #4
    tess1988 skrev 2012-02-11 19:48:34 följande:
    Jag är också i v 28 och har gått upp 8,5 kg sedan inskrivningen.. I v 25 hade jag gått upp 7 kg vilket min barnmorska sade var ganska mkt... Och då är jag en lång tjej, så kilorna har lixom plats att breda ut sig på :P

    Men jag skiter i vad hon säger, för det är trots allt min kropp och jag äter inte en massa chips och godis hela dagarna, utan jag äter varierat och bra och rör på mej så gott jag kan. Och viktigast av allt; jag mår bra!  Bry dej inte om vad hon säger :) Det finns de som går upp mkt och de som knappt går upp nånting.. Sen är det ju så olika hur man ser ut i kroppen, om man är lång eller kort osv.. 
    Tack!

    Ska nämligen dit nu på tisdag.. Lite nervös är jag för att hon ska kommentera min vikt..
  • Äldre 11 Feb 19:54
    #5

    Jag är i v28 och har gått upp 10 kg, men min BM har inte kollat vikten mer än på inskrivningen. Äter inte massa onyttigt och magen följer kurvan, så allt är nog bra trots 10 kg :)

  • Äldre 11 Feb 20:02
    #6

    Är i vecka 29 och har gått upp 16 kg. Väger 57-58kg normalt och har med mina två första gått upp mellan 25-30 kg. Min BM har aldrig tjatat om vikten iom. (har även gått ner alla kilon mellan)

  • Äldre 11 Feb 20:02
    #7

    Startvikt 54, i vecka 26 vägde jag 65 och vid förlossning 71kg... Va dumt att hon påpekade att du gått upp mycket...det räcker ju med att man själv vet det...sen kanske du inte kommer gå upp lika mycket på slutet...

  • Äldre 11 Feb 23:30
    #8

    Vågen visade 49kg i v.28+5. Detta var en viktuppgång på dryga 4.5kg. Låg närmare det understa sträcket på sf-kurvan då...Idag är jag i v.31+1 och väger nog runt 50kg, alltså 5,5kg upp. Tycker att magen har växt så jag är inte orolig för att plutt inte växer.

  • akiire
    Äldre 12 Feb 22:38
    #9

    I min första graviditet gick jag upp tästan 30kg, långt över 10kg i v 28. I min nuvarande graviditet hade jag gått upp över ca 10 kg i vecka 12!

  • eighty­three
    Äldre 27 Feb 16:33
    #10

    Jag har gått upp 8kg och är "bara" i v.17. Tar gärna emot tips på att begränsa intag och extra pepp till motion. Väntar nr3 och har ökat snabbare än med tidigare två iom ett stort behov av att äta... =S

Svar på tråden Viktuppgång i vecka 28