• Kandi8­6
    Äldre 14 Feb 17:26
    138705 visningar
    175 svar
    175
    138705

    Bilder efter kejsarsnitt!

    Efterlyser en tråd med bilder efter ett kejsarsnitt, magen och ärret alltså, hur magen kan se ut, Finns det nån sådan tråd? Tror säkert fler än jag är nyfikna hur det kan se ut efter ett kejsarsnitt :) Om inte , kanske vi kan starta en här? ni behöver självklart inte visa ansiktet eller så, blev så insperererad av en tråd där dom visar bilder efter en vanlig förlossning! kramis!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 21:52
    Funderar även över om det verkligen är SÅ vanligt med häng över snittet? och är det så allvarligt som vissa vill påpeka o skrämmas om? när man söker på nätet så kommer ju säkert alla hemskaste exempel upp, då det är det man skriver om såklart.. men ja menar, ja är lite nervös eftersom ja var så smal innan o börjar få bristningar och kanske ett häng?

  • Svar på tråden Bilder efter kejsarsnitt!
  • Äldre 6 Mar 23:22
    #51

    Har gjort tre snitt men det ser ut som ett enda då dr skurit i ärren. Ovansidan är 1 cm "tjockare" oavsett hur smal jag än blir. Så tacksam att det finns snitt ! Kan absolut tänka mig att göra om det!!!

  • Äldre 3 Jun 16:25
    #52

    1 månad efter snittet, 2009.


  • Äldre 10 Jul 11:37
    #53

    Så fina ärr alla har!

    Mitt ärr ser ojämt ut och är väldigt mörkt och tjockt. Det är nästintill osynligt på mitten om man sminkar över det, men på vardera sida så är det lite överhäng, som om det vore två "krokar" i vardera änden. Det är bara hud (inte fett) för jag har inte mycket fett på magen. Det sitter ganska högt upp, så jag måste ha hög byxlinning och höga trosor/bikinibyxor för att dölja det.   Det känns ganska surt eftersom magen alltid varit min stolthet Rynkar på näsan Min dotter är såklart såå värt det, men kommer nog fösöka fixa till ärret via kirurgen efter att jag fått ett barn till. Borde väl inte vara ett så stort ingrepp? 

    Mitt ärr är efter akutsnitt och det var en ung doktor som utförde det. Jag fick dessutom infektion i snittet och i livmodern efteråt, så det kan ha påverkat resultatet.   

  • Äldre 13 May 20:59
    #54

    Hej!

    Hur gick det för dig och ditt ärr Kandi86?

    Gillade denna tråd och tänkte bidra med en egen magbild, hoppas fler gör detsamma! 
    Bilden är tagen idag, 5 veckor efter ett akut snitt. 


  • Äldre 13 May 23:07
    #55
    CariDee skrev 2012-06-03 16:25:31 följande:
    1 månad efter snittet, 2009.

     


    Det dä var ju ett extremt litet ärr som knappt syns. Avundsjuk. :)
  • Äldre 14 May 22:10
    #56

    Försöker puffa igång tråden!

  • Äldre 16 May 04:57
    #57

    Jag skulle aldrig våga visa mitt ärr på nätet. Dels är jag tjock och har överhäng, dels är det ett super-akut katastrofsnitt som är alldeles hackigt och ojämnt. De fick typ sprätta upp mig på 5 minuter för att rädda min lilla dotter från att dö.

    Men varje gång jag kollar på det känner jag mig så stolt i alla fall. <3

  • Äldre 16 May 05:12
    #58
    NHult skrev 2012-03-05 17:08:15 följande:
    Tjejer,
    Kunde ni inte tagit på er lite snyggare trosor, och ansat håren som sticker upp ur byxorna på vissa bilder Drömmer 
    Det är ju ändå bilder som ligger på Internet, för hela världens beskådning Solig
    Öh...

    Den här tråden handlar inte om att visa fittan för killar.
  • Äldre 5 Jun 11:43
    #59

    puffar

  • Äldre 10 Jun 15:13
    #60
Svar på tråden Bilder efter kejsarsnitt!