• Anonym
    Äldre 16 Feb 13:49
    1659 visningar
    19 svar
    19
    1659

    Bjuder ni era singel/barnfria-vänner på era barns kalas?

    Jag erkänner, jag tycker att barnkalas är det absolut tråkigaste som finns. Jag har själv inga barn och förstår inte riktigt vad jag har där att göra. Barnet bryr sig inte om jag kommer eller inte, och föräldrarna har fullt upp med att hålla ordning på allt. Det är mest jobbigt med att springande och skrikande som det blir med flera små barn på liten yta. Jag tycker bara att det känns konstigt att gå på barnkalas när jag själv inte har några barn att gå dit med. Det är så klart en annan sak om det är ens släktingbarn, då är det familj.

    Hur brukar ni göra? Bjuder ni era singel- och barnfria vänner på era barns kalas? Tar ni illa upp om de inte vill komma?

  • Svar på tråden Bjuder ni era singel/barnfria-vänner på era barns kalas?
  • Äldre 16 Feb 13:51
    #1

    Nej, vi bjuder bara familjen på barnens kalas. Och så då regelrätta barnkalas när barnen blir större förstås.

  • Äldre 16 Feb 13:51
    #2

    Vi har bjudit dem, men sagt åt dem att komma senare för att slippa den värsta haussen.

  • Äldre 16 Feb 13:52
    #3

    Nej det är ju inte mitt kalas utan barnens. Skulle däremot en kompis ha barn som mina barn leker med så ja visst.

  • Äldre 16 Feb 13:54
    #4

    Ja, om de vill komma gör jag det. Jag har en svenatrevlig familj, så mina polare brukar tycka det är gött att komma och fika bulle och slänga käft med mina systrar och så.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 13:55
    #5
    Duckan skrev 2012-02-16 13:51:59 följande:
    Vi har bjudit dem, men sagt åt dem att komma senare för att slippa den värsta haussen.
    Hade ni tagit illa upp om de inte kom?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 13:56
    #6
    tjofräs skrev 2012-02-16 13:54:08 följande:
    Ja, om de vill komma gör jag det. Jag har en svenatrevlig familj, så mina polare brukar tycka det är gött att komma och fika bulle och slänga käft med mina systrar och så.
    Ja det hade varit ok om där fanns andra som man kände sig bekväm med att bara snacka och ha roligt med. Tyvärr känner jag inte denna vännens familj speciellt bra och jag brukar bara känna mig utanför. Men samtidigt känner jag mig tvingad för att inte vara elak.
  • StugFr­ugan89
    Äldre 16 Feb 13:56
    #7

    Ja, om inte vännen tycker det e helt ointressant förståss. Tror man märker av det i så fall

  • Anna Paulit­a
    Äldre 16 Feb 13:58
    #8

    Ja, det gör jag. Mina barns gudmor är barnlös, men det är kanske lite annorlunda då hon har en egen relation till barnen. Hon är även min bästa vän och även om hon inte var deras gudmor hade hon nog tagit illa vid sig om hon inte blev inbjuden.

    Jag hade inte tagit illa upp om någon annan utan ungar inte hade kommit, om jag bjöd dem, på våra barns firande.


  • FruSto­lpe
    Äldre 16 Feb 13:59
    #9

    Ja! För en är gudfar åt den mellersta och den andra är en av mina 4 närmaste vänner. Vi andra 3 har barn men inte hon. Hon vill vara med och hade nog tagit väldigt illa upp om hon inte var bjuden.

  • Äldre 16 Feb 14:00
    #10

    Nej, det hade vi väl inte gjort, men jag hade blivit förvånad med tanke på den relationen vi har och de till vårt barn.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 14:03
    #11
    FruStolpe skrev 2012-02-16 13:59:34 följande:
    Ja! För en är gudfar åt den mellersta och den andra är en av mina 4 närmaste vänner. Vi andra 3 har barn men inte hon. Hon vill vara med och hade nog tagit väldigt illa upp om hon inte var bjuden.
    Ja om man vet att hon vill vara med så är det klart man ska bjuda. Men även om jag är bästa vän med ett barns förälder så tycker jag personligen att det är tråkigt att gå på kalaset, för jag hinner ändå inte umgås med vännen och barnet leker med sina vänner. Jag tycker om barn jättemycket annars, det är bara kalas som är lite tråkiga.
  • Äldre 16 Feb 14:03
    #12

    Nu har jag inga barn själv ännu men högar med vänner med barn. Innan barnen blev så stora att de ville ha barnkalas med kompisarna så var det vi vänner och familjen som kom och firade med dem. Jag tycker själv att det var mysigt och trevligt, men så var det ju mer som vanligt vuxenkalas. Skulle inte vilja gå på ett vanligt barnkalas med 15 av barnets kompisar och har nog aldrig blivit bjuden på ett. Är det ett barn som står mig nära brukar det vara ett separat firande med lite släkt och vänner på kvällen som jag gärna går på.


    Stitch längtar efter Lilo
  • Äldre 16 Feb 14:04
    #13

    Jag har bjudit mina närmsta vänner på min dotters kalas, även de som inte har barn (två st). Ena tjejen VILL komma, det vet jag, men den andra har jag nog själviskt bjudit för min egen skull, tänkte nog inte så mycket på att hon kanske inte har någon större lust :/

  • Äldre 16 Feb 14:07
    #14

    Nej, inte om de inte tillhör familjen.

  • thegod­dess
    Äldre 16 Feb 14:17
    #15

    Jag bjöd vänner med barn och närmaste vänner utan barn, dom som så att säga intresserat sig för min dotter. Sen är det ju upp till var och en att tacka nej.

  • Äldre 16 Feb 15:47
    #16

    Äsch, tacka nej då. Kom med nån lam ursäkt om du vill, eller så säger du bara att Nä kalas är inte min grej. Kanske kan du köpa nån liten pryl ändå, eller så bara avböjer du, vänligt men bestämt. Det är ju knappast en krigsförklaring.

  • Äldre 16 Feb 21:34
    #17

    Av samma anledning som jag själv inte vill bli utanför för att vi har barn vill jag inte ställa våra barnfria vänner utanför så vi bjuder dem men det är helt upp till dem om de vill komma då, inte komma alls eller komma en annan dag! Våra barnfria vänner vill dock alltid fira vårt barn och jag tror se skulle ta illa upp och bli ledsna om jag inte bjöd dem. Men jag skulle aldrig ta illa upp om dem inte kom...

  • Anonym (Pinne­n)
    Wed 17 Jul 2019 07:33
    #18

    Ett syskon har egen familj och man har varit med på varenda ett av barnens födelsedagar. Alltid singel och alla de andra (syskon till mitt syskons partner) kommer i par med sina barn.
    Jag har inget gemensamt med dom, jag känner mig utanför. De har tryggheten med varann eftersom de kommer som par allihopa.
    De har lyckats, de är bättre människor.

  • Wed 17 Jul 2019 07:41
    #19

    Nej, jag har bara haft barnkalas med familjen och sen när barnen blev fyra med deras kompisar. Det är ju barnet som ska vara i centrum, mina kompisar träffar jag vid andra tillfällen.

Svar på tråden Bjuder ni era singel/barnfria-vänner på era barns kalas?