• Anonym
    Äldre 28 Feb 18:41
    30050 visningar
    156 svar
    156
    30050

    Någon som vet nått om citodon?

    Undrar om man kan missbruka dom så att man blir som "hög"? tror att min bror göra det.. så därför undrar jag om det går att få en typ kick av detta?  kan man bli beroende?

  • Svar på tråden Någon som vet nått om citodon?
  • Äldre 28 Feb 19:04
    #11

    För att svara lite mer på TS så läste jag detta i en tråd...

    "Du får ett opiatrus "light" - du blir varm, "skön", all ångest/deppighet försvinner + att du blir rätt seg och känner dig trött fast på ett skönt sätt. Sexlusten blir dock ett minne blott tyvärr" ruset vara runt 30 minuter...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 19:04
    #12

    jag trillade å fick muskelblödningar.. läkaren ville att jag skulle käka citodon då.. men juag sa nej.. jag fattade inte som att det var nått special recept på dom..

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 19:08
    #13

    tack för det svaret :)

  • Äldre 28 Feb 19:09
    #14

    Det står så här på fass "Särskild receptblankett krävs"

    Vet inte om det är förlegat för jag har fått andra mediciner utskrivna typ Tramadol, Tradolan utan konstigheter.
    Har förlängt mina recept via mina vårdkontakter på nätet.
    Nu för tiden sänds ju recepten elektroniskt direkt till apoteket så nån blankett får man ju inte längre heller...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 28 Feb 19:15
    #15

    Vad menar ni med "speciella recept" ?  Man kan inte bara vandra in på ett apotek och köpa dem utan man måste ha recept.

    Jag känner många som ätit citodon och inte en enda har hallucinerat eller blivit "hög" däremot har de varit bra smärtstillande. Men det kanske beror på hur känslig man är?

  • Ebba Caroli­ne
    Äldre 28 Feb 19:17
    #16
    Frontline skrev 2012-02-28 18:52:25 följande:
    Nej det är inte narkotikaklassat.

    Citadon har narkotikaklass 3, så JO det är narkotiakklassat.
  • Ebba Caroli­ne
    Äldre 28 Feb 19:18
    #17
    Anonym skrev 2012-02-28 18:57:20 följande:
    Det är inte narkotikaklassat och det är inte speciella recept på dom.....

    Narkotikaklassat jo... http://www.lakemedelsverket.se/Sok-efter-lakemedel-och-mediciner-i-Lakemedelsfakta/Produktinformation---lakemedel/?NPLId=19820312000059
  • Äldre 28 Feb 19:19
    #18
    tessum skrev 2012-02-28 19:15:19 följande:
    Vad menar ni med "speciella recept" ?  Man kan inte bara vandra in på ett apotek och köpa dem utan man måste ha recept.
    Jag känner många som ätit citodon och inte en enda har hallucinerat eller blivit "hög" däremot har de varit bra smärtstillande. Men det kanske beror på hur känslig man är?
    Beror på vilken dos det är. Liten eller normal dos är smärtstillande, men hög dos eller överdosering kan ge rus och hallucinationer. En släkting blev bukopererad och fick jätteskumma drömmar + abstinensdarr när han skulle sluta, men min syster kände inget av dem när hon opererat knäet.
  • Ebba Caroli­ne
    Äldre 28 Feb 19:20
    #19
    Sinne12 skrev 2012-02-28 19:03:39 följande:
    Som redan sagts så inte narkotikaklassat heller

    Helt fel! Det är narkotikaklassat http://www.lakemedelsverket.se/Sok-efter-lakemedel-och-mediciner-i-Lakemedelsfakta/Produktinformation---lakemedel/?NPLId=19820312000059
  • Kattda­men
    Äldre 28 Feb 19:21
    #20

    Hrm, jag fick en karta citodon med mig hem när jag opererats.


    En kopp te, tack.
Svar på tråden Någon som vet nått om citodon?