• LadyAq­ua
    Äldre 14 Mar 15:27
    46924 visningar
    32 svar
    32
    46924

    ytliga blodkärl över hela kroppen

    hej! Jag har ett problem! Jag börjar få ytliga blodkärl över precis hela kroppen!
    Jag har fått fulla benen och låren med små små blodkärl, som ett nät.
    Har även nu fått detta nät över axlarna på bröstet och nu på magen:S
    Det sprider sig jättefort .
    Har även massor av ytliga blodkärl i ansiktet pga rosacea.

    Någon som vet vad det kan vara?
    Har varit på vårdcentralen , men hon sa bara "jaha, men det är många som har ytliga blodkärl" . Sen fick jag gå hem .

    Tycker det är konstigt då jag bara är 25 år. Dessa dök upp för ca 2 år sedan. De började med 1 fläck på insidan av ena vaden som nu har spridit sig över hela kroppen.
    Mina ben har inte längre en vanlig hudfärg utan de är alldeles rödblålila :S ser ut som en blå leopard ...

    Mina överarmar har också fått en lilaröd fläckig färg...

  • Svar på tråden ytliga blodkärl över hela kroppen
  • Capt Janewa­y
    Äldre 16 Mar 17:53
    #1

    Jag skulle nog gå och träffa en annan läkare en den första som dissade dig...

  • Äldre 18 Mar 06:29
    #2

    Samma här du. 30 år och shorts och kjol är ett minne blott..

  • LadyAq­ua
    Äldre 18 Mar 20:54
    #3
    Flisis skrev 2012-03-18 06:29:18 följande:
    Samma här du. 30 år och shorts och kjol är ett minne blott..
    När började det på dig då?
    Mitt bara kom i höstas :S
  • Äldre 18 Mar 21:03
    #4

    Jag har samma problem, det började när jag var 27år. Har ingen aning om vad det beror på.

  • Äldre 19 Mar 08:51
    #5

    För ett par år sedan. Men då var det bara lite. Nu spricker hela jag.. Har inte sökt för det men har fått höra att det är ofarligt. Men hur kul är det?

  • Äldre 19 Mar 09:54
    #6

    Har också rosacea och allmänt får man mer synliga blodkärl med åldern om man har genetiska beting för det (vilket vi som har rosacea ofta har). Ser inte vackert ut men är ju inte farligt. Har testat laser mot blodkärlen i ansiktet (har speciellt ett tydligt mitt under näsan som jag stör mig på) men det gjorde bara minimal skillnad (men gjorde SKITONT!) så det är nog bara att gilla läget och hitta bra foundations.

  • Äldre 19 Mar 09:59
    #7

    hej, har också lite på benen. Det beror på att huden är tunn. Speciellt här i Norden där vi inte får mycket sol blir huden tunnare. Att sola hjälper lite men även näringstillskott kan hjälpa tex silica eller näringstillskott för hud och naglar.
     

  • LadyAq­ua
    Äldre 19 Mar 13:35
    #8

    Undrar avrför jag fick tunn hud helt plötsligt isåfall... hm.. kom ju i höstas som sagt..

  • Äldre 19 Mar 13:49
    #9
    LadyAqua skrev 2012-03-19 13:35:12 följande:
    Undrar avrför jag fick tunn hud helt plötsligt isåfall... hm.. kom ju i höstas som sagt..
    Har du gått ner i vikt? Tar några mediciner? Tar du omega 3 tillskott?
  • Äldre 19 Mar 14:53
    #10

    Hjälper omega 3 tillskott?

Svar på tråden ytliga blodkärl över hela kroppen