• Äldre 19 Mar 08:50
    3202 visningar
    15 svar
    15
    3202

    När kunde din bebis sätta sig upp själv?

    När kunde din bebis från att ligga ner sätta sig upp utan hjälp? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När kunde din bebis sätta sig upp själv?
  • Äldre 19 Mar 08:57
    #1

    7 månader.

  • Äldre 19 Mar 09:01
    #2

    11 månader.

  • MHM
    Äldre 19 Mar 09:01
    #3

    Någon vecka innan han blev 6 månader.

  • Äldre 19 Mar 09:23
    #4

    6 månader.

  • Äldre 19 Mar 09:48
    #5

    8 månader   =)
    dvs för 1 vecka sedan  =)
    Hon satt stadigt från 5 månader och började krypa för några veckor sedan...

  • Äldre 19 Mar 09:51
    #6

    Tvåan var 8 mån när han kunde sätta sig själv, han kunde inte sitta stadigt själv förrän han kunde sätta sig själv... Ettan kommer jag inte ihåg när han satte sig upp själv, men han kunde sitta stadigt när han av 4-5 månader och kunde nog sätta sig upp när han va 5 mån.

  • Äldre 19 Mar 09:56
    #7

    När han var 6 mån, storebror när han var 8 månader!

  • Äldre 19 Mar 09:59
    #8

    Minns bara trean för han satte sig upp vid 7.5 månad utan att kunna sitta så han ramlade konstant bakåt :)

    Men överlag har mina 4 varit jätteointresserade av att sitta, då är man ju still och det är fel. De har velat ligga på magen och åla runt. Så några av dem har jag inte vetat om de kunnat sitta föränn de blivit sjuka och inte orkat kräla runt på ett tag. Har man satt dem har de bara slängt sig på magen direkt och farit iväg.

  • Äldre 19 Mar 10:24
    #9

    Strax innan 6 månader kunde hon krångla sig upp i sittande om det fanns något att hålla i. Hon kunde ta sig upp i sittande från att ligga på rygg i liggvagnen till exempel. Hon kunde dock inte sitta alls stadigt då. Sen slutade hon med det ganska snabbt och började åla för fullt istället. Vid sju månader lärde hon sig sätta sig själv från krypställning och blev ungefär samtidigt stadig nog att sitta ordentligt på golvet.


    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Äldre 19 Mar 12:32
    #10

    fem månader och en vecka. allt kom på en gång då. veckan innan hade hon precis börjat få kläm på att åla sig lite framåt, sedan helt plötsligt sätter hon sig upp själv och veckan efter det ålar hon sig fram till möbler och reser sig till stående mot dem.  3dagar innan hon fyllde 6månader kröp hon. sen var hon nöjd flera månader, och nu 9,5 mån går hon stadigt helt plötsligt.

  • ELLEoC­lara
    Äldre 19 Mar 15:04
    #11

    Mellan 11 - 12 månader, någon vecka efter hon börjat krypa.


    Satt dock stadigt från 7 mån om man satt henne upp.

  • Äldre 19 Mar 15:43
    #12

    11 månader var nog min första dotter, andra dottern kommer jag inte ihåg men tror det var runt 7-8 månader. Röstade på 11 månader.

  • Äldre 20 Mar 08:17
    #13

    Måste ha varit runt halvåret

  • Äldre 20 Mar 08:27
    #14

    Första var runt 6-7 månader.

    Tvåan kan sätta sig upp nu (6 månader), men inte sitta. Inte så smart.


    Egentligen är jag förbannat snäll
  • Joje
    Äldre 20 Mar 08:54
    #15

    Sonen kunde sätta sig upp själv när han var 5 månader och dottern kunde sätta sig upp själv när hon var 10 månader. Röstade enligt första barnet.


    Mamma till ♂ född 17 april 2007 och ♀ född 12 juli 2008
Svar på tråden När kunde din bebis sätta sig upp själv?