• Äldre 10 Apr 13:48
    70706 visningar
    475 svar
    475
    70706

    Vill du ha en bild fixad?

    Hej!

    Jag har varit alltför sugen på att pilla i Photoshop de senaste dagarna så jag tänkte att om ni har några porträttbilder som behöver retuscheras (Hy, ögon, smink m,m är det roligaste jag vet i PS) så kan ni gärna skicka till mig så skickar jag tillbaka den färdiga bilden!

    Jag har ingen utbildning inom foto utan lär mig på egen hand, experimenterar och leker, jag är inget proffs.

    Skicka in bilden här eller skriv PM så får ni mailadress :)


  • Svar på tråden Vill du ha en bild fixad?
  • Äldre 25 May 21:06

    Nu vet jag inte om det är sånt här ni vill göra men jag skulle bli super glad om någon kunde hjälpa mig med det här, jag älskar det här kortet på min dotter (är hon i mitten) ja jag tycker väldigt mycket om hennes vänner men de är inte mina barn så jag vill ha bort dem haha, jag har ingen ide på hur man ska få till det snyggt men det kanske nån här har?

    Hm och om nån kan så skulle jag bli super glad om man även kunde få in text på den bilden där det står "Grattis älskade Amanda på 22 års dagen" eller något liknande, jag vill alltså gärna ha två kort av er fräck som jag är :p


  • Arbets­vegan
    Äldre 28 May 10:31
    vampyria2 skrev 2014-05-25 21:06:43 följande:
    Nu vet jag inte om det är sånt här ni vill göra men jag skulle bli super glad om någon kunde hjälpa mig med det här, jag älskar det här kortet på min dotter (är hon i mitten) ja jag tycker väldigt mycket om hennes vänner men de är inte mina barn så jag vill ha bort dem haha, jag har ingen ide på hur man ska få till det snyggt men det kanske nån här har?

    Hm och om nån kan så skulle jag bli super glad om man även kunde få in text på den bilden där det står "Grattis älskade Amanda på 22 års dagen" eller något liknande, jag vill alltså gärna ha två kort av er fräck som jag är :p

     


    Grejen är att det är ett gigantiskt jobb om man ska få det snyggt och verklighetstroget och jag tror att det är få som offrar en arbetsdag eller två bara för sin godhet.
    Fotot saknar riktig skärpa och bara det försvårar jättemycket. Sen är din dotter hoptryckt av vännerna vilket betyder att om de ska tas bort måste både hår och kropp nyskapas alternativt sättas ihop av flera foton och då blir det problem med ljus- och färgsättning.

    Mitt förslag är helt enkelt att du hittar ett bättre foto där det mest är att beskära och sätta in text alternativt att du vänder dig till någon som gör det mot betalning. Räkna då med minst 500kr, troligen det dubbla beroende på skicklighet.
  • Ash
    Äldre 28 May 15:27




    Som Arbetsvegan skrev så tar det upp mycket tid om det ska bli snyggt. Med tanke på bildkvalitén så får det här duga.

    Hoppas hon inte hunnit fyllt än! :)
    Contrast. Makes it or breaks it.
  • Ash
    Äldre 28 May 15:30
    Zessan84 skrev 2014-05-25 20:43:08 följande:
    Hej, är du intresserad av att redigera lite bilder på mina kids? Tagit 6-månaders kort på dottern och syskonkort. Skulle behöva hjälp med lite skuggor och sånt så jag kan förstora sen.. :)
    Skuggor brukar vara problematiska. Beror på vad du vill ha gjort. skicka gärna bilderna med en beskrivning av vad du vill ha gjort till emberwell@gmail.com så jag får se.
    Contrast. Makes it or breaks it.
  • Äldre 28 May 16:23
    Arbetsvegan skrev 2014-05-28 10:31:25 följande:
    Grejen är att det är ett gigantiskt jobb om man ska få det snyggt och verklighetstroget och jag tror att det är få som offrar en arbetsdag eller två bara för sin godhet.
    Fotot saknar riktig skärpa och bara det försvårar jättemycket. Sen är din dotter hoptryckt av vännerna vilket betyder att om de ska tas bort måste både hår och kropp nyskapas alternativt sättas ihop av flera foton och då blir det problem med ljus- och färgsättning.

    Mitt förslag är helt enkelt att du hittar ett bättre foto där det mest är att beskära och sätta in text alternativt att du vänder dig till någon som gör det mot betalning. Räkna då med minst 500kr, troligen det dubbla beroende på skicklighet.
    Ah okej som sagt jag kan inget om det här utan gjorde en chansning här, älskar det här kortet på henne därför jag bad om hjälp med just det....men tack för infon
    Ash skrev 2014-05-28 15:27:34 följande:

     


     


     


    Som Arbetsvegan skrev så tar det upp mycket tid om det ska bli snyggt. Med tanke på bildkvalitén så får det här duga.

    Hoppas hon inte hunnit fyllt än! :)
    Men åh det här var super fint i mina ögon och var bättre än vad jag hade hoppats på att kunna få, så massor av tack till dig Solig
  • Fishy1
    Äldre 27 Jun 15:10
    Vill få en bild fixad. 
  • Fishy1
    Äldre 27 Jun 15:50
     Lägger upp bilden ikll. :)
  • Ash
    Äldre 1 Jul 19:23

    Hey Fishy1. Vi vill få bilder att fixa! :D
    Lägg upp vettja! :)


    Contrast. Makes it or breaks it.
  • Äldre 1 Jul 20:23

    Hej Ash bara så du vet jag blev verkligen super glad över korten och dottern hälsar och tackar hon också

  • Ash
    Äldre 1 Jul 20:47

    Hej vampyria2! Kul att höra! :) Hälsa tillbaka! :D


    Contrast. Makes it or breaks it.
  • Äldre 20 Jul 19:01
    Jacko skrev 2013-09-09 19:18:42 följande:

     


    Make me pretty please!

     




    :)

  • Äldre 29 Jul 21:42

    show me what u got;)

  • Äldre 7 Aug 02:09
    Ash skrev 2014-07-01 20:47:03 följande:

    Hej vampyria2! Kul att höra! :) Hälsa tillbaka! :D



  • Äldre 2 May 12:17

    Lever denna tråden? Kan man ff ladda upp en bild elelr två? :)

Svar på tråden Vill du ha en bild fixad?