• Äldre 26 Apr 23:16
    3676 visningar
    12 svar
    12
    3676

    En sevärd länk för alla er som inte fått BB (o andra också)

    Som mamma till en älskad unge som räknas till gruppen SN barn (barn med i förväg kända särskilda behov) känner jag att jag måste sprida denna fina film, kanske någon av er törs ta steget och om ni redan tagit det kanske det ger er större trygghet i ert beslut. Jag låter filmen tala för sig själv:

  • Svar på tråden En sevärd länk för alla er som inte fått BB (o andra också)
  • Äldre 27 Apr 10:45
    #1
    fabbemam skrev 2012-04-26 23:16:21 följande:
    Som mamma till en älskad unge som räknas till gruppen SN barn (barn med i förväg kända särskilda behov) känner jag att jag måste sprida denna fina film, kanske någon av er törs ta steget och om ni redan tagit det kanske det ger er större trygghet i ert beslut. Jag låter filmen tala för sig själv:
    " target="_blank">

  • Dinopi­no
    Äldre 27 Apr 16:25
    #2
    fabbemam skrev 2012-04-26 23:16:21 följande:
    Som mamma till en älskad unge som räknas till gruppen SN barn (barn med i förväg kända särskilda behov) känner jag att jag måste sprida denna fina film, kanske någon av er törs ta steget och om ni redan tagit det kanske det ger er större trygghet i ert beslut. Jag låter filmen tala för sig själv:
    " target="_blank">

    <> Felix qui potuit rerum cognoscere causas <>
  • Äldre 13 May 18:40
    #4
    Dinopino skrev 2012-04-27 16:32:04 följande:
    Jag önskar att vi snart i Sverige kan få adoptera barn " out of birth order" eller vad man ska kalla det. Jag hade gärna adopterat ett barn som är äldre!
    Kan vi inte det? Eller menar du LITE äldre. På SN listan tror jag att det finns friska 10-12 åringar men kanske yngre förekommer om man har LID men att de försvinner FORT från listan. Eller menar du från ett annat land än Kina?
  • Loriya­na
    Äldre 14 May 16:03
    #5
    Dinopino skrev 2012-04-27 16:32:04 följande:
    Jag önskar att vi snart i Sverige kan få adoptera barn " out of birth order" eller vad man ska kalla det. Jag hade gärna adopterat ett barn som är äldre!

    I Sverige tenderar vi att sortera bort barn med särskilda behov genom abort. Lite tråkigt.
  • Äldre 16 May 09:38
    #6

    Så bra!!!

  • Äldre 16 May 23:26
    #7
    elsa77 skrev 2012-05-16 09:38:02 följande:
    Så bra!!!
    Ja, jag tycker att den på ett fint o lagom vis berättar om att även så kallade SN- barn är BARN, barn att älska o älskas av!
  • Dinopi­no
    Äldre 16 May 23:30
    #8
    fabbemam skrev 2012-05-13 18:40:21 följande:
    Kan vi inte det? Eller menar du LITE äldre. På SN listan tror jag att det finns friska 10-12 åringar men kanske yngre förekommer om man har LID men att de försvinner FORT från listan. Eller menar du från ett annat land än Kina?
    Jag menar adoptera barn som är äldre än de man redan har.
    <> Felix qui potuit rerum cognoscere causas <>
  • Äldre 16 May 23:32
    #9
    Dinopino skrev 2012-05-16 23:30:48 följande:
    Jag menar adoptera barn som är äldre än de man redan har.
    Aha! Då förstår jag hur du menar!
  • Äldre 5 Aug 23:05
    #10

    En liten puff uppåt på listan!

  • JRS
    Äldre 7 Aug 18:01
    #11

    Oj vilken bra film. den hade jag inte sett. Den visade verkligen en annan sida av det som ibland kan verka lite läskigt.


  • Äldre 5 Oct 00:51
    #12

    Ska se den i morgon,maken sover nu,vill inte väcka honom

Svar på tråden En sevärd länk för alla er som inte fått BB (o andra också)