• Äldre 4 May 20:50
    21212 visningar
    10 svar
    10
    21212

    Vad sjutton ska jag ge i avskedspresent??

    Ska snart sluta på en arbetsplats och har fått en avslutningspresent av jobbarkompisarna, en bok och lite choklad. Jag hade tänkt de dem något men de hann lite före - jag slutar inte jobba där förrän nästa vecka. Jag har noll idéer om vad jag ska ge i hejdåpresent....

    Tänkte först fruktkorg men det känns så vanligt och tråkigt.... Presentkort vore kul men det har jag inte råd med, dessutom är det till flera. Bara blommor känns lite snålt och vin/ost/kex lämpar sig inte på arbetsplatsen....

    Någon som har något tips???

  • Svar på tråden Vad sjutton ska jag ge i avskedspresent??
  • Kriste­nTjej8­4
    Äldre 4 May 20:51
    #1

    Jag köpte en choklad ask och ett kort med ett tack för tiden jag fick vara där o jobba med dom:)
     

  • Kriste­nTjej8­4
    Äldre 4 May 20:52
    #2

    Jag vet inte hur det är på just din arbetsplats, men 99ggr av 100 så brukar folk gilla choklad:D inte minst kvinnor.

     

  • Äldre 4 May 20:55
    #3

    har aldrig varit med om att den som slutar ger de på arbetsplatsen en present.... men jag hade nog bakat något till fikan sista dagen!

  • Äldre 4 May 20:58
    #4

    Ja baka nåt, en tårta

  • Äldre 4 May 20:59
    #5

    En blomma till fikarummet? Kaka att bjuda på? 

  • Äldre 4 May 21:01
    #6

    Fika! Har aldrig varit med om något annat när någon har slutat. Hembakt om du vill lyxa

  • Äldre 4 May 21:05
    #7

    Baka är en bra idé! 

    Vill du vara väldigt personlig, skriv varje kollegas namn på en kakbit om du gör mjuk kaka i långpanna och skär i fyrkanter med sån där pyntgele man kan köpa i tub eller om du gör hårda cookies, med sån kristyr som man har på pepparkakorna på julen.  

  • Äldre 4 May 21:12
    #8

    Lite extra gott kaffe och te till fikarummet hade jag uppskattat

  • Äldre 4 May 21:29
    #9

    Ska du sluta som privatspanare? :/

  • Äldre 4 May 21:53
    #10
    Din mamma skrev 2012-05-04 21:29:06 följande:
    Ska du sluta som privatspanare? :/
    Nej, tvärtom, jobba mer som det. Ska sluta som lärare.
Svar på tråden Vad sjutton ska jag ge i avskedspresent??