• Anonym
    Äldre 10 May 16:48
    16569 visningar
    15 svar
    15
    16569

    Mobilabonnemang trots anmärkning?

    Jag har inga skulder, men har haft pga min "kära" mor. Hon fick pengar i handen för att betala en räkning via hennes internetbank förut (jag hade inget eget konto då, jag var fortfarande tonåring) men sket i att göra det och stoppade slantarna i egen ficka istället. Hon struntade i att ge mig påminnelse och inkassokrav och till slut brev från kronofogden, kastade dem bara. Jag var skriven hos henne men bodde hos en pojkvän 50 mil bort, när jag blev arton skrev jag mig där istället och då först fick jag brev från kronofogden. Jag har aldrig, någonsin misskött en räkning eller betalning, jag har stenkoll på min ekonomi. Jag har betalat summan till slut (2500 kr), men det är ännu ett år innan anmärkningen försvinner.

    Nu undrar jag om någon har ett mobilabonnemang trots anmärkningar? Jag har hört talas om att vissa har det. Min telefon är trasig och jag skulle gärna vilja ha en ny och samtidigt få ett billigt abonnemang och slippa betala 200-300 kr för att fylla på kontantkortet. :P

  • Svar på tråden Mobilabonnemang trots anmärkning?
  • Äldre 10 May 17:00
    #1

    Prova med Telenor, dom är ganska öppna, om det inte går så accepterar Telenor borgensman..
    Gå till en butik, går det inte, be säljaren ringa till den operatören det gäller och fråga varför det inte går, då kan dom tex säga att du får ta ett abb om du visar att du har en inkomst varje månad, så omöjligt är det absolut inte ;)

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 May 17:49
    #2
    Erika1207 skrev 2012-05-10 17:00:44 följande:
    Prova med Telenor, dom är ganska öppna, om det inte går så accepterar Telenor borgensman..
    Gå till en butik, går det inte, be säljaren ringa till den operatören det gäller och fråga varför det inte går, då kan dom tex säga att du får ta ett abb om du visar att du har en inkomst varje månad, så omöjligt är det absolut inte ;)
    Så hade inte Telenor mobilen jag suktar efter. Så typiskt! Jag hade hoppats på Tele2, där har jag haft kontantkort i tio år och tankat på det varje månad liksom. Får testa att ringa dem, beställa över nätet fungerade inte, får bara "tillfälligt tekniskt fel" men misstänker att de kör en automatisk kreditkoll innan de godkänner en beställning och att det är det som orsakar det "tillfälliga tekniska felet"... ;)
  • Äldre 10 May 18:12
    #3

    Vad är det för mobil? Går du till butik så fixar dom mobilen åt dig, via nätet kommer det inte gå.. Om du har en prick, utan ring eller gå till butik, bättre att gå till butik, tex the phone house...

  • Äldre 10 May 18:19
    #4

    Tror det är väldigt svårt att få abonnemang när du har anmärkning tyvärr. Vissa företag kan gå med på 24 mån abonnemang ifall du betalar första året i förskott. Men annars kan det bli väldigt svårt. Men om du känner någon som kan teckna abonnemang i sitt namn åt dig så kan man göra så.

  • Anonym
    Äldre 10 May 19:41
    #5

    Du ropar billigt in en telefon på nätauktion, sedan sätter du i ett kontantkort.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 May 20:10
    #6
    Erika1207 skrev 2012-05-10 18:12:28 följande:
    Vad är det för mobil? Går du till butik så fixar dom mobilen åt dig, via nätet kommer det inte gå.. Om du har en prick, utan ring eller gå till butik, bättre att gå till butik, tex the phone house...
    Samsung G s3. Hade S.G s2 och tyckte den var helt super så jag vill gärna ha s3 nu när det är dags för en ny, vill inte köpa den gamla modellen när den nya just ska släppas liksom.

    Men jag ska traska in på the Phone House och försöka charma brallorna av någon försäljare där - har man tur så... ;)
    Anonym skrev 2012-05-10 19:41:31 följande:
    Du ropar billigt in en telefon på nätauktion, sedan sätter du i ett kontantkort.
    Nein danke, jag vill inte bara ha en telefon, jag vill ha en bra telefon med ett abonnemang. Hade jag haft 4000-6000 kr att lägga på fånen bara sådär så hade jag gjort det istället. ;)
  • Äldre 10 May 20:49
    #7

    Gör det :) och dom kan fixa så du får 3an med Telenor ;) men det blir nog ganska mycket dyrare än 2-300, :p brukar ligga på en 4-500:-/mån när det är en sådan ny telefon ;)

    Lite tips också, se till att inte ha några fasta kostader som du inte får använda, tex tele2 brukar ta en 200:-/mån för bara telefonen plus alla samtal, sms, surf m.m men tex 3 eller Telenor tar 300:-/mån för samma telefon MEN du får ringa för dom 300 :)

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 May 21:16
    #8
    Erika1207 skrev 2012-05-10 20:49:55 följande:
    Gör det :) och dom kan fixa så du får 3an med Telenor ;) men det blir nog ganska mycket dyrare än 2-300, :p brukar ligga på en 4-500:-/mån när det är en sådan ny telefon ;)

    Lite tips också, se till att inte ha några fasta kostader som du inte får använda, tex tele2 brukar ta en 200:-/mån för bara telefonen plus alla samtal, sms, surf m.m men tex 3 eller Telenor tar 300:-/mån för samma telefon MEN du får ringa för dom 300 :)
    Tele2 hade något studenterbjudande nu, så nya telefonen ihop med ett bra abonnemang med lämpliga villkor för mig skulle kosta 298 kr. Jag var sååå nära, "slutförd beställningen" men ack nej. Får bara upp "tekniskt fel". Men det erbjudandet måste jag ju kunna utnyttja ändå antar jag, jag är ju student och fått erbjudandet genom Mecenat. :)
  • Anonym
    Äldre 10 May 21:27
    #9

    Jag har visserligen inga anmärkningar och hade kunnat få ett abonnemang. Men jag vill inte slösa pengar i onödan i och med att jag är student, kontantkort blir billigast för mig.

    När min mobil gick sönder så köpte jag den absolut billigaste jag hittade på en nätbutik (netonnet). Det blev en (faktiskt rätt bra) mobil för 399kr. enda nackdelen är att kameran på den är kass. Men vad gör det, jag kommer undan med 25 kr i månaden numera trots att jag sms:ar i mängder:D

    Om man har telia kontantkort så kan man köpa deras sms-erbjudande, för 499kr får du 5000sms i månaden under ett år dvs 60 000 sms per år. Av dessa 499kr får du ringa för 100kr. Skitbra för min del, behöver bara ladda kortet med 100kr var 4:e månad så att jag kan ringa när det behövs:D

  • Äldre 10 May 21:36
    #10
  • Äldre 10 May 21:39
    #11
  • Äldre 10 May 21:53
    #12

    Oj, fick visst in ett tomt inlägg här

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 May 22:38
    #13
    Anonym skrev 2012-05-10 21:27:17 följande:
    Jag har visserligen inga anmärkningar och hade kunnat få ett abonnemang. Men jag vill inte slösa pengar i onödan i och med att jag är student, kontantkort blir billigast för mig.

    När min mobil gick sönder så köpte jag den absolut billigaste jag hittade på en nätbutik (netonnet). Det blev en (faktiskt rätt bra) mobil för 399kr. enda nackdelen är att kameran på den är kass. Men vad gör det, jag kommer undan med 25 kr i månaden numera trots att jag sms:ar i mängder:D

    Om man har telia kontantkort så kan man köpa deras sms-erbjudande, för 499kr får du 5000sms i månaden under ett år dvs 60 000 sms per år. Av dessa 499kr får du ringa för 100kr. Skitbra för min del, behöver bara ladda kortet med 100kr var 4:e månad så att jag kan ringa när det behövs:D
    Låter som en bra deal! Jag är lite en av "prylbög" och vill ha mina smartphones med bra prestanda och schyssta kameror och allt. Jag har rätt bra ställt trots att jag är student så för mig för det inget att betala t.ex 300 kr i månaden. Jag tankar mitt kontantkort för 200 varje månad ändå så... :)
  • Tele2
    Äldre 3 May 09:44
    #14

    Om du ringer upp tele2, som jag gjorde idag.. Så kan du trots flera betalningasanmärkningar bli godkänd genom att kundservice personen ringer upp UC och förklarar din situation.. Har anmärkningar på flera tusen, och jag gjorde precis så och jag får min telefon om 3 dagar en ny iphone 5 med abonnemang så visst gpår det om du bara ger det ett försök / MVH Nöjd Tele2 kund ;)

  • Äldre 27 Jan 10:37
    #15
    Tele2 skrev 2013-05-03 09:44:02 följande:
    Om du ringer upp tele2, som jag gjorde idag.. Så kan du trots flera betalningasanmärkningar bli godkänd genom att kundservice personen ringer upp UC och förklarar din situation.. Har anmärkningar på flera tusen, och jag gjorde precis så och jag får min telefon om 3 dagar en ny iphone 5 med abonnemang så visst gpår det om du bara ger det ett försök / MVH Nöjd Tele2 kund ;)

    Fan va schysst ! sitter å kollar runt nu efter trådar om det här med abonnemang å anmärkningar. Är det alltså till tele2's  kundservice jag ska ringa och fråga ifall dom kan hjälpa mig?, och tala om att jag har en inkomst varje månad så det inte kommer  knasa med betalningen. tacksam för svar !
Svar på tråden Mobilabonnemang trots anmärkning?