• Anonym (Födel­sedags­barn)
    Äldre 10 May 18:19
    54265 visningar
    12 svar
    12
    54265

    Vad kan och får man önska i 25 års present?

    Jag ska ha 25 års födelsedags firande och nu börjar alla fråga vad jag önskar mig, det enda jag kommer på att jag har ett behov av och skulle uppskatta är matlådor som jag kan frysa in eller ta med mig. Annars har jag verkligen ingen idè på vad man ska önska sig.
    Så kom gärna med förslag på annat att sätta på önskelådan.

  • Svar på tråden Vad kan och får man önska i 25 års present?
  • kataly­sator
    Äldre 10 May 18:22
    #1

    Jag fyllde nyss 24 och kände då själv att jag är på tok för gammal för att önska mig saker. Sådant jag behöver kan jag köpa själv, och sådant jag inte behöver vill jag förmodligen ändå inte ha. Jag önskade mig en tårtspade av min farmor, och till övriga sa jag "Du behöver inte ge mig någonting, men om du väldigt gärna vill i alla fall så kan du kanske bjuda på ditt favorit-te eller någon god choklad som du tycker om."

  • Anonym (Födel­sedags­barn) Trådstartaren
    Äldre 10 May 18:25
    #2
    katalysator skrev 2012-05-10 18:22:24 följande:
    Jag fyllde nyss 24 och kände då själv att jag är på tok för gammal för att önska mig saker. Sådant jag behöver kan jag köpa själv, och sådant jag inte behöver vill jag förmodligen ändå inte ha. Jag önskade mig en tårtspade av min farmor, och till övriga sa jag "Du behöver inte ge mig någonting, men om du väldigt gärna vill i alla fall så kan du kanske bjuda på ditt favorit-te eller någon god choklad som du tycker om."
    Mmm känner samma sak till mitt barn har jag lätt att komma med en önskelista men inte till mig, jag köper allt jag vill ha själv. Men funderar på att önska vin det går säkert åt under sommaren.
    Annars kan jag verkligen inte komma på något alls utom kanske städning men allt är så jäkla tråkigt.
  • kataly­sator
    Äldre 10 May 18:27
    #3
    Anonym (Födelsedagsbarn) skrev 2012-05-10 18:25:33 följande:
    Mmm känner samma sak till mitt barn har jag lätt att komma med en önskelista men inte till mig, jag köper allt jag vill ha själv. Men funderar på att önska vin det går säkert åt under sommaren.
    Annars kan jag verkligen inte komma på något alls utom kanske städning men allt är så jäkla tråkigt.
    Vin är också en typiskt bra symbolisk present! Skrattande Och kanske att önska dig krukväxter, för att undvika att folk köper snittblommor "i brist på andra idéer", om du hellre vill ha sådana.
  • princi­pessan
    Äldre 10 May 18:29
    #4

    Jag brukar sno min svägerskas önskelista....

    Plånbok
    Parfym
    Presentkort i viss affär
    Presentkort massage manikyr
    Presentkort frisör
    Väska

  • Äldre 10 May 18:34
    #5

    Jag läser mycket så jag brukar alltid önska mig pocketböcker. Tycker det är rätt kul att läsa sånt som andra tycker man borde läsa och som man kanske inte skulle ha köpt själv. Men det är kanske inte så festligt?
    Det finns inget lite onödigt som du vill ha? En snygg onödig klocka eller så? Eller ett presentkort på en go-cart bana? 

  • Anonym (Födel­sedags­barn) Trådstartaren
    Äldre 10 May 18:37
    #6
    katalysator skrev 2012-05-10 18:27:37 följande:
    Vin är också en typiskt bra symbolisk present! Skrattande Och kanske att önska dig krukväxter, för att undvika att folk köper snittblommor "i brist på andra idéer", om du hellre vill ha sådana.
    Mmm känner att det jag skulle vilja ha mest är dessa matlådor men känns så opersonligt att önska men är väldigt uppskattat. Kanske typ blockljus för de börjar ta slut.
    Blommor ska jag nog verkligen inte önska mig inget hålls vid liv här inte kaktusar och inte orkidéer eller vanliga blommor, testat det mesta.
    principessan skrev 2012-05-10 18:29:15 följande:
    Jag brukar sno min svägerskas önskelista....

    Plånbok
    Parfym
    Presentkort i viss affär
    Presentkort massage manikyr
    Presentkort frisör
    Väska
    Tack för tipsen, känns bara fel att önska presentkort även om det skulle vara trevligt.
  • Anonym (Födel­sedags­barn) Trådstartaren
    Äldre 10 May 18:40
    #7
    Tramsa skrev 2012-05-10 18:34:01 följande:
    Jag läser mycket så jag brukar alltid önska mig pocketböcker. Tycker det är rätt kul att läsa sånt som andra tycker man borde läsa och som man kanske inte skulle ha köpt själv. Men det är kanske inte så festligt?
    Det finns inget lite onödigt som du vill ha? En snygg onödig klocka eller så? Eller ett presentkort på en go-cart bana? 
    Nja det mest onödiga jag kan tänka mig är en matta från rusta jag vill ha Svårt detta med presenter tycker jag.
    Pocketböcker är ett smart tips har faktiskt en favoritförfattare jag skulle vilja ha några böcker ifrån, eller allmänna pocketböcker som kunde vara intressanta.
  • Anonym
    Äldre 10 May 18:41
    #8

    Önska dig en sån här matlåda. Den har jag och den är bäst

  • papaya­ns
    Äldre 10 May 18:44
    #9

    Jag har också svårt för att hitta saker som jag vill ha eller behöver när jag väl fyller år eller det nalkas mot jul. Det jag alltid blir glad över är böcker! Älskar böcker! Men annars känns det som om man har det mesta som man behöver och då är det svårt att önska sig nåt mer... därför brukar jag numera önska mig mer äventyr och upplevelser i present. Finns fiffiga smartbox där man kan välja på en massa spännande saker som man kan göra. Där kan man välja på allt! Finns något för alla. Boxarna finns i olika prisklasser. Kika in på denna sidan och se om det skulle kunna vara något för dig. :) se.smartbox.com/

  • Äldre 10 May 18:58
    #10

    Jag önskade min present kort i en och samma butig, blev ett bra present kort och kunde handla allt jag ville ha och unskade mig från butiken ett bra tips,

  • Äldre 27 Jan 10:34
    #11
    Här hittar du många tips: 
  • Äldre 25 Aug 20:55
    #12

    Jag hittade en jättebra present här senast! Finns massvis med roliga tips, allt från upplevelser till roliga prylar.

Svar på tråden Vad kan och får man önska i 25 års present?