• Äldre 14 May 05:10
    10761 visningar
    38 svar
    38
    10761

    Någon mer som bor i Mexiko?

    Hej! Bor i Mexiko och har inte lyckats hitta någon annan som också bor här. Är här med min mexikanske sambo och vår dotter som fyller 2 år i augusti. Hade varit kul att komma i kontakt med någon mer som bor här!

  • Svar på tråden Någon mer som bor i Mexiko?
  • Äldre 14 Jun 02:17
    #1

    Tjo, jag bor i Guadalajara med min sambo och dotter. 

    Vart bor du?

    /Helena 

  • Äldre 14 Jun 21:29
    #2

    Hej! Vad kul med fler som bor i mexico=) Bor i Queretaro, men sambon har släkt i guadalajara. Hur gammal är din dotter?

  • Äldre 15 Jun 01:11
    #3

    Jaja, där har jag aldrig varit.

    Hon är bara 5 månader, så inte så gammal.

    jobbar du? 

  • Hannah S
    Äldre 29 Jul 00:31
    #4

    Känns som en övergiven trád, men jag hoppar in och säger hej i alla fall! Jag har bott lite fram och tillbaka i Mexiko under de senaste 7 áren, och har tillslut rotat mig i Playa del Carmen.  Gift sedan ett ár tillbaka, och väntar várt första barn om 3 mánader.

  • Äldre 29 Jul 18:32
    #5

    Hej! Vad kul med en till som bor här! Playa del carmen är så fint! gRattis till bebisen! Är din man från mexico?

  • Hannah S
    Äldre 31 Jul 00:00
    #6

    japp, min man är mexikan. Hur hamnade ni i Mexiko dá? Studier, jobb eller flyttade kanske till kärleken....?

  • Äldre 31 Jul 02:56
    #7

    Flyttade hit för kärleken Var på semster och träffade min sambo. Dudå?

  • Äldre 1 Aug 06:00
    #8

    Pluggade här och träffade min sambo. Grattis till bebis. HUr känns det att föda här? tog ett tag för mig att hitta rätt doktor och sjukhus!

  • Äldre 1 Aug 16:25
    #9
    Hoppandes skrev 2012-08-01 06:00:13 följande:
    Pluggade här och träffade min sambo. Grattis till bebis. HUr känns det att föda här? tog ett tag för mig att hitta rätt doktor och sjukhus!

    Födde du här eller i sverige? Jag födde i sverige men vi planerar att ha vårt nästa barn här. Vill dock hitta ett sjukhus där de inte tar med barnet i flera timmar efter födslen. Här finns många bra sjukhus men det kan kosta väldigt mycket=(
    Hoppandes skrev 2012-06-15 01:11:34 följande:
    Jaja, där har jag aldrig varit.

    Hon är bara 5 månader, så inte så gammal.

    jobbar du? 
    Förlåt jag missade helt detta! Jag jobbar inte just nu. Är för tillfället bara hemma med dottern. Du då?
  • Hannah S
    Äldre 1 Aug 16:53
    #10

    Yes tráden kom igáng igen =) Kul!
    Jag har egentligen varit här i omgángar, reste runt första gángen, pluggade i DF andra gángen, och tredje gángen kom jag för att jobba och bosätta mig ett tag, dá träffade jag min man sá här är jag kvar!

    Jag övervägde att föda i Sverige,men bestämde mig för en privatklinik här istället. Kostar visserligen, men barnmorskan är jättebra, man fár eget rum och badrum och man fár ha bebisen hos sig pa rummet. Har fátt lyssna pá hjärtljud sen vecka 6, ultraljud varje mánad, är verkligen jättenöjd sá här lángt!

Svar på tråden Någon mer som bor i Mexiko?