• Äldre 15 May 12:00
    18995 visningar
    179 svar
    179
    18995

    Vårbilder! Rösta fram din favorit!



    Nu är det dags att rösta fram vinnaren av en Canon EOS 600D värd 8 000 SEK!

    Rösta på din favorit vårbild och berätta gärna i tråden.
    Omröstningen pågår t.om midnatt den 20/5 och vinnaren presenteras  här i tråden!

    För finalisterna är det självklart fritt fram att tipsa sina vänner på Facebook om sin finalbild för att få fler röster, dock måste man som vanligt vara medlem för att kunna rösta på ett bidrag.

    Lycka till! Solig

    Nomineringstråden hittar du här

    De nominerade är:

    1. Mikipiki


    2. Maaalin863. Mamma0911
    4. MrsV5. partouze6. Mitamarita7. alem8. Karin 156
    9. Fotonörden


     


    10. Lars82


     
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vårbilder! Rösta fram din favorit!
  • Äldre 17 May 10:45

    Otroligt fina bilder! Det var inte lätt att bestämma sig för vilken som skulle få rösten.

  • Äldre 17 May 11:41
    viasat skrev 2012-05-17 00:09:59 följande:
    eller sjuan? Det skulle kunna vara sommaren där med!
    den är tagen i mitten av april i göteborg. Visst det skulle kunna vara sommar men april för mig är vår och inte sommar.. 
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • aysn
    Äldre 17 May 11:46

    Fyran ger mig mest vårkänslor. Alla bilder är jättefina, men jag hade också valt mer "våriga" bilder om jag varit i juryn (och nej, jag är inte avundsjuk för att jag inte kom med - jag tävlade inte ens).

  • Pusses­nufs
    Äldre 17 May 12:30

    Självklart 7an!

    Fantastiskt vårbild med en av de sötaste tjejerna i världen. :) Fotografen själv är inte dum hon heller och hon tar väldigt fina bilder!


    Scientia Potentia Nostra
  • Äldre 17 May 12:31

    svårt att välja, många jättefina bilder


  • Äldre 17 May 13:46

    Oj vilka fina bilder,hade gärna röstat på alla men nr 7 fick min röst.


    Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • Pompei­a01
    Äldre 17 May 13:51

    Jag röstade på nr 6. En mycket vacker bild, och den mest konstnärliga av alla bidragen. Jag gillar det blå ljuset - typiskt för den svenska vårskymningen..!

    Tre andra bidrag som fångar temat på pricken, är nr 4, nr 8 och nr 9. Jag sätter nr 9 på andra plats i tävlingen, eftersom stora sjok av körsbärsblom trots allt inte är ett lika vanligt (och en smula uttjatat...) vårmotiv som knoppande svenska vårblommor och djur med ungar. Det blir ett mer originellt motiv, menar jag. På tredje plats sätter jag nr 4 som är vacker, skarp och klar i färgerna. På fjärde plats nr 8, som är en jättefin vår- och djurbild - men inte lika konstnärligt vacker som de som tidigare nämnts.   

  • Pompei­a01
    Äldre 17 May 14:03
    viasat skrev 2012-05-17 00:09:28 följande:
    Vad gör 3an mer en vårbild än 1an?
    1:an ser man ju inte vilken årstid det är.
    3:an ser ut som vår - barnet har fortfarande vinterkläder, men mamman har börjat ta av dem och satt barnet i en gunga, som kommit fram när snön tinat bort, för första gången i år..! 
  • Karin 156
    Äldre 17 May 14:04

    En reflektion mitt i röstningen !!!

    Blev jätteglad och känner mig hedrad över att juryn tagit ut min bild
    till omröstning med älgkon och sina tvillingkalvar.....
    Det fanns så många jättefina vårbilder i tävlingen med olika vårmotiv,  så det
    måste ha varit svårt för juryn att sortera ut tio stycken.....

    Jag gillar att delta i fototävlingar med mina bilder och alla som deltar här 
    har lika stor chans att vinna. Man röstar utan att ta hänsyn till om personen
    äger en kamera sedan tidigare eller inte....

    Ni måste komma ihåg att man röstar på bilden och vilken bild som berör
    mest  och  inte vad personen har vunnit tidigare eller annat ovidkommande...
    Bilden är det som räknas !!! 

    Och det är som en sa tidigare i ett inlägg.... Våren ser ut lite olika utifrån var
    vi bor i vårt avlånga land.... det kommer vi inte ifrån !!! 

    Tack till Er som röstat / röstar på min bild för att den förmedlar en stämning
    och känsla .... oavsett om man har en kamera eller vunnit tävlingar tidigare 

    En trevlig sommar tilla alla.......Skrattande
    MVH Karin

  • Pompei­a01
    Äldre 17 May 14:04
    viasat skrev 2012-05-17 00:09:59 följande:
    eller sjuan? Det skulle kunna vara sommaren där med!

    Stämmer. Sjuan är inte någon typisk vårbild i alla fall.

    Jag tycker också att om temat är "våren", så ska det vara tydligt att bilderna är tagna just på våren. Däremot måste inte motivet vara det MEST vanliga och uttjatade för en vårbild - t.ex. en tussilago... 
Svar på tråden Vårbilder! Rösta fram din favorit!