• Äldre 15 May 12:00
    18905 visningar
    179 svar
    179
    18905

    Vårbilder! Rösta fram din favorit!



    Nu är det dags att rösta fram vinnaren av en Canon EOS 600D värd 8 000 SEK!

    Rösta på din favorit vårbild och berätta gärna i tråden.
    Omröstningen pågår t.om midnatt den 20/5 och vinnaren presenteras  här i tråden!

    För finalisterna är det självklart fritt fram att tipsa sina vänner på Facebook om sin finalbild för att få fler röster, dock måste man som vanligt vara medlem för att kunna rösta på ett bidrag.

    Lycka till! Solig

    Nomineringstråden hittar du här

    De nominerade är:

    1. Mikipiki


    2. Maaalin863. Mamma0911
    4. MrsV5. partouze6. Mitamarita7. alem8. Karin 156
    9. Fotonörden


     


    10. Lars82


     
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vårbilder! Rösta fram din favorit!
  • Äldre 18 May 17:03
    Karin 156 skrev 2012-05-17 14:04:06 följande:

    En reflektion mitt i röstningen !!!

    Blev jätteglad och känner mig hedrad över att juryn tagit ut min bild
    till omröstning med älgkon och sina tvillingkalvar.....
    Det fanns så många jättefina vårbilder i tävlingen med olika vårmotiv,  så det
    måste ha varit svårt för juryn att sortera ut tio stycken.....

    Jag gillar att delta i fototävlingar med mina bilder och alla som deltar här 
    har lika stor chans att vinna. Man röstar utan att ta hänsyn till om personen
    äger en kamera sedan tidigare eller inte....

    Ni måste komma ihåg att man röstar på bilden och vilken bild som berör
    mest  och  inte vad personen har vunnit tidigare eller annat ovidkommande...
    Bilden är det som räknas !!! 

    Och det är som en sa tidigare i ett inlägg.... Våren ser ut lite olika utifrån var
    vi bor i vårt avlånga land.... det kommer vi inte ifrån !!! 

    Tack till Er som röstat / röstar på min bild för att den förmedlar en stämning
    och känsla .... oavsett om man har en kamera eller vunnit tävlingar tidigare 

    En trevlig sommar tilla alla.......Skrattande
    MVH Karin


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Äldre 18 May 17:07

    Ni 4 finast.

  • Äldre 18 May 17:50

    4:an fick min röst. Prickade in temat bra och bilden va fin  

  • Mrs Justit­ia
    Äldre 18 May 20:10

    Jag röstar på nr 4.

    Fantastiskt fin bild som för mig representerar våren utmärkt! :)

    De andra bilderna var såklart också fina, men denna föll jag mest för. 

  • Äldre 19 May 09:06

    Nr 4 var klockren för mig. Så vacker bild

  • Äldre 20 May 23:15

    Tänkte bara passa på att tacka alla som röstat på min bild på min fina lilla flicka
    Det räckte inte hela vägen denna gången men tack så hjärtligt för alla röster!!

    {#emotions_dlg.flower}  


    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Pompei­a01
    Äldre 21 May 09:50

    Rent generellt - och nu menar jag inte någon i den här specifika tävlingen, OBS! - så tycker jag att det är lite trist med bilder på fotografens egna barn. Om det inte är just något med barn som är temat. Jag har en känsla av att folk mest vill visa upp sina barn, och därför letar de febrilt bland bilder på sina barn för att hitta någon som har åtminstone en vag anknytning till temat... och det är helt fel ingång, enligt mig.

    Ett annat problem med barnbilder, är att det lätt urartar till skönhetstävling. D.v.s. man röstar på en barnbild för att ungen är söt - annars röstar man inte på den. Och tävlingen ska väl egentligen handla om fotografens skicklighet och konstnärliga talang, samt hans/hennes förmåga att ta eller hitta en bild som passar med temat..? 


    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Äldre 21 May 10:07
    Pompeia01 skrev 2012-05-21 09:50:00 följande:
    Rent generellt - och nu menar jag inte någon i den här specifika tävlingen, OBS! - så tycker jag att det är lite trist med bilder på fotografens egna barn. Om det inte är just något med barn som är temat. Jag har en känsla av att folk mest vill visa upp sina barn, och därför letar de febrilt bland bilder på sina barn för att hitta någon som har åtminstone en vag anknytning till temat... och det är helt fel ingång, enligt mig.

    Ett annat problem med barnbilder, är att det lätt urartar till skönhetstävling. D.v.s. man röstar på en barnbild för att ungen är söt - annars röstar man inte på den. Och tävlingen ska väl egentligen handla om fotografens skicklighet och konstnärliga talang, samt hans/hennes förmåga att ta eller hitta en bild som passar med temat..?
  • Äldre 21 May 10:26
    Pompeia01 skrev 2012-05-21 09:50:00 följande:
    Rent generellt - och nu menar jag inte någon i den här specifika tävlingen, OBS! - så tycker jag att det är lite trist med bilder på fotografens egna barn. Om det inte är just något med barn som är temat. Jag har en känsla av att folk mest vill visa upp sina barn, och därför letar de febrilt bland bilder på sina barn för att hitta någon som har åtminstone en vag anknytning till temat... och det är helt fel ingång, enligt mig.

    Ett annat problem med barnbilder, är att det lätt urartar till skönhetstävling. D.v.s. man röstar på en barnbild för att ungen är söt - annars röstar man inte på den. Och tävlingen ska väl egentligen handla om fotografens skicklighet och konstnärliga talang, samt hans/hennes förmåga att ta eller hitta en bild som passar med temat..? 
    Det håller jag med om, ja kanske inte att fotografen letar upp en bild - det vet jag inget om men resten. Och jag erkänner villigt att röstar jag någon gång på barnbilderna så är det för att ungen är himla söt
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Pompei­a01
    Äldre 21 May 11:02
    mikipiki skrev 2012-05-21 10:07:22 följande:

    Skulle vara roligt att veta vilka påståenden i mitt inlägg som du dissar..? Att den tekniskt och konstnärligast skickligaste fotografen bör vinna..? Att bilden ska passa med temat..???
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Äldre 21 May 12:21

    Då var det dags att gratulera vinnaren av kameran från Canon Solig
    Ett stort grattis till PartouzeSkål

    Inboxa din adress till mig så kommer kameran på posten!

  • Äldre 21 May 20:29
    Pompeia01 skrev 2012-05-21 09:50:00 följande:
    Rent generellt - och nu menar jag inte någon i den här specifika tävlingen, OBS! - så tycker jag att det är lite trist med bilder på fotografens egna barn. Om det inte är just något med barn som är temat. Jag har en känsla av att folk mest vill visa upp sina barn, och därför letar de febrilt bland bilder på sina barn för att hitta någon som har åtminstone en vag anknytning till temat... och det är helt fel ingång, enligt mig.

    Ett annat problem med barnbilder, är att det lätt urartar till skönhetstävling. D.v.s. man röstar på en barnbild för att ungen är söt - annars röstar man inte på den. Och tävlingen ska väl egentligen handla om fotografens skicklighet och konstnärliga talang, samt hans/hennes förmåga att ta eller hitta en bild som passar med temat..? 
    Jag tycker mest om att fotografera personer å djur än att ta kort på natur, temat vårbild är i så stor utsträckning. Jag la ut bilden för jag blev nöjd på hur den blev med ljus å allt annat. Att kalla det skönhetstävling vet jag inte.
    Så springer man inte å tar kort på andras barn å lägger ut heller. Men det är så trist att folk ska gnälla på bilderna. Varför inte bara tycka det är kul för vi som kom med!?!

    Jag tycker alla bilder handlar om våren 
  • sär skrive­n
    Äldre 21 May 21:27
    Pompeia01 skrev 2012-05-21 09:50:00 följande:
    Rent generellt - och nu menar jag inte någon i den här specifika tävlingen, OBS! - så tycker jag att det är lite trist med bilder på fotografens egna barn. Om det inte är just något med barn som är temat. Jag har en känsla av att folk mest vill visa upp sina barn, och därför letar de febrilt bland bilder på sina barn för att hitta någon som har åtminstone en vag anknytning till temat... och det är helt fel ingång, enligt mig.

    Ett annat problem med barnbilder, är att det lätt urartar till skönhetstävling. D.v.s. man röstar på en barnbild för att ungen är söt - annars röstar man inte på den. Och tävlingen ska väl egentligen handla om fotografens skicklighet och konstnärliga talang, samt hans/hennes förmåga att ta eller hitta en bild som passar med temat..? 
    Jag tycker att du har rätt i princip. Dock röstade jag på Alems bild, inte bara för att flickan är söt, utan för att jag tycker hon har fångat något så oerhört vackert i landskapet och md såpbubblorna. Lilltjejen ser också så härligt drömmande ut, även om hon bara är en bifigur i vad jag ser och tolkar in i bilden.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Ankmor
    Äldre 21 May 22:52

    SkålGrattis Partouze!Skål


    Tomt här just nu...
  • Äldre 21 May 23:54

    Tack alla som röstade på mig

  • Äldre 22 May 08:21

    Grattis Partouze, och stort tack till alla som röstade på min bild, nr 4.

  • Äldre 22 May 09:59

    Ofattbart att nr 10 inte fick fler röster! Vad kan vara mer vår än när man sjunger in våren och valborgselden?


    Puss!!
  • benjam­in 040722
    Äldre 22 Jul 23:35

    Fina bilder :)

Svar på tråden Vårbilder! Rösta fram din favorit!