• Äldre 28 May 09:43
    8963 visningar
    32 svar
    32
    8963

    Fler med män alt ex män från nordafrika, Tunisien?

    Vet inte om det kan finnas trådar redan men hittar inga så jag frågar här om någon vet om någon tråd för oss som har män från eller barn med män från nordafrika.
    Jag har VARIT gift med en man från Tunisien och har en dotter med honom. Vi är inte tillsammans idag men har kontakt. Vore trevligt ändå o få tjattra lite med andra tjejer som vet hur det är med dessa karlar, har man inte själv upplevt det livet så kan man inte relatera.

    Finns det redan någon tråd kan ni väl länka den här till mig annars kan vi väl starta en om någon är intresserad?


  • Svar på tråden Fler med män alt ex män från nordafrika, Tunisien?
  • Äldre 29 May 17:17
    #11

    Vi får se om vi kan lösa allt som varit o gå vidare tsms lr bara som vänner. Vi har mkt p prata om iaf.

  • Äldre 29 May 17:49
    #12

    Vad kul att det finns fler med män där nere, det finns inte riktigt någon som man kan prata med som förstår annars :)  

    Jag har inte varit där nere sedan jag var gravid, och har inga planer på att åka. Hans familj är väldigt upprörd men jag vill inte riskera att han blir kvar där nere.... 
    Det är svårt med tunisiska män tycker jag, det känns som man är gift med hela släkten.  

  • Äldre 29 May 17:50
    #13

    att min son blir kvar där nere* (ska det stå)

  • Äldre 29 May 22:40
    #14

    Har varit rädd att dottern ska bli kvar också men har pratat mkt om d m hennes pappa. Jag åker ju in själv m henne också på svenskt pass och har ensam vårdnad om henne.
    Han vill att hon ska växa upp här där hon har sitt liv o även mkt av hans släkt bor här i Sverige, båda bröderna o morbröder o mormor. Hon är ju även i behov av läkarvård här med mediciner o d vet han om.

  • Maria 600
    Äldre 2 Jun 19:34
    #15

    min man är från tunisien vi har en son på 6år..det e sant man gifter sig med hela släkten

  • Äldre 3 Jun 10:25
    #16

    Hur har det funkat för era män att bo i sverige? min ska flytta hit snart och jag är orolig över att det är så pass annorlunda här..  

  • Maria 600
    Äldre 3 Jun 18:37
    #17
    henriettaH skrev 2012-06-03 10:25:04 följande:
    Hur har det funkat för era män att bo i sverige? min ska flytta hit snart och jag är orolig över att det är så pass annorlunda här..  

    det går väl antar jag men förändringen gör det svårt för dom..väldigt mycket eftersom dom kommer från ett muslimskt och soligt land..min har det fortfarande svårt men han kom hit själv 8år sedan..plus jag konverterade också..men det är svårt ändå.stötta honom fixa skype..åk till tunisien ofta o hälsa på dete mitt råd
  • Äldre 9 Jun 20:59
    #18

    Hej!
    Intressant läsning. Jag älskar Tunisien och allt som har med Tunisien att göra. Lukten av saltvatten, hetsiga tempramentet osv. Min man är från Tunisien och vi har varit gifta  i ett år ...tillsammans i tre. Vi har två barn tillsammans, Sami 2 och Jasmina som blir 1 i juli. VI har haft det stormigt till en början och nu är vårt liv helt klart annorlunda. Min man är och jobbar i grekland som animation på hotell och jag befinner mig i hans familjehem i Tunisien. Hans mamma, pappa, 2 systrar och en bror. Jag älskar det. Både för avlastningen men också för att dom behandlar mig som guld. Hans föräldrar sover på soffan medan de överlåter sovrummet till mig. som om jag vore en prinsessa. Allt för att jag ska känna mig hemma. Jag har ingenting negativt att säga om min man för han är den stora kärleken och våra personligheter klickar med varandra. däremot så vet jag hur tunisiska män tänker och kan bete sig. Man måste vara stark som kvinna för att vara i Tunisien och för att leva med en man från Tunisien. Så är det bara!
     


  • Maria 600
    Äldre 21 Jun 01:07
    #19
    hej det låter helt underbart att du bor där...jag och min man har det underbart jag konverterade nästan 7år sedan..det är väl sverige som han hade det svårt med..inte med oss.

            anna 88 skrev 2012-06-09 20:59:19 följande:
    Hej!
    Intressant läsning. Jag älskar Tunisien och allt som har med Tunisien att göra. Lukten av saltvatten, hetsiga tempramentet osv. Min man är från Tunisien och vi har varit gifta  i ett år ...tillsammans i tre. Vi har två barn tillsammans, Sami 2 och Jasmina som blir 1 i juli. VI har haft det stormigt till en början och nu är vårt liv helt klart annorlunda. Min man är och jobbar i grekland som animation på hotell och jag befinner mig i hans familjehem i Tunisien. Hans mamma, pappa, 2 systrar och en bror. Jag älskar det. Både för avlastningen men också för att dom behandlar mig som guld. Hans föräldrar sover på soffan medan de överlåter sovrummet till mig. som om jag vore en prinsessa. Allt för att jag ska känna mig hemma. Jag har ingenting negativt att säga om min man för han är den stora kärleken och våra personligheter klickar med varandra. däremot så vet jag hur tunisiska män tänker och kan bete sig. Man måste vara stark som kvinna för att vara i Tunisien och för att leva med en man från Tunisien. Så är det bara!
     
  • Äldre 21 Jun 01:27
    #20

    Min man är inte från Tunisien, men Marocko! Han följer med till Sverige nästa vecka!! :D Är jätte spänd inför att se hur han kommer att acklimatisera sig i det nya landet.

Svar på tråden Fler med män alt ex män från nordafrika, Tunisien?