• tjej92
    Äldre 3 Jun 20:23
    74657 visningar
    91 svar
    91
    74657

    Gjorde ni ngt annorlunda just denna gång (när ni blev gravida)?

    På vilket försök gick det för er och gjorde ni ngt "speciellt" (bisolvonmetoden etc) som kan ha haft ett samband med att det gick den här gången? :)

  • Svar på tråden Gjorde ni ngt annorlunda just denna gång (när ni blev gravida)?
  • tjej92
    Äldre 3 Jun 21:01
    #1

    inga?

  • Sol och Måne
    Äldre 4 Jun 14:28
    #2

    Den här gången (tredje barnet) tog det sig på 12:e försöket. Samma månad som bebis blev till provade jag bidrottninggelé. Kanske, kanske att det hjälpte naturen på traven Flört.

  • Äldre 23 Jun 22:21
    #3

    Nu är det snart 2 år sedan jag blev gravid men svarar ändå :)
    Det tog sig på 5:e försöket. Vi åkte utomlands och just den månaden ville jag bara skita i graviditeter och äl-tester. Struntade i allt och tänkte knappt på att bli gravid, och vad hände? Jo, jag blev gravid :) Så det enda råd jag kan ge är att man måste försöka slappna av och inte stressa. 

  • Äldre 24 Jun 17:02
    #4

    jag hade försökt ett år och provat alla metoder .. inget hjälpte. sen började min man äta zink och folsyra, då gick det!! wiihooo! Glad

  • Äldre 24 Jun 20:21
    #5

    Japp. Slutade med var annan dag metoden och körde på 4-dagars spermier. Blev gravid så men sen MF. Månaden efter körde vi samma igen och blev gravida igen. Vi har försökt i 9 månader med metodens som rekommenderas men inget funkade då så vi gjorde tvärtom och hade lite gamla spermier och då funkade det ;)

  • Äldre 24 Jun 21:08
    #6
    Inelg skrev 2012-06-24 20:21:43 följande:
    Japp. Slutade med var annan dag metoden och körde på 4-dagars spermier. Blev gravid så men sen MF. Månaden efter körde vi samma igen och blev gravida igen. Vi har försökt i 9 månader med metodens som rekommenderas men inget funkade då så vi gjorde tvärtom och hade lite gamla spermier och då funkade det ;)



    Fyra dagars spremier? hur menar du då ? :P
  • Äldre 24 Jun 21:54
    #7
    Inelg skrev 2012-06-24 20:21:43 följande:
    Japp. Slutade med var annan dag metoden och körde på 4-dagars spermier. Blev gravid så men sen MF. Månaden efter körde vi samma igen och blev gravida igen. Vi har försökt i 9 månader med metodens som rekommenderas men inget funkade då så vi gjorde tvärtom och hade lite gamla spermier och då funkade det ;)
    Ni hade sex 4 dagar innan ÄL då eller hur menar du? Cool
  • Äldre 24 Jun 21:57
    #8

    Bägge gångerna jag har blivit gravid har jag haft urinvägsinfektion och ätit penicillin. :-P första graviditeten var på första ÄL, andra graviditeten var på tolfte ÄL. Vet inte om det bara är slumpen, men...

  • Äldre 24 Jun 23:09
    #9

    Nej, 4 dagar innan ÄL har vi sex eller så tömmer han för att vi ska spara fler spermier ;) till ÄL. Sen har vi sex exakt på ÄL dagen på morgonen Jag har känt av mina ÄL så vi har kunnat tajma. ;) sex på morgonen. ÄL på em. Pang! Det blev bebis!

  • Jossan 29
    Äldre 28 Jun 09:40
    #10

    Blev gravid på försök fem. Gjorde inget annorlunda, kanske att jag slarvade lite mindre med folsyra tabletterna? Hade sex var tredje till varannan dag som vi alltid har tiden innan ÄL. Vid ÄL blev det  två-tre dagar på raken.

Svar på tråden Gjorde ni ngt annorlunda just denna gång (när ni blev gravida)?