• Äldre 4 Jun 19:17
    110700 visningar
    54 svar
    54
    110700

    Om man går 1 mil om dagen hur mycket går man ner ?????

    Jag väger 78 och vill väga 65 . Hur lång tid tror ni det tar å gå ner till det alltså 13 kg om man går en mil om dagen ???? Jag äter normalt kommer inte banta så vad tror ni hur lång tid tar det ??

  • Svar på tråden Om man går 1 mil om dagen hur mycket går man ner ?????
  • Äldre 4 Jun 19:26
    #1

    Det beror ju på dels hur fort du går. Dels på vad normala portioner är för dig. Dels på var du går, platt mark eller kuperat. 


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Nyfike­n gul
    Äldre 4 Jun 19:28
    #2

    beror väl helt å hållet på hur mycket kalorier du stoppar i dig vs förbränner.  Du måste förbränna fler kalorier än du äter för att gå ner i vikt.

    Jag går 1 mil om dagen i mitt arbete och för mig tog det 1½ år att gå ner 25 kg med att enbart gå under arbetstid + att äta enligt tallriksmodellen samt slutade äta godis.  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 4 Jun 19:29
    #3

    Du forbrukar val ca 300 kcal extra per dag:
    kaloritabell.com/kaloriforbrukning.html


    Diagram för daglig kaloriförbränning:


    www.annaskipper.se/bmi-matare.html


    Hur länge det tar att gå ner beror ju på hur du ligger i jämforelse med intaget; att äta "normalt" säger ju inte så mycket.


     


     

  • Äldre 4 Jun 19:44
    #4

    Men jag äter husmanskost , godis och pizza nån gång i månaden . Det jag menar är att jag kommer forsätta äta som tidigare . Ingen skillnad i mat väg . Men just att jag går 1 mil om dagen och innan så rörde jag mig ingenting . Det måste ju såklart ge nåt fast man inte lägger om kosten . Jag går ju trots allt 1 mil om dagen och det gjorde jag inte innan . Så vad tror ni hur lång tid tar det ????? Känner en kille som gick en mil om dagen i 100 dagar han la inte om kosten och gick ner 8 kg på 100 dagar .

  • Äldre 4 Jun 19:47
    #5

    Fran Mayoclinic (viktminskningsexperter):
    "If you add 30 minutes of brisk walking to your daily routine, you could burn about 150 more calories a day. At that rate, you'd lose about another 1/3 of a pound (0.15 kilogram) a week."
    www.mayoclinic.com/health/walking/AN01773

  • Pickel­i
    Äldre 4 Jun 19:48
    #6

    Om du äter exakt plus minus noll idag dvs står helt stilla i vikt så tar det minat ett år ungefär skulle jag gissa på. Om man har i åtanke att du kommer äta mer vissa dagar samt inte gå varje dag.

  • Pickel­i
    Äldre 4 Jun 19:50
    #7

    Minst ett år. I teorin tar det ganska precis 303 dagar. Tyvärr är ju den teorin varken realistisk eller anpassad att tillämpa individuellt.

  • Äldre 4 Jun 20:01
    #8

    Så om man går ner 0,15 hg på en halvtimmes promenad o Dagen per vecka då borde jag kunna gå ner 0,5 kg i veckan då borde ja kunnat gå ner 13 kg på ca ett halvår . Och snabbar om jag typ kör lchf .tror ni om det ? Gå en mil om dagen och köra lchf hur fort borde jag kunnat gå ner 13 kilo då ?

  • Pickel­i
    Äldre 4 Jun 21:26
    #9

    15hg på 30 minuter? Nej 150 kalorier på 30 minuter. 1kg är lika med 7000 kalorier UNGEFÄR!

    För att gå ned 0,5 kg i veckan behöver du ett underskott på 500 kcal om dagen. Ungefär det dubbla du för av med idag.

    Åter igen. Teoretiskt.

    Om du vill gå ned i vikt så är den viktigaste biten kosten. Ca 80% skulle jag säga. Om du drar bort 500 kcal om dagen i mat så kan du sitta på arslet om du vill och ändå gå ned i vikt. Men det är ju bra för både kroppen och knoppen såklart.

    Promenader är rätt värdelöst för effektiv viktnedgång eftersom det bränner så få kalorier.

  • Äldre 4 Jun 22:43
    #10

    Okej fast tror iaf att när man går så pass mycket som jag gör så tror jag att man går ner . Du skriver ju att tarjag bort 500 kcal dagen går jag ner om man går en mil om dagen förbränner man ungefär 400-500 kcal om dagen så då går jag alltså ner ellerhur ?????? Och som sagt så känner jag en kille som gick 1 mil om dagen i 100 dagar å han gick ner 8 kg på det å då åt han precis det han ville i mat väg Inge annorlunda än innan så tror du tänker lite fel . Han var inte ens överviktig gick bara för det var skönt å gick ner hela 8 kg på 3 mån


    Pickeli skrev 2012-06-04 21:26:14 följande:
    15hg på 30 minuter? Nej 150 kalorier på 30 minuter. 1kg är lika med 7000 kalorier UNGEFÄR! För att gå ned 0,5 kg i veckan behöver du ett underskott på 500 kcal om dagen. Ungefär det dubbla du för av med idag. Åter igen. Teoretiskt. Om du vill gå ned i vikt så är den viktigaste biten kosten. Ca 80% skulle jag säga. Om du drar bort 500 kcal om dagen i mat så kan du sitta på arslet om du vill och ändå gå ned i vikt. Men det är ju bra för både kroppen och knoppen såklart. Promenader är rätt värdelöst för effektiv viktnedgång eftersom det bränner så få kalorier.

Svar på tråden Om man går 1 mil om dagen hur mycket går man ner ?????