• Anonym
    Äldre 5 Jun 22:22
    72109 visningar
    75 svar
    75
    72109

    Min mamma är gravid och 50 år

    TyIgår va vi på kalas, jag och sambon hemma hos föräldrarna. Jag är 25 år, o har 2 syskon. En som är 14 och en som fyllde 11 nyss. 

    Vi hade det allihopa jätte jätte trevligt. Men.... Min mamma sa att hon och pappa ville berätta något för oss. Tänkte då att de kanske är bröllop på gång för dem inte är gifta. Jag var 99% säker på att de skulle berätta att de blir bröllop i sommar eller när som och inte någon jäkla graviditet!!!!! Jo ni läste alla rätt... Min mamma som är 50år är gravid i vecka 23. Vi alla trodde de skojade och skratttade allihopa men då blev både min mamma och pappa allvarliga, och då fattade vi att detta var på riktigt. Det blev en lång tystnad kändes det som. Jag själv är inte så glad för detta, men fick pipa fram ett grattis ändå som de andra tvingade ur sig. När resten av gästerna gått och det bara var jag och sambon kvar berättade hon lite mer och att det defenitivt inte var planerat, och hur mycket hon är emot abort. Jag kom med alla negativa argument ex följd sjukdomar för detta barnet, det kanske har DS eller vad som... Tycker inte man bör sätta ett liv till världen när i princip mitt yngsta syskon är "färdig växt" ifrån den där barnåldern.. Det är ju så mycket som innebär och som står på spel med ett litet barn. Jag vill min mammas och pappas bästa, jag vill inte de ska ta hand om ett barn när de står på gränsen till att bli gamla.

    Det är inte menat att de ska bli föräldrar i den åldern. Min pappa är 56, glömde skriva det längre upp. Jag vet inte vad jag ska göra, eller jag kan ju inte göra något för gjort är ju gjort. Måste glädjas mot min vilja tyvärr mot detta kommande syskon. Tänk er själva in i min situation,ex när detta barn tar studenten, då är ju för fasen mina föräldrar runt 70 års åldern, hur kul är det? Tycker så synd om detta barn som kommer ha gamla föräldrar. Vem vet, de kanske får demens sjukdom tidigt? Nä, jag vet inte ut eller in.... Vad hade ni gjort?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 22:23
    Vet ej vad som hände i början av inlägget vid Tydigår... Ignorera det.

  • Svar på tråden Min mamma är gravid och 50 år
  • Anonym
    Äldre 5 Jun 22:24
    #1

    OJ!!!

  • Pingui­cula
    Äldre 5 Jun 22:25
    #2

    Vad du ska göra? Bita ihop såklart, vad annars?

    Hon får ju inte ens göra abort längre så det är bara för dig att gilla läget.

  • bellas
    Äldre 5 Jun 22:27
    #3
    Pinguicula skrev 2012-06-05 22:25:40 följande:
    Vad du ska göra? Bita ihop såklart, vad annars?

    Hon får ju inte ens göra abort längre så det är bara för dig att gilla läget.
    Skiter i att inte va anonym. 
    Ja, det är just det.. Bita ihop!! Hon bör ju för fasen vara i klimakteriet nu, inte va gravid och föda barn!!!  
    Jag kan inte smälta detta bara...
  • Äldre 5 Jun 22:28
    #4

    Vara där och stödja är det enda du kan göra.

    Men märkte ni inget? V23 borde hon ju fått mage....

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 22:29
    #5

    Jag tycker det faktiskt är tragiskt dina föräldrar kommer att vara pansionärer innan barnet ens börjat gymnasium dombkommer troligen inte få uppleva barnbarn av detta barn. jag hade en klsskompis hennes pappa va 58år när hon föddes alla trodde att det var hennes morfar. kan tillägga att mina föräldrar va i älsta laget när dom fick mig (39) och jag har skämts öcer deras ålder hela min uppväxt. . jag förstår att du har svårt att glädjas åt dem men men det är ju deras beslut

  • bellas
    Äldre 5 Jun 22:30
    #6
    Amy27 skrev 2012-06-05 22:28:34 följande:
    Vara där och stödja är det enda du kan göra.

    Men märkte ni inget? V23 borde hon ju fått mage....
    Min mamma är lite små kraftig men defenetivt inte tjock eller överviktig. Hon ha inte haft speciellt stor mage med oss andra barn så jag är inte speciellt förvånad. Ha inte märkt något.
  • Anonym
    Äldre 5 Jun 22:30
    #7
    Anonym skrev 2012-06-05 22:29:11 följande:
    Jag tycker det faktiskt är tragiskt dina föräldrar kommer att vara pansionärer innan barnet ens börjat gymnasium dombkommer troligen inte få uppleva barnbarn av detta barn. jag hade en klsskompis hennes pappa va 58år när hon föddes alla trodde att det var hennes morfar. kan tillägga att mina föräldrar va i älsta laget när dom fick mig (39) och jag har skämts öcer deras ålder hela min uppväxt. . jag förstår att du har svårt att glädjas åt dem men men det är ju deras beslut
    Fast o andra sidan kommer de ha tid för barnet.
  • bellas
    Äldre 5 Jun 22:32
    #8
    Anonym skrev 2012-06-05 22:29:11 följande:
    Jag tycker det faktiskt är tragiskt dina föräldrar kommer att vara pansionärer innan barnet ens börjat gymnasium dombkommer troligen inte få uppleva barnbarn av detta barn. jag hade en klsskompis hennes pappa va 58år när hon föddes alla trodde att det var hennes morfar. kan tillägga att mina föräldrar va i älsta laget när dom fick mig (39) och jag har skämts öcer deras ålder hela min uppväxt. . jag förstår att du har svårt att glädjas åt dem men men det är ju deras beslut
    Det är det jag menar. Och allmänheten i denna sketna håla? Nu kommer de ju snackas som bara den... Minns för 2-3 år sen när en som bor här va gravid och hon va 49, gud va det snackades negativt här då... Och jag min dumme fan sprang direkt till svärmor och berättade och jag förstod inte hur man kunde göra så mot ett barn. NU är jag själv i den situationen, undra hur min svärmor ska ta detta..
  • Anonym
    Äldre 5 Jun 22:32
    #9

    Är det inte försent att göra abort i vecka 23?

  • liliou
    Äldre 5 Jun 22:33
    #10

    Se till att ni övriga syskon lär känna det nya barnet så ni kan ta över lite av föräldrarollen och stötta och finnas där. Det kommer säkert inte bli roligt för barnet så desto viktigare att ni finns.

Svar på tråden Min mamma är gravid och 50 år