• Anonym
    Äldre 5 Jun 22:22
    72110 visningar
    75 svar
    75
    72110

    Min mamma är gravid och 50 år

    TyIgår va vi på kalas, jag och sambon hemma hos föräldrarna. Jag är 25 år, o har 2 syskon. En som är 14 och en som fyllde 11 nyss. 

    Vi hade det allihopa jätte jätte trevligt. Men.... Min mamma sa att hon och pappa ville berätta något för oss. Tänkte då att de kanske är bröllop på gång för dem inte är gifta. Jag var 99% säker på att de skulle berätta att de blir bröllop i sommar eller när som och inte någon jäkla graviditet!!!!! Jo ni läste alla rätt... Min mamma som är 50år är gravid i vecka 23. Vi alla trodde de skojade och skratttade allihopa men då blev både min mamma och pappa allvarliga, och då fattade vi att detta var på riktigt. Det blev en lång tystnad kändes det som. Jag själv är inte så glad för detta, men fick pipa fram ett grattis ändå som de andra tvingade ur sig. När resten av gästerna gått och det bara var jag och sambon kvar berättade hon lite mer och att det defenitivt inte var planerat, och hur mycket hon är emot abort. Jag kom med alla negativa argument ex följd sjukdomar för detta barnet, det kanske har DS eller vad som... Tycker inte man bör sätta ett liv till världen när i princip mitt yngsta syskon är "färdig växt" ifrån den där barnåldern.. Det är ju så mycket som innebär och som står på spel med ett litet barn. Jag vill min mammas och pappas bästa, jag vill inte de ska ta hand om ett barn när de står på gränsen till att bli gamla.

    Det är inte menat att de ska bli föräldrar i den åldern. Min pappa är 56, glömde skriva det längre upp. Jag vet inte vad jag ska göra, eller jag kan ju inte göra något för gjort är ju gjort. Måste glädjas mot min vilja tyvärr mot detta kommande syskon. Tänk er själva in i min situation,ex när detta barn tar studenten, då är ju för fasen mina föräldrar runt 70 års åldern, hur kul är det? Tycker så synd om detta barn som kommer ha gamla föräldrar. Vem vet, de kanske får demens sjukdom tidigt? Nä, jag vet inte ut eller in.... Vad hade ni gjort?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 22:23
    Vet ej vad som hände i början av inlägget vid Tydigår... Ignorera det.

  • Svar på tråden Min mamma är gravid och 50 år
  • Äldre 5 Jun 23:25
    #42

    Apropå DS, har de inte valt att göra fostervattensprov?

  • GuldNo­ugat
    Äldre 5 Jun 23:28
    #43

    Jaha, din mamma är gravid. Och vad har det med dig att göra? Din mamma är väl en egen individ och helt kapabel att sköta sitt egna liv! Gratta henne istället!

  • bellas
    Äldre 5 Jun 23:28
    #44
    Heranell skrev 2012-06-05 23:25:40 följande:
    Apropå DS, har de inte valt att göra fostervattensprov?
    Nix inte vad hon sa, pratade med henne på telefon men hon ville inte göra det eller dem. De kommer älska det även om barnet har ds eller ej, och det är ju huvudsaken..  
  • Äldre 5 Jun 23:34
    #45
    aldrigmer skrev 2012-06-05 22:40:12 följande:
    Ja, helle dutt, stackars dig och stackars barnet och stackars svärmor......Kräks

    Du får väl växa upp, vara glad och stöttande gentemot din mamma och lära dig att skita i folkpratet en gång för alla. Det är som det är. Om din mamma lever till dess hon blir 80 är barnet 30, ordentligt vuxen och kan stå på egna ben. Sannorlikheten är stor att din mamma blir ännu äldre dessutom.
    Behövs inga mer ord tycker jag! Och så kallar sig folk vuxna! Hmm Obestämd
    Trygghet är att gå vilse utan att tappa bort sig...
  • ungmam­ma96
    Äldre 5 Jun 23:56
    #46
    Vad är det för jävla lågstadier fasoner ni vuxna har för er? Ts bad inte om dömande kommentarer, ts känner sig vilsen och chockad vilket är väldigt förståeligt. T.om jag själv känner mig mognare än vad ni gör som sitter framför era data skärmar och är bittra. Ser inte någonstans att ts skriver att hon är bortskämd, eller att det finns något som tyder på det. Hon nämner heller inte något om att hon styr hennes föräldras liv, hon påpekar att hon accepterar valet hennes föräldrar tagit. Jag själv hade reagerat på samma sätt som ts skriver. Jag hade heller inte jublat direkt, men efter ett tag som sjunker det självklart in. Med tiden så gör de det. 
    Tycker ni kan ta och hålla inne alla dömande kommentarer, för något negativt är inget ts behöver just nu. Hon startade trådstarten och undrade hur ni själva hade gjort i hennes situation!  Helt sjukt va konstiga vuxna det finns. Väx upp själva tycker jag då! Ni är så förbaskat elaka här inne och hackar på precis alla. Människor söker tröst inne på ett älskat forum. Men vad får h*n för stöd? INGET STÖD ALLS, det ska hackas, hånas, skrattas, vara sarkasmisk etc etc.... Här inne är det BARA nervärderade kommentarer om att Ts ska växa upp! VÄXA UPP? Väx upp själva för tusan, och ge råd. Har ni inget jäkla råd så ska ni ge f*n i att kommentera. Så fort någon är oliktänkande på ett forum eller tycker annat så får du alla emot dig! Måste alla ha samma åsikter som ni själva? Ni måste ha problem med er själva, och jag är då djupt ledsen för er skull...

    Skönt att jag själv är mer mogen är vad ni andra som ska föreställa VUXNA är.... Cool
  • Anonym
    Äldre 6 Jun 01:46
    #47

    så länge dom är friska och så, låt dom ha detta fina! ts, hälsa från mej och kram!

  • Anonym
    Äldre 6 Jun 08:30
    #48
    ungmamma96 skrev 2012-06-05 23:56:09 följande:
    Vad är det för jävla lågstadier fasoner ni vuxna har för er? Ts bad inte om dömande kommentarer, ts känner sig vilsen och chockad vilket är väldigt förståeligt. T.om jag själv känner mig mognare än vad ni gör som sitter framför era data skärmar och är bittra. Ser inte någonstans att ts skriver att hon är bortskämd, eller att det finns något som tyder på det. Hon nämner heller inte något om att hon styr hennes föräldras liv, hon påpekar att hon accepterar valet hennes föräldrar tagit. Jag själv hade reagerat på samma sätt som ts skriver. Jag hade heller inte jublat direkt, men efter ett tag som sjunker det självklart in. Med tiden så gör de det. 
    Tycker ni kan ta och hålla inne alla dömande kommentarer, för något negativt är inget ts behöver just nu. Hon startade trådstarten och undrade hur ni själva hade gjort i hennes situation!  Helt sjukt va konstiga vuxna det finns. Väx upp själva tycker jag då! Ni är så förbaskat elaka här inne och hackar på precis alla. Människor söker tröst inne på ett älskat forum. Men vad får h*n för stöd? INGET STÖD ALLS, det ska hackas, hånas, skrattas, vara sarkasmisk etc etc.... Här inne är det BARA nervärderade kommentarer om att Ts ska växa upp! VÄXA UPP? Väx upp själva för tusan, och ge råd. Har ni inget jäkla råd så ska ni ge f*n i att kommentera. Så fort någon är oliktänkande på ett forum eller tycker annat så får du alla emot dig! Måste alla ha samma åsikter som ni själva? Ni måste ha problem med er själva, och jag är då djupt ledsen för er skull...

    Skönt att jag själv är mer mogen är vad ni andra som ska föreställa VUXNA är.... Cool
    Oj Oj Oj! Vad du är mogen!
  • Äldre 6 Jun 08:30
    #49
    Anonym skrev 2012-06-06 08:30:09 följande:
    Oj Oj Oj! Vad du är mogen!
  • bellas
    Äldre 6 Jun 20:38
    #50
    Anonym skrev 2012-06-06 01:46:40 följande:
    så länge dom är friska och så, låt dom ha detta fina! ts, hälsa från mej och kram!
    Tusen tack Känns mycket bättre idag..Fick se UL bild på den lill* innan idag, så gulligt.
  • Anonym
    Äldre 6 Jun 22:12
    #51
    bellas skrev 2012-06-06 20:38:38 följande:
    Tusen tack Känns mycket bättre idag..Fick se UL bild på den lill* innan idag, så gulligt.
    Det va det jag trodde. Det va nog bara en chock du hade igår. Kul!
Svar på tråden Min mamma är gravid och 50 år