• Womani­zer
    Äldre 18 Jun 18:46
    123099 visningar
    1140 svar
    1140
    123099

    Svenska tjejer - ett socialt förfall

    Bästa Familjeliv,

    När jag för några år sedan träffade en kvinna från Ukraina som tillfälligt jobbade som tolk i Sverige fick jag en helt annan syn på jämställdhet. Idag är vi ett lyckligt par sedan några år och för henne är det otänkbart att jag som man ska laga mat, städa eller utföra annat hushållsarbete. Hon ser det som sin plikt som kvinna på samma sätt som det är min plikt att försörja oss. 

    Kvinnan jag är tillsammans med ses av mina vänner som lite av en trophy-wife (vi är dock inte gifta).  Detta då hon är en sådan som andra män stannar upp och vänder sig om på gatan för att beundra. För henne är det naturligt att göra sig vacker varje dag och att klä sig snyggt. Hon berättade att en kvinna är mannens visitkort, och därför vill hon alltid göra ett vackert intryck. Själv är jag knappast något modell men har samtidigt aldrig haft svårt att träffa svenska tjejer tidigare.

    I början var det lite ovant att lära mig förstå hur denna kvinna fungerade. Som svensk man var jag van med att göra det mesta i samförstånd med min respektive. Detta förklarade hon dock efter ett tag att jag skulle sluta med. I öststaterna ses det som direkt omanligt att rådfråga sin kvinna vilken film hon vill se, eller om det är okej för henne att jag bjuder hem några vänner eller kollegor. En man i hennes ögon är inte rädd för att ta dessa initiativ själv och kvinnan följer efter. 

    När vi hade varit tillsammans en tid bjöd jag hem några kollegor. Hon var väldigt glad över detta eftersom hon då gavs chansen att visa hur duktig hon var i köket och hur bra kvinna hon var. Middagen blev en festmåltid värd nobellmiddagen och hela tiden servade hon våra gäster och var lyhörd inför att de skulle må så bra som möjligt. En av tjejerna i sällskapet började sedan prata skit om mig på kontoret eftersom hon ansåg att jag var en mansgris som förtryckte denna kvinna. När jag berättade det för tjejen blev hon för första gånger helt vansinnig. Hon var i princip beredd att ringa upp denna tjej och läsa lusen av henne. 

    För henne var jag en drömkille. Jag dricker mig aldrig berusad, har ordnat ekonomi, gör henne glad med små presenter och skulle aldrig drömma om att slå henne. Inte heller springer jag till prostituerade eller går på porrklubb vilket är väldigt vanligt förekommande för ukrainska män. Jämställdhet för henne handlar inte om dela på hushållssysslorna utan om att båda tar delat ansvar för helheten. Hon som kvinna sköter hemmet, och jag som man sköter ekonomin. 

    Hon jobbar förvisso lite fortfarande som översättare, och drar också in pengar. Detta är dock enbart för att hon tycker det är roligt, och hon gör det enbart några timmar i veckan som en hobby eftersom hon talar och skriver flera språk flytande. 

    Varje morgon när väckarklockan ringer kliver hon upp för att ordna kaffe och frukost åt mig samt stryker skjortan om det behövs. När jag kommer hem möter hon mig i hallen med ett leende och hänger upp min kavaj. Maten står alltid uppdukat på bordet och som regel är det flera rätter att välja på. Efter maten vet hon att jag gillar att byta till bekvämare kläder luta mig tillbaka i favoritfåtöljen och läsa DI. Varje gång kommer hon ut med kaffe och efterrätt, eller något fruktfat. 

    Sex blir aldrig en förhandlingsfråga som det kan bli i andra förhållanden. Trots att vi nu varit tillsammans ett par år har vi sex varje dag, och ibland flera gånger varje dag. Bättre sexliv har jag aldrig haft! Går vi ut, om det så bara är till affären ska både sminket, håret och kläderna fixas till innan. Det är dock något hon gör varje dag på rutin så det är väldigt sällan jag behöver vänta någon längre tid innan vi kan lämna hemmet. 

    Finns det nackdelar? Jodå, det gör det. När hennes morfar blev sjuk åkte hon dit och var borta i två veckor för att ta hand om honom. Kvinnor från öst är väldigt familjeorienterade och familjen är alltid viktigt och högt prioriterad. De har kommit och hälsat på 2 ggr och det blir lite väl intensivt för min smak. 

    Fördomarna från omgivningen fanns naturligtvis där, och finns så även idag om än i mindre omfattning. Allt från nedlåtande blickar till en kvinna som mer eller mindre förklarade mig som en värsta sortens våldtäktsman som utnyttjade försvarslösa fattiga kvinnor. Att hon sedan tjänade nästan lika bra som mig eftersom hon var anställd på ett internationellt företag spelade ingen som helst roll. Att hon dessutom var snygg var tydligen ett problem också eftersom jag (tydligen i egenskap av ful) inte hade rätt att ha en snygg kvinna.

    När jag träffade denna tjej var jag helt själv om det på kontoret. Nu har två andra manliga kollegor gjort precis samma sak, och de säger båda samma sak: Aldrig mer en svensk kvinna!

    Detta är inte på något sätt ett försök att trycka ner svenska tjejer, utan ett sätt att få igång diskussionen om könsroller på riktigt. Feminister vill gärna framhålla sig som jämställda samtidigt som jag sällan hör någon feminist kritisera det faktum att det idag finns ett tiotal lagar i Sverige som aktivt diskriminerar män. Inte heller det faktum att deras kamp om jämställdhet resulterat i att män idag gör mer av det som tidigare främst sågs som kvinnans uppgifter (ta han om hem, matlagning och ungar) medan typiska manliga sysslor fortfarande utförs av främst män. Hur ser ni på det? Berätta gärna om ni är en han/hon eller hen och vilken ålder ni har så blir det enklare att se om det finns något mönster. 

    Tack för ordet. 

      
  • Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall
  • Anonym (Lycka till.)
    Äldre 10 Dec 23:06
    PGA skrev 2013-12-10 22:56:21 följande:
    Sulle det vara ett faktum. Kan du visa upp forskningsrapporterna som visar att Bjoer "är en sopa"?

    Med tanke på ditt sätt att uttrycka dig har du mycket begränsat intellekt.
    enligt dig ja. Som har ett begränsat intellekt :p Hahaha, det är så roligt för ni arga män som skriver i denna tråd gör det för att ni är MISSNÖJDA med läget i Sverige. Ni blir inte behandlade som de gudar ni anser att ni är.
    Och det kommer aldrig hända.
  • Anonym (Lycka till.)
    Äldre 10 Dec 23:08
    Bjoer skrev 2013-12-10 22:41:02 följande:
     Du verkar innerligt hatisk i det inlägg jag citerade först,
    (som svar till mig)
    Bjoer skrev 2013-12-10 23:00:57 följande:
    Förövrigt var det inte dig jag kallade hatiskt, men vem man citerar kanske undkommer någon med så högt IQ som dig?

    Misstänker att du kör med dubbla konton eftersom du inte har koll på vad du själv skrivit.
  • Anonym (min idol)
    Äldre 10 Dec 23:09
    Anonym (Lycka till.) skrev 2013-12-10 23:06:07 följande:
    enligt dig ja. Som har ett begränsat intellekt :p Hahaha, det är så roligt för ni arga män som skriver i denna tråd gör det för att ni är MISSNÖJDA med läget i Sverige. Ni blir inte behandlade som de gudar ni anser att ni är. Och det kommer aldrig hända.

    Vad cool du är!
  • Anonym (Lycka till.)
    Äldre 10 Dec 23:11
    Anonym (min idol) skrev 2013-12-10 23:09:01 följande:

    Vad cool du är!
    Thanks. I know.
  • Äldre 10 Dec 23:13
    Anonym (Lycka till.) skrev 2013-12-10 23:08:13 följande:
    (som svar till mig)


    Misstänker att du kör med dubbla konton eftersom du inte har koll på vad du själv skrivit.
    Eh, nej, inte som svar till dig. Som svar till JagsomärPella. Läs inlägget vettja! Drömmer
  • Anonym (min idol)
    Äldre 10 Dec 23:17
    Anonym (Lycka till.) skrev 2013-12-10 23:11:04 följande:
    Thanks. I know.

    Skrattar åt dina finurliga inlägg. Tack! Håller med dig också!
  • Anonym (Lycka till.)
    Äldre 10 Dec 23:18
    Bjoer skrev 2013-12-10 23:13:01 följande:
    Eh, nej, inte som svar till dig. Som svar till JagsomärPella. Läs inlägget vettja! Drömmer
    aj då! My bad.
  • Anonym (Lycka till.)
    Äldre 10 Dec 23:20
    Anonym (min idol) skrev 2013-12-10 23:17:59 följande:

    Skrattar åt dina finurliga inlägg. Tack! Håller med dig också!
    Finurliga? Haha. Drypande sarkasm? Det är bara nödvändigt att man inte är rädd för vad männen ska tycka om en eller ifall man "gör bort sig". Kolla på hur de skriver liksom, de skiter i att de framstår sjukt oattraktivt med den dynga de häver ur sig här. Då finns det ingen anledning att tänka på språket för deras skull heller, bara säg sanningen till dom.
  • Äldre 11 Dec 01:35
    Bjoer skrev 2013-12-10 23:13:01 följande:
    Eh, nej, inte som svar till dig. Som svar till JagsomärPella. Läs inlägget vettja! Drömmer
    hahaha, är jag hatisk? Se dig själv i spegeln.
  • Uffess­on
    Äldre 11 Dec 01:51

    Kul att du skaffat en robot. Ni måste ha mycket att prata om... 

  • Äldre 11 Dec 02:15
    JagsomärPella skrev 2013-12-11 01:35:10 följande:
    hahaha, är jag hatisk? Se dig själv i spegeln.
    Really? Kan du peka på ett enda inlägg där jag verkar hatisk?
  • PGA
    Äldre 11 Dec 19:07
    Anonym (Lycka till.) skrev 2013-12-10 23:06:07 följande:
    .. skriver i denna tråd gör det för att ni är MISSNÖJDA med läget i Sverige. 
    Skyhöga skilsmässotal, barn utan kunskap, ökad fysisk och psykisk ohälsa samt skenande våldtäktstal. Där har vi läget i Sverige. Ingen sund människa kan vara nöjd med det.
  • Anonym (Kultu­rarv)
    Äldre 11 Dec 19:17

    Jag vet inte vad du är ute efter? Kvinnor (och män) som får möjligheten att leva jämställt och bestämma över sitt liv, när man har gäster osv vill sällan förlora denna frihet. Du har rätt i att hon är annorlunda än svenska tjejer och hon trivs säkert med dig, det finns ingen anledning att tvivla på det. Hade hon varit född i Sverige hade det knappast varit så. Ni ser väl till att hon får samma pensionsnivå som dig. Att ni har ett sparande i hennes namn som motsvarar din tjänstepension & privat pensionssparande?

  • Äldre 12 Dec 01:30
    PGA skrev 2013-12-11 19:07:54 följande:
    Skyhöga skilsmässotal, barn utan kunskap, ökad fysisk och psykisk ohälsa samt skenande våldtäktstal. Där har vi läget i Sverige. Ingen sund människa kan vara nöjd med det.
    Skenande våldtäktstal..? Kvinnoförtryck finns över hela världen och jag som kvinna känner mig säkrare här än i de flesta länder jag varit i.
    Du borde lämna din dataskärm och få lite livserfarenhet, sluta svartmåla Sverige som nån jävla Krösamaja.
  • PGA
    Äldre 12 Dec 07:19
    JagsomärPella skrev 2013-12-12 01:30:07 följande:
    Du borde lämna din dataskärm och få lite livserfarenhet, sluta svartmåla Sverige som nån jävla Krösamaja.
    Sverige är en krösamaja och larmrapporterna duggar tätt. Jag föreslår att du bildar dig i ämnet.
  • Ermene­gildo
    Äldre 12 Dec 10:33
    PGA skrev 2013-12-12 07:19:51 följande:
    Sverige är en krösamaja och larmrapporterna duggar tätt. Jag föreslår att du bildar dig i ämnet.
    Fakta tack. Exempelvis här: http://www.bra.se/bra/brott--statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html

    A
    ntalet anmälda sexualbrott ökar, antalet personer som säger sig utsatta för sexualbrott är däremot ganska konstant. Det är svårt att dra säkra slutsatser men mycket tyder på att den största skillnaden är att toleransen mot sexualbrott minskat och att anmälningsbenägenheten därmed ökat. Det skulle ju även stämma med det stora fokus som varit på sexualbrott under de senaste åren. 

    Så den som talar om ökande antal våldtäkter eller sexualbrott gör sig skyldig till i bästa fall förhastade slutsatser, i värsta fall någon form av politisk agenda där fakta spelar mindre roll. Två grupper som hörs rätt mycket i debatten samsas om att skrämmas med ökande sexualbrottslighet: radikala feminister och sverigedemokrater. 

    Därmed givetvis inte sagt att allt är bra och inte kan bli mycket bättre, men i längden bruklar det löna sig att hålla sig till sanningen och inte överdriva.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Äldre 6 Feb 14:09

    Håller med dig! Varför kan dom inte fixa bilen när mannen lagar mat. lite förstående har jag. Detta har ju varit helt klart att mannen ska göra i många år. och då stod kvinnan vid spisen. Men snart kan inte mannen laga bilen själv,
    allt blir elektroniskt. Här jämnar det ut sig, he he, Vi ska vara glada att det har gått
     åt rätt håll, Vi ska inte glömma att det är inte så länge sedan kvinnan stod vid "spisen " Det är bara 40-50 år sedan. kvinnan hade inget värde. mannen gjorde som han ville. Ukraina och Ryssland ligger 40-50 år efter Sverige. En dag kommer dessa kvinnor att vara lika de svenska.  Kriget förlänger utvecklingen så nu räcker nog inte 100 år.... 59 års man. Gift med en Rysk kvinna som är på väg att flytta hit. till dig som skrev: Vi ska vara lyckliga och njuta av det vi får

  • Äldre 6 Feb 14:17

    Wow, så du är en "fin man" som inte slåss, våldtar och super"? Ja det är väl det minsta en kan begära från en människa. Stackars kvinna som inte har högre krav än så.

  • Anonym (!)
    Äldre 6 Feb 15:00

    Jag är en svensk tjej och skulle mer än gärna vara hemmafru och ta hand om hemmet, städning matlagning, barn osv, om förutsättningen fanns för att han skulle kunna försörja mig.

    Nu jobbar vi båda två och ska jag jobba - ska han städa och sköta hushållet lika mycket som jag gör.

    Aldrig att han skulle få lata sig efter jobbet och jag städa när jag minsann också jobbat.

  • Anonym (M)
    Fri 12 Nov 2021 00:19

    De flesta män vill ha en sådan kvinna. Feminister är avtändande.

Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall