• Anonym
    Äldre 22 Jun 12:46
    11507 visningar
    7 svar
    7
    11507

    Bröstlyft beviljat av landstinget?

    Har hört en del som fått förminskning och lyft beviljat av landstinget men är det ngon som fått endast bröstlyft beviljat.

    vet att det verkar vara olika regler från olika landsting vilka krav man ska uppfylla för förminskning, volym och häng tror ja?

    Vad är det för krav för att få lyft??

    har endast läst lite om det men inte sett några tabeller.      

  • Svar på tråden Bröstlyft beviljat av landstinget?
  • Äldre 22 Jun 17:21
    #1

    Det ska va ett visst antal cm från mitten av nyckelbenen till bröstvårtorna. Jag fick min op beviljad!

  • Anonym
    Äldre 23 Jun 12:11
    #2
    aj 378 skrev 2012-06-22 17:21:00 följande:
    Det ska va ett visst antal cm från mitten av nyckelbenen till bröstvårtorna. Jag fick min op beviljad!
    Hur många centimeter då?
  • Anonym
    Äldre 9 Jul 01:08
    #3
    aj 378 skrev 2012-06-22 17:21:00 följande:
    Det ska va ett visst antal cm från mitten av nyckelbenen till bröstvårtorna. Jag fick min op beviljad!
    Hur många centimeter?
  • Äldre 9 Jul 09:14
    #5

    Jag kommer inte riktigt ihåg :-/ men tror det skiljer sig mellan olika landsting ändå

  • Äldre 9 Jul 10:32
    #6

    Vid bröstförminskning så ska avståndet mellan nyckelbenet och bröstvårtan vara mer än 28cm enligt det jag fick höra från min kirurg. Jag hade nog närmare 33-35 nånting.. hemska tanke.
    Men jag vet inte exakt vad som krävs om det bara är ett lyft man vill ha hjälp med.

  • Anonym
    Äldre 9 Jul 10:32
    #7

    Här kan du läsa lite info kring reglerna om bröstförminskning, det görs en helhetsbedömning som inkluderar fysiska besvär osv. Måtten behöver inte vara så exakta om ens besvär är stora, åtminstone upplevde jag det så när jag gjorde förminskning. Reglerna för att bara ta bort hud blir ju ungefär samma. Att man ska ha besvär med tex svampinfektioner under eller annat. http://www.plastikoperationer.net/fraga/broestfoerminskning/280-vilka-aer-kraven-foer-skall-fa-broestfoerminskning-betald-landstinget.html

Svar på tråden Bröstlyft beviljat av landstinget?