• Äldre 28 Jun 14:20
    994018 visningar
    2240 svar
    2240
    994018

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • Äldre 28 Jun 15:29
    #11
    +1

    Jag är gravid med vårt tredje barn, har en dotter på fyra och en son på två år. Dottern har pratat mycket om att hon gärna vill att bebisen i magen är en lillasyster. En dag vid matbordet fick sonen ett "litet" utbrott och skrek och skrek. Till slut tog pappa med sig sonen in i hans rum för att försöka lugna honom.


    Dottern tittar på mig tvärsöver bordet och säger: Mamma, det är okej om bebisen är en pojke... Bara den är TYST!


    ♥ E 30/5 2008 ♥ M 1/4 2010 ♥ Liten BF 26/10 2012 ♥
  • Äldre 28 Jun 15:46
    #12

    Har en dotter på 3½ år. Vi skulle åka och se på långhåriga kossor och deras kalvar, (kommer inte ihåg vad sorten heter). Det är en bit att åka och så åker vi förbi två hästar.
    Pappa: Se där är ju två kossor, men jag trodde de skulle vara långhåriga. Dessa är ju korthåriga och ser så konstiga ut. (Han tänkte ju att dottern skulle rätta honom och säga att det var hästar).
    Dotter: Var? Jag ser dem inte.
    Jag: Det är ju hästar, pappa bara skojade med dig.
    Det går några sekunder...
    Dotter: SE! Där borta går det vita får.
    Jag och sambon tittar bort dit hon pekar och försöker se fåren.
    Dotter: Jag bara skoja!

    Gissa om vi fick oss ett gott skratt.

  • orakle­t från delphi
    Äldre 28 Jun 16:08
    #13
    Tirem skrev 2012-06-28 15:22:50 följande:
    Underbart...
    ja han var 3år vid tillfället :)
  • Äldre 28 Jun 16:12
    #14
  • orakle­t från delphi
    Äldre 28 Jun 16:13
    #15

    min son på 3år fick solen i ögonen & sa : mamma släck den stora lampan! :)

  • Äldre 28 Jun 16:15
    #16
    +1
    Kan även vi som inte har några barn men som jobbar på förskola få vara med? Jag vill då givetvis att alla barn ska vara anonyma. Man får höra mycket kul om dagarna!

    P5 - Alla i världen är lite tokiga egentligen.


    --------------------------------------------------------------------------------------


    F5 – Är ni alla fröknar släkt?
    Jag – Näe det är vi inte.
    F5 – Men vad gör ni här då?


    --------------------------------------------------------------------------------------


    P6 - Fröken, skjuter man pilar på såna man är kär i? --------------------------------------------------------------------------------------


    *Kokar kaffe*


    P5 och P6 - Titta det blir kaffe!


    Jag - Ja, hur gör man det tror ni?


    P5 - Man blandar vatten och brun sand.


    --------------------------------------------------------------------------------------


    F6 - Jag ska fråga mamma vilka språk jag kan om man inte räknar svenska. För jag har varit både i Mexiko och Italien så nu kan jag två språk till.


    --------------------------------------------------------------------------------------


    Jag - Kissade du i blöjan eller på toa?
    F3 - Nej jag kissade inte i blöjan.
    Jag - Vart kissade du då?
    F3 - Jag kissade på rumpan.

  • Äldre 28 Jun 16:16
    #17

    Oj det vart lite konstigt med strecken jag la in för att dela av citaten...


    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Äldre 28 Jun 16:17
    #18

    Nelly, 3 år gammal, hade precis vaknat efter en operation för att få bort vätska i öronen. Innan operationen hörde hon väldigt dåligt. Det första hon säger när hon vaknar...

    - Mina öron är högre nu!


    You know nothing, Jon Snow
  • Altezz­a
    Äldre 28 Jun 16:56
    #19
    +1

    Jag och min son på 4 år fikade när han sa:
    -Nu mamma, ska jag bryta nacken av kakan!

  • Äldre 28 Jun 17:05
    #20

    Har precis berättat för sonen på 3,5 att han ska få ett syskon. Så frågar jag honom om han vet hur bebisen hamnade i magen?
    -Jag vet inte mamma. Jag såg dig aldrig äta upp den.

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!