• Äldre 28 Jun 14:20
    994012 visningar
    2240 svar
    2240
    994012

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • murran­mutt
    Äldre 28 Jun 21:22
    #41

    När min son var mindre så älskade han att titta på Achmed the dead terrorist. Och en dag när vi står innanför dörrarna på H

  • Siie
    Äldre 28 Jun 21:23
    #42

    När min stora dotter var runt 3 år, och precis hade kommit underfund med hur man snurrar. Hon älskade verkligen att göra piruetter och snurra runt och runt. Detta gjorde hon gärna så fort folk var i närheten för att visa hur duktig hon var. Varpå hon säger till folket.

    "vet ni vad jag äj duktig på? Jag äj duktig på att nulla!"

    "jag ska visa er huj jag nullar, mamma kan också nulla"

    Alla skrattar och vrider lite på sig (i detta skede hade jag lärt mig att folk får se själva att hon med snurra och inte nulla med ett k framför).

    Hon börjar snurrar och "titta, titta! Jag nullar, jag nullar" stannar upp och klappar händerna "visst var jag duktig på att nulla"!

    Haha jag kan än idag skratta gott åt det där, det var så himla pinsamt de första gångerna.

  • murran­mutt
    Äldre 28 Jun 21:24
    #43

    När min son var mindre så älskade han att titta på Achmed the dead terrorist. Och en dag när vi står innanför dörrarna på H

  • murran­mutt
    Äldre 28 Jun 21:24
    #44

    Varför kommer inte allt med för? :O

  • Äldre 28 Jun 21:25
    #45

    Inte mitt barn men min lillasyster när hon var ca 5 och läste kalle anka så kom morbror in med katten under ena armen och en cykelpump i andra. Hon tittar upp snabbt och återgår sedan till kalle anka och mumlar "jaha nu ska han skjuta katten.." morbror skrattade och sa att det var en cykelpump, inte ett gevär, då titta hon upp igen och bara "...jaha?vadå? Ska du PUMPA katten!?"

  • Siie
    Äldre 28 Jun 21:26
    #46

    Eller min lillasyster, då 2 år. Hon fyllde år och vi alla tjoade "hurra, hurra, HURRA!"

    Varpå hon börjar tjoa "hora, hora, HORAAA" haha och det där fastnade också på något konstigt vänster.. Det är roligt innan talet är fullt utvecklat :P

  • Äldre 28 Jun 21:26
    #47

    Vi åkte på semester 80 mil söderut och hamnade i den spännande staden Stockholm. Och hade det stora nöjet att få åka tunnelbana, precis hur spännande som helst.
    Varje gång dörrarna öppnades ropade Alma (4 år) ut mot perongen: "Är det någon som vill åka med?" 

  • murran­mutt
    Äldre 28 Jun 21:26
    #48

    När min son var mindre så älskade han att titta på Achmed the dead terrorist. Och en dag när vi står innanför dörrarna på H

  • Äldre 28 Jun 21:27
    #49
    murranmutt skrev 2012-06-28 21:24:37 följande:
    Varför kommer inte allt med för? :O



    Nu är jag SJUKT nyfiken!!
  • Äldre 28 Jun 21:27
    #50

    För att du skriver ett och-tecken! Då försvinner allt efter... Via appen!

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!