• Melanc­holic
    Äldre 23 Jan 12:10
    4543 visningar
    11 svar
    11
    4543

    sötgris och yr i huvudet/svimmningskänslor. hör det ihop?

    hoppas att någon med lite koll kan hjälpa mig att svara på det här..

    jag har sedan några år tillbaka kännt att jag har väldigt lätt att bli yr i huvudet eller nästan svimma om jag inte ätit på några timmar(måste äta absolut minst var 4'e timme för att inte känna mig så).
    men nu på senaste tiden tycker jag att det har blivit värre. jag är även världens sötgris som käkar på tok för mycket sött. kan det vara därför??
    har pratat med läkare om det här med yrseln och svimmningskänskorna vid flera tillfällen och inget är direkt fel på mig enligt dom men att jag ska ha frukt eller nåt med mig i väskan jämt så jag slipper det där när blodsockret faller..

  • Svar på tråden sötgris och yr i huvudet/svimmningskänslor. hör det ihop?
  • Melanc­holic
    Äldre 23 Jan 12:18
    #1

    *puff*

  • Melanc­holic
    Äldre 23 Jan 12:31
    #2

    *puff* men hallå, finns ju så många smarta här på FL..kom fram å svara nu då ;)

  • Melanc­holic
    Äldre 23 Jan 12:49
    #3

    *puffs*

  • Kladdi­s
    Äldre 23 Jan 13:37
    #4

    jag tycker du ska göra som läkarna säger, så slipper du kanske detta. och när man är hungrig så blir man lättare sugen på godis, man blir lättare sugen på allt med andra ord. om du ska äta godis, ät EFTER maten och inte som mellanmål eller liknande.

  • Malow
    Äldre 23 Jan 20:23
    #5

    Att du blir så yr måste väl rent logiskt bero på att du ständigt går runt med ett skyhögt blodsocker. Din kropp måste ju nästan tillslut reagera som en diabetikers, även fast du inte är det. När du blir hungrig så "dalar" inte ditt blodsocker succesivt utan det rasar rakt i botten på en gång vilket gör att du blir snurrig.
    Jag skulle nog gissa på att det skulle bli bättre om du åt ett mellanmål mellan varje riktigt mål, iform av en frukt eller en liten smörgås för att hålla uppe sockret. Men äter du godis till mellanmål så kommer du bli ännu mer yr sedan då hungern sätter in. Om du känner att du måste ha en godisbit varje dag, så ta den i samband med att du ätit riktig mat. Hoppas att det blir bättre

  • Äldre 23 Jan 20:42
    #6

    Jag håller 100% med Malow, hade skrivit precis detsamma själv.

  • Crispi­e
    Äldre 23 Jan 20:47
    #7

    Jag har exakt samma problem som TS, jag ska testa Malows tips, jag äter godis varenda dag nästan...konstigt man är överviktig..hahaha...

  • Melanc­holic
    Äldre 25 Jan 10:37
    #8

    Malow: jo det är lite det jag misstänkt på senaste tiden också..att det blivit sådär värre för att jag äter så mycket sött nu.
    har iof slutat dricka läsk så mycket som jag gjorde för några år sedan och äter egentligen mest socker på kvällarna och så *hm*

    värsta kombinationen är om jag inte käkat någon frukost(måste verkligen göra det)och står på nåt varmt ställe, exempelvis en buss eller på tåget. då börjar det snurra på en gång och sitter jag inte ner så kommer det svartna för ögonen.

  • Tue 11 Jan 2022 12:51
    #9

    Hur gick det ts?

  • neverp­reggo
    Tue 11 Jan 2022 12:57
    #10
    Kakmonsterarg skrev 2022-01-11 12:51:36 följande:

    Hur gick det ts?


    Skriv en egen tråd om du undrar istället. Sannolikheten att TS återkommer i trådar där ev barn är tonåringar och de inte får aviseringar är väldigt låg.
  • neverp­reggo
    Tue 11 Jan 2022 12:57
    #11

    Eller sorry denna var inte ens gravid...

Svar på tråden sötgris och yr i huvudet/svimmningskänslor. hör det ihop?