• Anonym (ts)

    Kan jag anmäla honom för våldtäkt?

    Jag och min sambo brukar ligga och prata fantasier. En av mina är att bli våldtagen (vilket jag tror ganska många andra också fantiserar om). Jag sa att "det självklart bara är en fantasi". Denna fantasi känner han till.
    I natt vaknade jag av att han höll fast mig och tvingade sig på mig. Jag skrek och försökte ta mig loss medan han pressade sig in.. Vill inte gå in på mer detaljer..
    Efter la han sig bara och sov.. Jag visste inte vad jag skulle göra.. Låste in mig på toan och satt där tills han bankade på och ville in på morgonen..
    Då flinade han lite emot mig och frågade hur jag mådde, jag bröt ihop och frågade vad fan tror du.. Då sa han nåt i stil med "men oj, jag ville ju bara att du skulle få din fantasi"..

    Jag mår illa.. Han kommer hem från jobbet snart och jag vill inte se honom.. Kan jag anmäla honom för det här? Han tycker att det bara var "en lek".. 

  • Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?
  • astro
    Anonym (Fy fan) skrev 2012-07-13 22:09:57 följande:
    Förvånas otroligt över att folk verkar så likgiltiga eller rent av partiska.

    Själv mår jag dåligt i hela kroppen när jag läser TS - jag känner verkligen med dig. Fy fan. 
    Att ens partner inte kollar av läget när man skriker, gråter och får panik eller faktiskt HEJDAR sig för att man inte vill göra illa den man älskar - det är så jävla illa. Och att utsättas för ett sånt övergrepp av någon man älskar och litar på - jag vill inte ens föreställa mig. Hade varit helt jävla förstörd om det vore jag.
    Håller med.

    Ts har inte gjort något fel, killen däremot är antingen oerhört dålig på detta med tjejer och sex (eftersom han gav sig in i något han inte visste ett skit om) eller också är han en otäck typ som "passade på" och sedan skyller på "vadårå det var ju bara på kul ju". 

    Han borde allra minst ha vett att be om ursäkt, faktiskt bli förkrossad, när det visar sig att ts inte alls var med på noterna. Hade jag gjort något sådant mot min partner hade jag blivit förtvivlad så fort det gick upp för mig vad jag hade gjort.

    Hur - i det läget - folk kan sitta här och tycka att det är ts fel, det begriper jag f-n inte.

    Dessutom är det inte motiverat att oskyldigförklara honom. Han kanske var väldigt medveten om vad han gjorde. Trots allt begås majoriteten av alla våldtäkter faktiskt av en anhörig. Att förövaren skyller på "jag trodde att du ville" eller "ääh det är ju bara en bagatell" är verkligen inte ovanligt det heller.
  • LillGris
    Anonym skrev 2012-07-13 22:17:05 följande:
    Vad är det för idiotiska argument? Svärmor säger nog inte att hon vill bli mördad och säger hon trots allt det så lär svärsonen inte ta henne på allvar.

    Hade han gjort det rakt upp och ned så hade det varit solklart. Nu har hon sagt att det är hennes fantasi och då blir det helt plötsligt inte svartvitt när det gäller huruvida det var ett missförstånd eller ej. Rapeplay verkar ju inte heller extremt ovanligt och därför kanske det inte heller framstår som absurt för honom när hon berättar det.

    Hade hon sagt att hennes fantasi var att bli uppsprättad med en kniv hade det hamnat så lång in i det orimliga området att det förmodligen inte hänt och hade det hänt hade det också varit ett solklart fall.



    Det är helt orimligt att "uppfylla" en våldtäktsfantasi utan föregående diskussion.

    Ts har inte sagt att hon vill bli våldtagen, utan att hon fantiserar om det. Milsvidd skillnad. Rapegames är minutiöst planerade och har stoppord. Ts hade inget stoppord. Det enda hon kunde göra var att värja sig och skrika nej, vilket hon gjorde. Och han lyssnade inte utan fortsatte. ENDA gången det är okej att fortsätta trots att tjejen skriker nej är när det är UPPGJORT och hon har ett annat sätt att säga nej på. Hon fick aldrig den chansen. HAN bestämde att hon skulle vara med om detta, HAN lyssnade inte när hans flickvän sade nej. Det går för fan inte att bortförklara med att han missförstod, eller att hon ville. Våldsamma sexlekar är ett big NO NO om man inte är 100 på att båda är med på det.
  • Anonym (missförstånd)

    Tror det blev ett grovt missförstånd. Han verkar velat uppfylla TS fantasi och på något sätt måste han feltolkat hennes vädjan av att sluta till en del i rollspelet? TS känner sig djupt kränkt och ofredad. Om ni ska kunna ta er igenom detta måste ni prata med varandra. Min man och jag har också diskuterat fantasier och nyfikenheter kring vissa saker, och jag har överraskat honom med det. Men skulle han be mig sluta så skulle jag stannat upp och dubbelkollat om det är allvar eller rollspel, och i så fall kommit överens om ett stopp ord.  Man måste veta vart gränsen går och respektera varandras beslut och gränser.
    Men helt enkelt, prata om det och se om ni kan gå vidare. Han kanske tror att han gjort dig en stor tjänst som levde ut dina fantasier och skojar om det, medan du inombords bara vill bryta ihop. Inget blir bättre av att tiga, än mindre att polisanmäla honom.

  • EnAnonumius
    Emmich skrev 2012-07-13 22:05:29 följande:
    Det är svårt det här 

    Du ville testa och han gav dig det men sen skriker du och får panik .. men så är det "med våldtagen"  
    Det här är jättesvårt man måste prata innan man gör denna sexleken vad som ska hända och sånt 

     
    Vad i TS står det att TS ville "testa"..

    TS självt skriver utryckligen:
    Anonym (ts) skrev 2012-07-13 18:18:11 följande:
    Jag och min sambo brukar ligga och prata fantasier. En av mina är att bli våldtagen (vilket jag tror ganska många andra också fantiserar om). Jag sa att "det självklart bara är en fantasi". Denna fantasi känner han till.
    I natt vaknade jag av att han höll fast mig och tvingade sig på mig.
    (Slut citat)

    Hur får du "självklart är det en fantasi" till att TS ville "testa"?

    Kan du vara vänlig och citera i texten där TS säger att hon ville testa.
    Jag hittar det inte fast jag läst det flera gånger.
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Nape

    Ja, du kan anmäla honom. Det här var inte ok!

    Jag kan fantisera om att ha tex trekant, men skulle bli jäkligt sur om sambon tog hit nån snubbe som försöker börja sexa. Usch!

    Fantasier är fantasier, han borde ju kollat av med dig.

  • Shadilly

    Det är en våldtäkt, och ingen lek. Det är möjligt att karln är en idiot och trodde han lekte, men det försvarar inte att han faktiskt tvingat sig på dig.
    Om min man skulle råka göra något som han sedan förstod att jag inte ville vara med om hade han blivit i upplösningstillstånd, den här snubben skyller på dig?


  • The Doctor
    LillGris skrev 2012-07-13 22:05:40 följande:
    Förstår inte hur vissa resonerar här.
    Om man har sexuella fantasier med våldsinslag ska dessa stanna vid just fantasier tills man a) är säker på att man vill genomföra dessa, b) litar på den man ska genomföra dem med och c) har ett stoppord som gäller no matter what.
    Om jag berättar för min sambo om en fantasi är det INTE samma sak som att jag ger honom klartecken att utföra dessa utan mitt medgivande. Jag t ex har fantasier om gruppsex. Men jag VET att jag skulle känna mig tafatt och osäker i en sådan situation på riktigt så de får stanna vid fantasier. Skulle jag komma hem och min sambo satt där med massa folk och bara "här ska gruppgökas!" utan föregående diskussion skulle jag be honom fara och flyga.
    Det ts kille gjort är för fan vidrigt. Man verkställer inte en våldtäktsfantasi utan MÅNGA LÅNGA diskussioner, då minsta snedsteg kan göra leken till allvar. Ts kille våldtog henne, och våldtäktsmän ska anmälas. Skrämmande hur många som tycker att ts får skylla sig själv. Som att det var offrets fel.
    Bra skrivet.
  • Barbamamah

    Om man tar ifrån en människa rätten att säga nej till sex så är man riktigt illa ute. Hur ska man kunna kommunicera att man inte vill ha sex om ett nej under vissa omständigheter får tolkas som ett ja?? Helt absurt.

  • EnAnonumius
    Aaliyah skrev 2012-07-13 21:23:39 följande:
    Jag pratar om bevisfrågor här, inte om vad som faktiskt har hänt, dvs. att det kan vara svårt att bevisa att ts pojkvän förstod att hon inte ville i och med att de talat om att ts hade en fantasi om att bli våldtagen. Men jag tyckr absolut ts ska anmäla så får man se var det hamnar.
    Hur tydlig måste man vara enligt DIG?

    Utdrag av TS första två meningar från TS:

    "Jag och min sambo brukar ligga och prata fantasier. En av mina är att bli våldtagen (vilket jag tror ganska många andra också fantiserar om). Jag sa att "det självklart bara är en fantasi"."

    Så berätta nu hur tydlig måste man var enligt dig?
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Anonym (missförstånd)
    EnAnonumius skrev 2012-07-13 22:28:46 följande:
    Vad i TS står det att TS ville "testa"..

    TS självt skriver utryckligen:

    (Slut citat)

    Hur får du "självklart är det en fantasi" till att TS ville "testa"?

    Kan du vara vänlig och citera i texten där TS säger att hon ville testa.
    Jag hittar det inte fast jag läst det flera gånger.
    När man pratar fantasier som man har så tolkar jag det som att det finns en nyfikenhet kring det. Och att tillägga att det bara är en fantasi är vanligt om är lite generad över sina avvikande tankar. Min man och jag hara också pratat om fantasier och nyfikenheter kring vissa saker. Och där efter försökt att tillfredsställa varandras fantasier. Att bli väst mitt i natten av en pilsk man är något jag tycker är otroligt upphetsande. När man är lite helt groggy och blir överrumplad, och min man blir helt till sig när han vaknat av att jag rider av honom. MEN vi ger positivt gensvar och förstår då att det är ok att fortsätta. Men "leker" man våldtäkt eller dominans så är det en del i rollspelet att neka och vädja om att sluta, men då måste man kommit överens om ett stoppord. I annat fall så borde man stanna upp och dubbelkolla så allt är ok. Det är det som förvånar mig, att han inte kunde tyda de signalerna. 
Svar på tråden Kan jag anmäla honom för våldtäkt?