• Esco
    Äldre 15 Jul 18:36
    24899 visningar
    58 svar
    58
    24899

    När är det okej att börja använda stringtrosor?

    Läste en tråd med en mamma som syr in stringtrosor till sin 9 åriga dotter för att de är för stora där av min fråga.

    Undrar bara i vilken ålder ni tycker att det är okej att börja använda stringtrosor?

    Personligen tycker jag att de är extremt osköna och fula vilken ålder man än är i. Men 9 år? Är inte det tidigt?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är det okej att börja använda stringtrosor?
  • Esco
    Äldre 15 Jul 18:57
    #11
    ftp skrev 2012-07-15 18:55:08 följande:
    Har han också en basebollträ i garderoben som ska användas på första pojkvännen ?
    Haha, nej.. Nu fick vi en son men innan vi visste könet så var det hans ord.. Han grät av lättnad på ultraljudet när han fick se en snopp. Jag överdriver inte, det är sant!
  • Äldre 15 Jul 18:58
    #12
    cloudberry79 skrev 2012-07-15 18:45:15 följande:
    När man köper sina egna trosor för sina egna pengar. Jag kommer inte köpa några stringtrosor åt min dotter, tycker själv det är SJUKT oskönt till vardags. Kan väl kränga på mig ett par för att piffa upp samlivet då och då, men det gäller ju inte en nioåring...
  • Pingui­cula
    Äldre 15 Jul 19:02
    #13

    Jag var 11 när jag började använda string (ibland, inte alltid). Köpte själv och fick av en kompis. Jag vet inte riktigt vad som kommer att gälla mina döttrar, men jag tänker väl att jag får diskutera saken med dem. Det är ändå deras kropp och till stor del deras val vad de vill ha på sig.

    En 9-åring känns lite väl dock...

  • ftp
    Äldre 15 Jul 19:07
    #14
    Esco skrev 2012-07-15 18:57:51 följande:
    Haha, nej.. Nu fick vi en son men innan vi visste könet så var det hans ord.. Han grät av lättnad på ultraljudet när han fick se en snopp. Jag överdriver inte, det är sant!
    Nu blir jag säkert lynchad av mobben men jag kände också en lättnad när vi fick pojkar från start, inte så pass att jag grät av glädje men glad var jag.
    Kan inte säga att jag blev besviken på att vi i slutändan även fick en dotter men jag fruktar hur det kommer se ut här när hon blir 12-14.

    Tanken på smink och pms börjar redan göra mig gråhårig och hon har inte ens lärt sig prata än
     
  • Äldre 15 Jul 19:11
    #15
    cloudberry79 skrev 2012-07-15 18:45:15 följande:
    När man köper sina egna trosor för sina egna pengar. Jag kommer inte köpa några stringtrosor åt min dotter, tycker själv det är SJUKT oskönt till vardags. Kan väl kränga på mig ett par för att piffa upp samlivet då och då, men det gäller ju inte en nioåring...
  • Äldre 15 Jul 19:14
    #16

    Kan jag inte svara på i dagsläget eftersom de är 6 och 4 år, men jag använder det och tänker inte förbjuda det. Jag började använda det när jag var 15-16 år och jag tycker det är bekvämt.

  • Anonym
    Äldre 15 Jul 19:54
    #17


    Upp till femton kan dessa vara lämpliga. Därefter kan vi diskutera saken.
  • CAL
    Äldre 15 Jul 20:28
    #18

    Jag tycker senare än 14 år men när jag tänker efter så är det inte så hemskt ändå. 
    Om ett barn (låt oss säga en 10-åring) tycker det är bekvämare med stringtrosor (mot alla förmodan) så är det ju bättre om barnet har det än att känna sig obekväm i sina trosor.. Man behöver inte sexualisera allt, det gör ingen skada så länge det bara är barnet som kommer se trosorna. 

    Däremot känns det opassande, ja. Inget jag skulle föreslå till mina egna barn (om jag hade några) och skulle de fråga om de fick stringtrosor så skulle jag förklara att det inte finns i barnstorlekar för det är ett vuxenplagg. 

  • Ely
    Äldre 15 Jul 20:32
    #19

    Haha åh.. minns mina första röda string i satin.
    Lite för stora, drog upp dom så högt jag kunde för det var ju sååå coolt att visa dom (10 cm ????) ovanför byxlinningen,

    Idag funkar det för att överraska mannen lite ibland eller om jag inte har tvättat på ett (bra) tag 

  • Äldre 15 Jul 20:35
    #20
    ftp skrev 2012-07-15 18:43:59 följande:
    I helvete heller jag köper string till dottern, vill helst att hon ska ha nunnedräkt på sig men vi kan nog hitta en rimlig kompromiss som inkluderar fullvärdiga kläder och inte tygbitar utan praktiskt användning.
    Håller med!!!
    Bryt inte ensam Bryt ihop
Svar på tråden När är det okej att börja använda stringtrosor?