• Esco

    När är det okej att börja använda stringtrosor?

    Läste en tråd med en mamma som syr in stringtrosor till sin 9 åriga dotter för att de är för stora där av min fråga.

    Undrar bara i vilken ålder ni tycker att det är okej att börja använda stringtrosor?

    Personligen tycker jag att de är extremt osköna och fula vilken ålder man än är i. Men 9 år? Är inte det tidigt?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är det okej att börja använda stringtrosor?
  • Esco
    ftp skrev 2012-07-15 19:07:14 följande:
    Nu blir jag säkert lynchad av mobben men jag kände också en lättnad när vi fick pojkar från start, inte så pass att jag grät av glädje men glad var jag.
    Kan inte säga att jag blev besviken på att vi i slutändan även fick en dotter men jag fruktar hur det kommer se ut här när hon blir 12-14.

    Tanken på smink och pms börjar redan göra mig gråhårig och hon har inte ens lärt sig prata än
    Äsch, det där är nog en "killgrej" kan jag tänka mig.. Nu välkomnar min sambo en flicka nästa gång även om han kommer att hålla henne inlåst till dess att hon fyller 35 år.

    Haha, lilla flicka då.. Pms är en myt, det har jag aldrig haft ^^.

    Vänta bara till hon kommer hem 14 år gammal och säger att hon vill skaffa p-piller Flört
  • The Ultimate Grizzy

    Som jag lär ha sagt en gång, varför ska man ha stringtrosor när man inte har någon röv? Ett sådant plagg ser ju hemskt ut på en småflickskropp och ger dessutom alldeles fel associationer! Nej, det får vara en bra bit upp i tonåren, och när de har tjänat ihop egna pengar.

  • Thaleya1

    Jag köpte första gången när jag var 11 eller 12 tror jag. Berättade inte för mamma, men när det var dags för tvättning så snodde hon dem och jag har inte sett dem förrän jag hittade dem i ett skåp hos mamma när jag var 20 :P Hon tyckte vi var för ung, men istället för att säga nått, tog hon dem bara.

  • J   a   d   e   d

    Aldrig. Finns det något fulare? Skulle vara burka då.


    Jeddan
  • KaneL7

    Jag skulle aldrig låta mina barn ha det innan de "fyllde" tonåringar. Själv hade jag det ofta i högstadiet, men det var nog mest för att alla andra gjorde det.

    Nu, när jag är 22, använder jag det aldrig då jag tycker det är himla oskönt. 

  • Khaleesi

    Jag skulle vilja rösta "när man är i den åldern att man själv handlar sina underkläder". Men eftersom det inte fanns så skulle jag nog inte kommentera om min 12-åring skaffade stringtrosor. Däremot skulle jag aldrig köpa så obekväma plagg åt mina stackars döttrar.


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Odd Pixie

    Senare än 14 skulle jag säga - eller ännu hellre, inte alls. Jag kommer aldrig att köpa något sådant när jag blir förälder men om, säg min 16 åring, skulle vilja ha ett par så får hen köpa det själv för egna pengar.

  • Lolers

    Fick mina första när jag var 11. Det var nalle puh o mussepiggtrosor har jag för mig. Tror inte min mamma gillade det men hon ville väl att jag skulle få ha lika som de andra flickorna.

  • Lolers

    Fick mina första när jag var 11. Det var nalle puh o mussepiggtrosor har jag för mig. Tror inte min mamma gillade det men hon ville väl att jag skulle få ha lika som de andra flickorna.

Svar på tråden När är det okej att börja använda stringtrosor?