• Esco

    När är det okej att börja använda stringtrosor?

    Läste en tråd med en mamma som syr in stringtrosor till sin 9 åriga dotter för att de är för stora där av min fråga.

    Undrar bara i vilken ålder ni tycker att det är okej att börja använda stringtrosor?

    Personligen tycker jag att de är extremt osköna och fula vilken ålder man än är i. Men 9 år? Är inte det tidigt?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är det okej att börja använda stringtrosor?
  • Lolers

    Fick mina första när jag var 11. Det var nalle puh o mussepiggtrosor har jag för mig. Tror inte min mamma gillade det men hon ville väl att jag skulle få ha lika som de andra flickorna.

  • Kimona

    Jag började med det när jag var 12 så därför svarar jag 12

  • Coyote

    Helst aldrig, bara för att det är så jävla fult. Men absolut inte före högstadiet, om jag har något att säga till om, och då får de fasen köpa dem själva.

  • ftp
    Esco skrev 2012-07-15 21:46:10 följande:
    Äsch, det där är nog en "killgrej" kan jag tänka mig.. Nu välkomnar min sambo en flicka nästa gång även om han kommer att hålla henne inlåst till dess att hon fyller 35 år.

    Haha, lilla flicka då.. Pms är en myt, det har jag aldrig haft ^^.

    Vänta bara till hon kommer hem 14 år gammal och säger att hon vill skaffa p-piller Flört
    35 är lågt tänkt, jag har planer på att hon ska få vistas bland folk när hon är 50
     
    Jag utgår från min närmiljö, sambon har två systrar, deras pappa har hjärtproblem och grå hår vid relativt låg ålder, jag ser en tydlig samband :p
     
    Det är inte p-piller som skrämmer, utan snarare faktum att hon behöver dom och vad som händer om hon slarvar eller dom inte tar. 
  • Michelle 341

    Alltså, jag personlig tycker inte att tjejer ska börja använda string förren dem är minst 14. MEN minns jag rätt hade majoriten av tjejerna i min klass string redan i 6: an och då är man väl runt 12? så verkligheten ser nog annorlunda ut. Tyvärr kan man bli mobbad och känna sig utanför om man går i byxor där troskanten syns för då är man "töntig". Själv fick jag inte köpa string i den ålder utan klippte itu mina vanliga disneytrosor för att inte bli mobbad.. det blev såklarta bara ännu värre. Det syntes ju att dem var egenhändigt klippta och vilka string har en bild på lejonkungen fram? haha... jaja, som ni förstår är det en väldigt svårt fråga. Om man nu absolut ska ha string i början på tonåren för arr man kanske har tajta byxor så tycker jag man i alla fall kan köpa svarta el vita och inte där det typ står "sexy" i strass på framsidan.

  • Waldo

    När???

    När man tycker det är bekvämt att gå med ett snöre inkört i röven i hela dagen  

  • The past is now

    Kan inte rösta. Jag tycker ALDRIG, för fy sjutton så oskönt och fult det är. Och 9 år!! VA?? Den mamman är knäpp i huvudet.

Svar på tråden När är det okej att börja använda stringtrosor?