• Äldre 8 Aug 19:18
    3721 visningar
    20 svar
    20
    3721

    Vilka kläder i har era barn i vinter?

    Sitter ännu ett år och letar i djungeln av vinterkläder efter både overaller och täck jacka + byxa.
    Så...ge mig tips!!

    Vad kommer era barn ha på sig i vinter? 

  • Svar på tråden Vilka kläder i har era barn i vinter?
  • Äldre 8 Aug 19:23
    #1

    Overaller från Didriksons.

  • Äldre 8 Aug 19:37
    #2

    Tvådelat från Didriksson

  • Äldre 17 Aug 20:05
    #3

    Overall från Molo, tvådelat från Åhléns samt PoP.


  • Äldre 17 Aug 20:07
    #4

    troligen blir de en overall från coop, varit så nöjd med dom innan.. 

  • Äldre 17 Aug 20:08
    #5

    Overall och tvådelat från Reima. Hon kan ha samma som förra året. Kanske blir en ny overall när de rear ut i februari.

  • Äldre 17 Aug 20:10
    #6

    Overall från Molo samt skalset från polarn o pyret.

  • Äldre 17 Aug 20:23
    #7

    Blir skaloverall från PoP och en fodrad kax. Ångrar att jag inte köpte en Isbjörn på Lundhagsrean i Järpen i våras, hade antagligen kunnat sälja den för samma peng nästa säsong. 


    De ggr jag ej svarar mina citerade inlägg beror på att jag ej orkar leta igenom långa trådar efter citerade inlägg.
  • Äldre 17 Aug 20:28
    #8

    Äldsta får en overall från POP och ett tvådelat set från Everest. Yngsta får en kaxs overall och det tvådelade har jag inte bestämt än men blir nog Everest där oxå. Vinterskor blir kavat :)

  • Äldre 17 Aug 20:33
    #9

    Båda har 2 uppsättningar skalkläder från pop och Everest, varsin overall från Didrikson, och den ena har tvådelat set från Pop, den andra från Didrikson.

  • Äldre 17 Aug 20:47
    #10

    Min dotter på 2.5 år åker nog på en kax overall och kavat skor nu till vinter. Samma som förra året helt enkelt. Riktigt nöjd med köpen, speciellt kavat-skorna!

  • LRA
    Äldre 17 Aug 20:50
    #11

    Tvådelat från POP och en overall från Ellos. Vinterkängor köpta på Sko-boo vid Ge-Kås

  • Äldre 17 Aug 20:50
    #12

    Vi köper Vikingskor till lillgrabben(2,5). Han har samma dunjacka som förra året, Stormberg. Fodrade byxor från Pop, skaloverall/tvådelat från Pop och overll tror jag vi ska prova HH eller Vill.
    Ull från Janus och Vossatassar. 

  • Äldre 17 Aug 20:54
    #13

    är 2 år och 3 månader nu, kommer ha overall från kapphal kax. sedan tvådelat från didriksson som jag köpte redan förra hösten på deras utförsäljning. har inte bestämt vad hon ska ha på fötterna, hade ecco föra vintern inte helt nöjd.

  • Äldre 18 Aug 00:41
    #14

    fötterna är svårt de med, beror på vad man behöver med, om man vill ha varmt eller vattentätt.. kuoma ska va bra på värme, men funka inte på min fryslort.. gullivers fårskinnsfodrade skinnkänga/stövel med ullsockor i (inge bomull under alltså) funkade kanon, vet att vincent ska ha liknande stölvar/kängor.. paxvattentäta är kanon när de är plaskväder.. så vi brukar ha två par, ett par pax och ett par varma som inte är vattentäta..

    ull underställ är bra, de har vi med, allt har hon i ull, som aldrig tvättas med vanligt tvättmedel, utan med ulltvättmedel eller för hand med olivoljetvål..  sen fleece över de, sen vinteroverall.. de är om de är ca -10 och kallare.. annars bara ull och overall.. om vi ska ut kort stund kan hon ha vanliga kläderna, ullsockorna och vantar.. men blir snabbt kall, fast hon inte är mager.. värst var de medans hon satt i vagn.. so bebis va hon varm ochgo i åkpåsen.. som ettåring va hon iskall trots både åkpåse och overall.. blir 4 i vinter, så hon har vart med om dom superkalla vintrarna vi haft..

  • gbgumm­an
    Äldre 18 Aug 09:26
    #15

    Så kommer mina se ut i vinter.

    Stora 8 år
    Overall från isbjörn of Sweden. Fjolårets satt fint. Hade tänkt att sälja men han kan ha den. + termobyxor från isbjörn of Sweden och reima dunjacka.

    Lilla 5 år
    Overall från isbjörn of Sweden + po.p byxor och jacka från hallo Kitty.

  • Äldre 18 Aug 09:52
    #16

    Troligtvis Everest, tycker det märket är bra, på fötterna blir det PAX forrest för tredje vintern. De är kanonbra!
    Provade Kouma en vinter men det är de sämsta vinterstövlarna vi provat, sonen var helt dyngblöt om fötterna!

  • Äldre 18 Aug 19:43
    #17

    Kommer att köpa en Isbjörn overall till tjejen på 3år. Hade samma märke förra vintern och den var toppen.

  • Äldre 2 Sep 21:34
    #18

    Nu har jag handlar en didriksons overall till 4,5 åringen samt en molo fleece och en molo dunoverall till bebisen. Köpte ett par Viking gortex skor til sonen..(mest bara för att jag hittade ett par precis likadana som mina egna)
    Nu har jag bara täckbyxor kvar..^^ eftersom han kan ha pop jackan från förra året fortfarande..

  • fortsä­tt paddla
    Äldre 2 Sep 21:44
    #19

    8 åring: jacka och byxa från pop.
    5 åring: Didriksson overall och jacka och byxa helly Hansen
    2 åring: har ärvd overall och jacka byxa , didriksson och så måste jag köpa något nytt . Funderar på en Lego
    Alla får Viking på fötterna.

  • Äldre 2 Sep 21:47
    #20

    Vi kör konsekvent på Kaxs o Everest till våra fyra barn. På fötterna blir det Viking (även om åttaåringen egentligen hellre vill vara snygg än varm ). Det är de märken vi har varit mest nöjda med.

Svar på tråden Vilka kläder i har era barn i vinter?