• Anonym (Gör man så?)
    Äldre 20 Aug 16:29
    47968 visningar
    293 svar
    +1
    293
    47968

    Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!

    Var i lördags på ett bröllop. Vi hade det jättetrevligt hela kvällen jag blev ändå lite fundersam på vissa saker. Jag vet att brudparet hade hyrt in catering för att ordna med maten, och antagligen då även drycken?
    Jag blev lite förvånad över att när det gällde alkoholfritt så var det inte riktiga läsk utan Lidls Freeway cola istället för riktig cola. Är det inte lite väl snålt att servera denna typ av cola istället för originalet? Samma sak gällde när man beställde vodka redbull av den inhyrda bartendern, då fick man Powerking från typ Willys och Hemköp istället för äkta vodka redbull.
    Jag vet inte om det var cateringsfirman som ordnat billigaste möjliga drycker eller om det var brudparet själva, men det verkade onekligen lite småsnålt att bjuda på billigaste möjliga dricka. Hur stor hade skillnaden blivit om man använt original istället? En 5 hundring extra?
    Är det vanligt att göra såhär? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:40
    Men gud!!!! Får man inte ha en åsikt på Familjeliv utan att bli påhoppad????
    Läs tråden från början, eller iallfall de 3 första sidorna. J sedan spårar det ur i vanlig ordning...
    Jg har inte sagt något till brudparet och tänker självklart inte heller göra det, men får man inte ens tycka något för sig själv?????? Likväl som att jag kan anse att de blivit lurade av bröllopsfotografen kan jag anse att de blivit lurade av cateringsfirman om de betalar 500 kr per kuvert och får fulcola i det priset.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-20 23:41
    Missade att skriva att bröllopsfotografen tog 12500 för ett par timmars jobb.

  • Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!
  • Äldre 20 Aug 16:33
    #1

    Jag hoppas du skämtar. Gör som du vill på ditt eget bröllop och låt andra lägga pengar på det dom tycker det är värt att lägga pengar på. Vad är för övrigt skillnaden mellan powerking och redbull? Är det ens prisskillnad mellan dessa?

  • Fabell­a
    Äldre 20 Aug 16:35
    #2

    Är det vanligt att ens fundera över en sån här sak?

  • Pastel­l
    Äldre 20 Aug 16:36
    #3

    Fan vad löjlig du är.

  • La Lola
    Äldre 20 Aug 16:37
    #4

    Men suck....
    Varför är det så många som har detta behov av att göra fejktrådar?!

    Så jävla less på sånt.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Iam
    Äldre 20 Aug 16:41
    #5

    Den dag jag gifter mig hoppas jag att jag gjort ett såpass bra jobb med gästlistan att dom gäster som är där är där för min skull, och inte för att dricka "riktig" cola eller "riktig" redbull. 

  • FIame
    Äldre 20 Aug 16:43
    #6

    Riktig cola kan jag förstå för alla fulcolor smakar tapetklister. Men redbull tycker jag inte alls det behöver bli. Redbull i sig är ganska äcklig dryck och den dricker man mest för att man ska vara lite uppiggad, en funktion som de andra koffein-taurin-drycker också fyller.

  • Äldre 20 Aug 16:44
    #7

    Sådana små saker kan vara skillnaden mellan att kunna bjuda in några gäster till eller att tvingas hålla ner antalet så man inte kan bjuda in alla man vill.
    Jag tror de flesta skär ner på vissa saker och själv skulle jag knappast känna skillnad på olika typer av cola. Det känns som en ganska löjlig detalj i sammanhanget.

  • Äldre 20 Aug 16:45
    #8

    Hahah, jag hade väl inte bjudit på "ful" cola, smakar skit. Men energidrycken hade för mig inte spelat nån roll. Jag hade inte brytt mig alls., Redbull är ju svindyrt dessutom....har man inte en jättebudget så väljer man säkert bort märkes läsk etc.


  • Anonym (extra gäst)
    Äldre 20 Aug 16:48
    #9

    Kanske det var pga den billiga drycken som brudparet hade råd att bjuda in några fler gäster. Du borde vara glad ts, nu fick dy ju en inbjudan :)


    NadiaMi skrev 2012-08-20 16:44:18 följande:
    Sådana små saker kan vara skillnaden mellan att kunna bjuda in några gäster till eller att tvingas hålla ner antalet så man inte kan bjuda in alla man vill.
    Jag tror de flesta skär ner på vissa saker och själv skulle jag knappast känna skillnad på olika typer av cola. Det känns som en ganska löjlig detalj i sammanhanget.
  • Anonym (Gör man så?) Trådstartaren
    Äldre 20 Aug 16:49
    #10
    trytofindme skrev 2012-08-20 16:33:40 följande:
    Jag hoppas du skämtar. Gör som du vill på ditt eget bröllop och låt andra lägga pengar på det dom tycker det är värt att lägga pengar på. Vad är för övrigt skillnaden mellan powerking och redbull? Är det ens prisskillnad mellan dessa?
    Jag bara undrar, jag skulle aldrig säga något till brudparet.
Svar på tråden Brudparet bjöd på "ful" cola på festen!