• LiSeb9­2
    Äldre 24 Aug 08:57
    117916 visningar
    14 svar
    14
    117916

    hur fan tar man bort superlim från fingrarna?!!??!

    Kan inte få bort de får panik :(:(:(:( de känns så torrt och jag känner mig så blää :(...... 

  • Svar på tråden hur fan tar man bort superlim från fingrarna?!!??!
  • Äldre 24 Aug 10:09
    #1

    Försvinnee med tiden. Får nötas bort!

  • LiSeb9­2
    Äldre 24 Aug 10:22
    #2

    vad är nöta då?

  • Äldre 24 Aug 10:24
    #3
    LiSeb92 skrev 2012-08-24 10:22:36 följande:
    vad är nöta då?

    Fint sandpapper eller nagelfil. Gnugga till limmet är borta, sluta innan det kommer blod.
  • Äldre 24 Aug 10:30
    #4

    Rent aceton?

  • Äldre 24 Aug 10:38
    #5

    Nöta

  • Äldre 24 Aug 10:39
    #6

    Nu försvann det jag skrev.
    Du nöter (sliter) på huden dagligen när du använder händerna

  • kmh
    Äldre 24 Aug 10:42
    #7

    Kemiskt ren bensin fungerar (också om man råkat limma ihop sina fingrar)

  • Äldre 24 Sep 17:44
    #8

    Aceton is "the shit" :) fungerade hur bra som helst !

  • Äldre 9 Feb 22:41
    #9

    Har fått superlim på flera fingrar får ej bort det hur gör jag...???????????????

  • Äldre 2 May 16:21
    #10

    Hejsan vi är tre tjejer på 10/11 år som skulle göra Slime. Men vi misslyckades. Så vi har fått något klibbigt på fingrarna som vi misstänker är lim. Men det går verkligen inte att få bort!!! Vinhar prövat med allt som typ finns hör som diskmedel, tvättmedel och till och med så har vi prövat med lim.Så vi har sökt runt på nätet men inte hittat något som funkar. Så vi vill gärna få förslag på något som man förmodligen har hemma för vi har inte så mycket pengar eller så sparar vi till något. Vi är sjukt tacksamma om vi får svar för vi är väldigt oroliga.


    Hfg
  • Äldre 2 May 16:53
    #11

    Jag låter det slitas av naturligt. Tar någon dag sedan är det borta. Men det känns väldigt skumt och obehagligt att ha det där. 

  • Äldre 29 Oct 17:14
    #12

    Jsg fick superlim på händerna idag och läste på en annan sida som de stod att man skulle låta det vara för att huden börjar producera mer fett och löser upp och gör att det lossnar efter ett par dagar..

    Jag hade dock ingen lust att vänta.. Varmt/nästan hett vatten och rapsolja. Sen masserade jag händerna och började så småningom att pilla bort limresterna. Bytte vatten och olja när vattnet kallnat. Nu är det nästan obefintligt på händerna! Glöm inte återfukta händerna efteråt med handkräm!

  • Äldre 30 Oct 13:36
    #13

    Försök att mätta skinnet i händerna med vanlig tvål. Ta rejält med blöt tvål på händerna. Gnugga sedan händerna i flera minuter tills skinnet känns riktigt torrt. Skölj ordentligt med ljummet vatten under borstning med nagelborste. Upprepa. Antagligen tvättar man bort fett och gamla hudceller i skinnets översta lager, varvid limmet följer med.
    Jag brukar använda metoden för att få bort färg, lack och lim från huden.Cool

  • Thu 25 Nov 2021 18:13
    #14

    Jösse, vad är ni för människor som klarar av att vänta i flera dagar på att limmet ska nötas bort?? Själv blir jag helt tokig av att ha limrester på händer och fingrar. Helt omöjligt att inte försöka pilla bort det.

    Av någon märklig anledning får jag i princip alltid lim på fingrarna när jag ska limma något, det spelar ingen roll hur försiktigt jag en är.

    Så här gör jag:

    Tvätta händerna med Diskdel och varmt vatten. Sätt på en vinylhandske eller en plasthandske och sedan en vanlig vante eller handske över plasthandskarna.

    Gå omkring så 30-60 minuter så att det blir varmt och fuktigt inne i handsken.

    När du tar av handsken kan du pilla eller tvätta bort limmet väldigt enkelt.

Svar på tråden hur fan tar man bort superlim från fingrarna?!!??!