• DesJoh
    Äldre 26 Aug 20:13
    13019 visningar
    46 svar
    46
    13019

    Varför handla dyra märkeskläder/saker till barn?

    Ja, som rubriken lyder..............

    Visst, jag & min man har oxå   märkeskläder/saker till våra barn (flicka 9 år & pojke 12 år)..............men när det är rea på dom.

    Det sista vi köpte till dom var lagom till skolstarten nu efter sommarlovet = en varsin skolväska/ryggsäck som det står NIKE på.

    Köpte dom för 180 kr på Stadium Outlet, ord pris var 300 kr.

    Höst/vinterjacka till sonen på JC, ord pris var  799 kr men den var nedsatt till 239 kr för att det butiken ska stänga igen.
    me&i har de haft några plagg - men de har vi fått som gåvor när vi har haft party hemma hos oss.

    Annars är det bara Lindex som gäller, H&M + KappAhl ibland.           

  • Svar på tråden Varför handla dyra märkeskläder/saker till barn?
  • Äldre 26 Aug 20:21
    #1

    Vi resonerar så att vanliga kläder handlas där de e bra pris typ hm Cubus osv, MEN ytterkläder ska vara kvalitet och då handlar vi de märkena vi tror är bäst, kostar där efter oxå men bor man på ett ställe där de regnar 60% av sommaren och är kallt/snöigt å vintern så ska barnen ha bra kläder för vädret och inte frysa eller behöva bli dyngsura

  • Isbit
    Äldre 26 Aug 20:28
    #2

    Varför bry sig om vad andra har råd med? Har man råd köper man väl vad man vill

  • Äldre 26 Aug 20:33
    #3

    Men varför inte? Vänd på det istället. Varför handla skit och dålig kvalitet?

  • DesJoh
    Äldre 26 Aug 20:34
    #4
    Isbit skrev 2012-08-26 20:28:11 följande:
    Varför bry sig om vad andra har råd med? Har man råd köper man väl vad man vill

    Visst, alla får köpa vad de vill..........men att köpa dyra kläder och sen klaga på att man har dåligt med pengar - vad är vitsen med det?
  • DesJoh
    Äldre 26 Aug 20:36
    #5
    izzibizz skrev 2012-08-26 20:33:57 följande:
    Men varför inte? Vänd på det istället. Varför handla skit och dålig kvalitet?

    Även dyra kläder kan gå sönder..........sonens ena kompis fick en vinterjacka från Intersport förra vintern.  JAckan kostade 749 kr och på Intersport ska det väl vara bra kvalité för att kunna åka skidor, mm

    Sonens jacka köptes på Lindex för 249 kr - den höll hela vintern och kompisens jacka gick sönder efter 3 veckor. 
  • Äldre 26 Aug 20:41
    #6
    DesJoh skrev 2012-08-26 20:36:56 följande:

    Även dyra kläder kan gå sönder..........sonens ena kompis fick en vinterjacka från Intersport förra vintern.  JAckan kostade 749 kr och på Intersport ska det väl vara bra kvalité för att kunna åka skidor, mm

    Sonens jacka köptes på Lindex för 249 kr - den höll hela vintern och kompisens jacka gick sönder efter 3 veckor. 
    Fast en jacka från Intersport för 749 räknar inte jag som märkesjacka i den benämningen som dyr.

    Dessutom lägger du nu till saker som inte står i TS. Stor skillnad om man inte har råd med köpen man gör, men det gäller ju allt.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • DesJoh
    Äldre 26 Aug 20:44
    #7
    Vickan I skrev 2012-08-26 20:41:57 följande:
    Fast en jacka från Intersport för 749 räknar inte jag som märkesjacka i den benämningen som dyr.

    Dessutom lägger du nu till saker som inte står i TS. Stor skillnad om man inte har råd med köpen man gör, men det gäller ju allt.

    Lägger till saker?!?   Jag svarade på ett annat inlägg och då tog jag detta som ett exempel.

    Kläder på Intersport ska väl vara av bra kvalité för att hålla för idrotter, uteliv, mm mm.

    "Alla" säger ju att dyra kläder är såååååmycket bättre än billiga kläder.   
  • Äldre 26 Aug 20:50
    #8

    För att det är kul och gulligt! Gillar man märkeskläder själv så vill man ju gärna klä sina barn lika. Vi har Ralph lauren, hilfiger, gant, timberland mm på vår 3 månaders kille och det är supergulligt tycker vi. Såklart blandar vi med basplagg från pop och hm o kappahls newbiekollektion så allt är inte märkes.. Men kul med blandat!

  • Äldre 26 Aug 20:50
    #9
    DesJoh skrev 2012-08-26 20:44:52 följande:

    Lägger till saker?!?   Jag svarade på ett annat inlägg och då tog jag detta som ett exempel.

    Kläder på Intersport ska väl vara av bra kvalité för att hålla för idrotter, uteliv, mm mm.

    "Alla" säger ju att dyra kläder är såååååmycket bättre än billiga kläder.   
    Många gånger är dyrare kläder av en helt annan kvalitet än billigare. Jag har som exempel i alla år gått runt i vinterjacka från Stadium, Everest. Jackan kostar drygt 1000 kronor vilket är ganska billigt för en dunjacka. Förra året köpte jag en dyrare jacka, 3500. Den är betydligt varmare och dessutom svalare de dagar termometern kryper uppåt. Dessutom är den lättvättad och ser helt ny ut efter en tvätt.

    Allt är inte bättre, men mycket är faktiskt det.

    Och varför köper man dyra saker till barn då. För att man vill kanske? Det är väl inte så svårt att förstå?
  • Queeni­e70
    Äldre 26 Aug 21:23
    #10
    izzibizz skrev 2012-08-26 20:33:57 följande:
    Men varför inte? Vänd på det istället. Varför handla skit och dålig kvalitet?



    Enligt min erfarenhet så finns det absolut ingen korrelation mellan pris ich kvalitet. Förra årets två overaller ifrån ica maxi och ifrån didriksson diffade drygt en tusing i pris men hade ingen märkbar skillnad u funktion. Didrikssonoverallen fick dock både hål i fodret, taskiga reflexer och dÅliga resåeband efter första tvätten.
Svar på tråden Varför handla dyra märkeskläder/saker till barn?