• Anonym

    Angående lesbiska och oskulder.

    En kvinna är lesbisk och har i hela sitt liv endast haft sex med tjejer. Låt oss säga 5 stycken.
    Är kvinnan oskuld enligt dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Angående lesbiska och oskulder.
  • Lilia
    InfinityPoint skrev 2012-08-28 22:09:53 följande:
    Fråga en muslim så får du ett annat svar.

     



    Du kan lika gärna skriva, fråga en från Finland/blond/kristen så får du ett annat svar. Muslimer tycker inte samma bara för att de är muslimer. De har olika åsikter som alla andra. =)
  • Långskånken
    InfinityPoint skrev 2012-08-28 22:46:49 följande:

    /.../ . Homosexualitet finns inte i muslimska länder.

     
    Om det inte finns homosexualitet i muslimska länder, kan man ju undra varför de avrättar homosexuella i vissa muslimska länder? Är inte det lite ologiskt?
  • lykantrophona
    Anonym skrev 2012-09-20 23:51:04 följande:
    Men vaf.. Ska man börja diskutera oskuldens vara och ickevara nu också?

    JA man är oskuld om man inte fått smaka på köttpålen. 
    Men är det nåt fel med det eller?

    Lebbarna har förlorat lebboskulden kan man väl säga.   
    Det blir ju väldigt meningslöst om "oskuld" inte betyder "person som inte haft sex", utan bara "person som inte blivit penetrerad av en kuk".

    Så jävla magiska är inte kukar liksom, att de har ensamrätt på "riktigt sex".
    Anonym skrev 2012-09-20 23:54:11 följande:
    Har man förlorat oskulden när man har haft i en tampong också? Eller en dildo?
    Har man kanske förlorat oskulden när man har haft analsex men inte vaginalsex?
    "Kära bullen, idag blev jag pullad. Är jag av med oskulden? 
    P.s Kan man bli gravid om man sväljer sperma? D.s"    
       
    Jag skulle säga att har man haft sex med en annan person, så kan man knappast kalla sig oskuld längre. Därmed är man inte oskuld om man har blivit pullad av någon eller haft analsex. För dessa är två former av sex. Tamponger brukar man ju föra in själv och det brukar inte finnas något sexuellt över det, så det kan ju knappast räknas som sex.


    Tips: Man spräcker inte mödomshinnan bara för att man har penetrativt sex. Kolla information om "slidkransen" från RFSU.
  • Simon 681
    lykantrophona skrev 2012-09-21 08:34:36 följande:
    Det blir ju väldigt meningslöst om "oskuld" inte betyder "person som inte haft sex", utan bara "person som inte blivit penetrerad av en kuk".

    Så jävla magiska är inte kukar liksom, att de har ensamrätt på "riktigt sex".
    Jag skulle säga att har man haft sex med en annan person, så kan man knappast kalla sig oskuld längre. Därmed är man inte oskuld om man har blivit pullad av någon eller haft analsex. För dessa är två former av sex. Tamponger brukar man ju föra in själv och det brukar inte finnas något sexuellt över det, så det kan ju knappast räknas som sex.


    Tips: Man spräcker inte mödomshinnan bara för att man har penetrativt sex. Kolla information om "slidkransen" från RFSU.

    Jepp. Hela begreppet oskuld är en magisk tro, som har att göra med tron på renhet som en ickefysisk, spirituell egenskap. I Islam, exempelvis finns detta kvar och det är exempelvis viktigt att rituellt tvätta sig innan bönen. Sekulärt upfattar vi renhet mer i den fysiska bemärkelsen, exempelvis frånvaron av smuts och föroreningar. Ordet "ren" betyder någonting annat om vi pratar om ren luft än om vi pratar om ett rent samvete.

    I den abramitiska renhetstraditionen hade kvinnans renhet att göra med kukpenetration. 
  • Anonym (Lättdefinierat)

    Endast heterosexuella förbindelser räknas.
    Slidan och anus är likställda.
    => En man är svenne tills han haft sin penis inne i något av hålen och en kvinna är oskuld tills hon tagit mot köttbaugetten i anus eller slidan.
    Lätt som en plätt"

  • Simon 681
    Anonym (Lättdefinierat) skrev 2012-09-21 09:23:35 följande:
    Endast heterosexuella förbindelser räknas.
    Slidan och anus är likställda.
    => En man är svenne tills han haft sin penis inne i något av hålen och en kvinna är oskuld tills hon tagit mot köttbaugetten i anus eller slidan.
    Lätt som en plätt"

    Det var vad Clinton försökte med under Lewinski skandalen. "I did not have sex with that woman" stämmer tekniskt om man bara har blivit avsugen, enligt ovanstående logik. Goda nyheter också för folk som gärna vill bli avsugna / slickade av någon annan än sin partner, men för den skull inte vara otrogna.
  • NHult

    En oskuld är en person som inte haft sex,
    För mig handlar det inte om att spräcka någon mödom,
    eller vilket kön man sexar med.
    Man är oskuld tills man utövat sexuella aktiviterter,
    Det krävs lite mer än ett hångel      


    Bloggar lite här på FL <3
  • Anonym
    lykantrophona skrev 2012-09-21 08:34:36 följande:
    Det blir ju väldigt meningslöst om "oskuld" inte betyder "person som inte haft sex", utan bara "person som inte blivit penetrerad av en kuk".

    Så jävla magiska är inte kukar liksom, att de har ensamrätt på "riktigt sex".
    Jag skulle säga att har man haft sex med en annan person, så kan man knappast kalla sig oskuld längre. Därmed är man inte oskuld om man har blivit pullad av någon eller haft analsex. För dessa är två former av sex. Tamponger brukar man ju föra in själv och det brukar inte finnas något sexuellt över det, så det kan ju knappast räknas som sex.


    Tips: Man spräcker inte mödomshinnan bara för att man har penetrativt sex. Kolla information om "slidkransen" från RFSU.

    Jag har inte nämnt mödomshinnan alls och det är jag mycket väl medveten om. Jag pratar om penetrerande sex och skiter fullständigt i mödomshinnor.
  • lykantrophona
    Anonym skrev 2012-09-21 12:32:32 följande:

    Jag har inte nämnt mödomshinnan alls och det är jag mycket väl medveten om. Jag pratar om penetrerande sex och skiter fullständigt i mödomshinnor.
    Men vad skiljer penetration med penis från penetration med fingrar, eller oral stimulans? Eller två kvinnor som delar en dubbel-dildo, detta är inte sex eller?

    Sex, oavsett könskonstellation, är ju trots allt sex. Eller kan inte flator få sexuellt överförbara sjukdomar heller?
Svar på tråden Angående lesbiska och oskulder.