• Anonym
    Äldre 28 Aug 21:24
    8903 visningar
    40 svar
    40
    8903

    Angående lesbiska och oskulder.

    En kvinna är lesbisk och har i hela sitt liv endast haft sex med tjejer. Låt oss säga 5 stycken.
    Är kvinnan oskuld enligt dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Angående lesbiska och oskulder.
  • Anonym (Liisa­)
    Äldre 22 Sep 18:18
    #21

    Ja, det är klart man är oskuld tills man haft en penis i sig,...som det "är menat" att man ska ha så att säga, man och kvinna som har penetrerande sex!

    Annars vet jag inte vad oskuld ska räknas som...då kan man bli av med den helt själv, utan partner..med mina egna fingrar eller en morot eller nåt annat substitut.

     

  • Äldre 22 Sep 19:23
    #22
    +1

    Nej, det viktiga borde väl vara huruvida man haft sex med någon annan person? Inte exakt vilka kroppsdelar som använts?

    Jag har en bestämd åsikt att jag "förlorade oskulden" när jag blev sexuellt aktiv. Dvs, med oralsex. För hur fan låter det med "sexuellt aktiv oskuld" egentligen?

  • Anonym
    Äldre 24 Sep 13:42
    #23
    lykantrophona skrev 2012-09-22 19:23:45 följande:
    Nej, det viktiga borde väl vara huruvida man haft sex med någon annan person? Inte exakt vilka kroppsdelar som använts?

    Jag har en bestämd åsikt att jag "förlorade oskulden" när jag blev sexuellt aktiv. Dvs, med oralsex. För hur fan låter det med "sexuellt aktiv oskuld" egentligen?

    Men den vedertagna benämningen av penis i slida har väl ändå låångt tillbaka varit "av med oskulden". Det är först på senaste som allting ska krånglas till för att ingen ska bli stött.
    Du kan ha vilken åsikt som helst men det betyder inte att det är rätt definition. Jag kan vara av åsikten att jag inte gjort något olagligt om jag stjäl men det är fortfarande olagligt. Du inser väl att det är rätt korkat?  
  • Äldre 24 Sep 17:39
    #24

    Jag kan tycka att det är tämligen korkat att kalla en sexuellt aktiv person för oskuld?

  • Äldre 12 Apr 08:02
    #25

    Hmmm... Jag tycker nog att man blir av med oskulden när det är penis i slida. För mig är det det oskuld handlar om, inte att man bara håller på utan penis i slida.

  • Äldre 12 Apr 08:05
    #26
    +2

    Jag är tjej och bisexuell, men penisar är inte så jävla häftiga,

  • Anonym (Maria­)
    Äldre 12 Apr 11:51
    #27
    -1
    InfinityPoint skrev 2012-08-28 22:46:49 följande:


    Svaret är att den kvinna som inte smakat kuk är en oskuld. Homosexualitet finns inte i muslimska länder.

     
    Anonym skrev 2012-09-20 23:51:04 följande:

    JA man är oskuld om man inte fått smaka på köttpålen. 
    Men är det nåt fel med det eller



    Jag har inte haft samlag, men jag har varit gravid och fött barn ändå. Oskyldig
  • Anonym (Beror på)
    Äldre 17 Apr 15:37
    #28

    Tycker det blir skillnad på en heterosexuell tjej och en lesbisk tjej. 
     Vill en tjej ligga med en kille, men ännu inte gjort det, ja, oskuld, men är det en lesbisk tjej som inte alls intresserar sig av ett manligt könsorgan och vet redan från början att hon vill vara med tjejer, så nej, är hon då med en tjej, och vet säkert att det är vad hon vill och är allt hon kommer göra så nej, då är hon väl inte oskuld hela sitt liv om hon är med tjejer genom åren. Låter helt galet. 
     Men exprementerar en heterosexuell tjej med sin vän t.ex. men känner att det inte gilldes och ligger med en kille och det var äkta vara för henne så förlorade hon oskulden där och då.
     En bisexuell lär det inte spela roll för. Hade jag varit med en tjej, fullt ut, innan en kille hade jag självklart inte tyckt jag var oskuld helt och hållet. 
     Sen vad som är oskuld är ju så olika, och handlar mer om erfarenhet osv. 

     För min del var jag en riktig oskuld, hade aldrig hånglat, pillat på någon osv tills jag träffade min första pojkvän. Men vet många tjejer, och killar, som hånglat runt, haft oralsex osv osv utan att göra något mer... vilket för min del hade varit förvirrande. Tycker inte det känns så oskuldsfullt, bara för de inte haft den i sig. Nu körde jag på vaginalt samlag som mitt första och alltså rådde inte denna förvirringen. Hade aldrig klarat att göra något annat först, var för blyg.

     Oskuld är mer ett sinne, inne i skallen! Ingen kan ens se på kroppen om man har haft sex eller ej. Tycker det bara är fånigt begrepp egentligen. Sexuellt erfaren vore ett bättre ord. För när någon säger att någon är oskuld, tänker jag att den aldrig gjort något sexuellt, förutom möjligen sig själv, men den i själva verket kan ha gjort en hel jävla massa grejer, förutom vaginalt samlag... Nej, känns inte så oskuldsfullt då. Hoppas någon förstår hur jag tänker?!

  • Clemen­tineme­yer
    Äldre 26 Apr 17:03
    #29

    Jag har bara haft sex med min fru, men inte är jag oskuld för det

  • Anonym (Maria­)
    Äldre 26 Apr 17:17
    #30

    Oskuld är bara ett annat namn för oskyldig. En människa som är oskuld är en människa som inte begått handlingar som kan leda till allvarliga konsekvenser, som könssjukdomar och barn t.ex.

  • Anonym (Maria­)
    Äldre 26 Apr 17:27
    #31
    Anonym skrev 2012-08-28 21:24:02 följande:

    En kvinna är lesbisk och har i hela sitt liv endast haft sex med tjejer. Låt oss säga 5 stycken.
    Är kvinnan oskuld enligt dig?


    Beror ju också på om de andra kvinnorna varit med män. Har ingen av de legat med män är de oskulder allihop, men ligger hon med någon som legat med en man innan så förs skulden (synden) över även till henne. Begreppet oskuld har också en gammal religiös betydelse och kan även betyda oinitierad.
  • Äldre 3 May 17:18
    #32
    +1

    Jag tycker det är lite inskränkt och bakåtsträvande att se sex som endast penis i vagina. Då skulle ju tjejsex aldrig kunna ske - och det är ju lyckligtvis inte sant!

    Ni som tycker att den brud som bara haft sex med tjejer är oskuld, skulle ni säga det samma om en person som har analsex, att den inte haft sex då?

  • Anonym (HeltA­propå)
    Äldre 3 May 18:32
    #33

    Helt apropå denna tråd...

    sweetseventen.webcomic.ws/comics/73/

  • Anonym (jaha)
    Äldre 5 May 21:01
    #34
    stockar och stenar skrev 2015-05-03 17:18:00 följande:

    Ni som tycker att den brud som bara haft sex med tjejer är oskuld, skulle ni säga det samma om en person som har analsex, att den inte haft sex då?


    Ja man undrar onekligen hur det då är med en kille som kanske både blivit knullad och har knullat en annan kille. Han är ju också oskuld eftersom han inte heller provat "kuk i fitta" som det är tänkt enligt vissa.
  • Anonym (jaha)
    Äldre 5 May 21:07
    #35
    Tycker jag skrev 2015-04-12 08:05:30 följande:

    Jag är tjej och bisexuell, men penisar är inte så jävla häftiga,


    Men det är fittor, eller vad menar du?

    På vilket sätt bidrar dessa hård fakta till trådens ämne?
  • Anonym (xxx)
    Äldre 5 May 22:00
    #37
    Anonym (jaha) skrev 2015-05-05 21:07:55 följande:

    Men det är fittor, eller vad menar du?

    På vilket sätt bidrar dessa hård fakta till trådens ämne?


    så sant tjejen.penisar är inte häftiga.ja själv lärde mig inte hur man knulla
  • Äldre 5 May 22:01
    #38
    Knall skrev 2015-05-05 21:55:35 följande:

    Nytt beroendeframkallande spel.. Cross Boss.. korsordsspel där man spelar mot andra....


    Tröttmössa på... sorry..

    Ang. oskuld eller inte.. Gammalt begrepp som betyder oskyldig (vilket skrivits tidigare).

    Jag tycker det är upp till var och en...

    Jag tror inte att (många) lesbiska ser sig själva som oskulder....
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Äldre 5 May 22:04
    #39

    Apropå Jungfru Maria. Var hon fortfarande oskuld efter att ha fött Jesus.

    Någon mödom lär hon inte ha haft kvar efter det.

    Var hon då Ungmö/jungfru/oskuld?

    (Ja, jag vet att mödomshinna inte existerar)

  • Anonym (Alnic­o)
    Äldre 11 Jan 11:24
    #39

    Första gången jag hade sex var med män. Oralsex och hångel. Blev jag av med oskulden då, eller när jag senare låg med en kvinna?

  • Anonym (A)
    Äldre 12 Jan 13:48
    #40
    -1
    Anonym (Alnico) skrev 2019-01-11 11:24:20 följande:
    Första gången jag hade sex var med män. Oralsex och hångel. Blev jag av med oskulden då, eller när jag senare låg med en kvinna?
    Det är frågan.
Svar på tråden Angående lesbiska och oskulder.