• lineee­ea
    Äldre 13 Sep 20:17
    221189 visningar
    19 svar
    19
    221189

    Hur får jag bort lock i örat?????

    Har varit förkyld i någon vecka nu och det började med att en kväll fick jag riktigt ont i högra örat och morgonen efter fick jag lock. Locket har inte försvunnit och det har nu gått 1-2 veckor. Jag hör jätte dåligt och det är skit irrenterande!!

    Jag har läst att man ska använda nässpray men har också läst att man INTE ska använda nässpray?

    Ska jag testa använda  Revaxör? Det är väl en en plastboll med pip som man ska fylla med kroppsvarmt vatten för att skölja ur öra? 

    hur tycker ni att jag ska göra? Hur ska jag få bort mitt jävla lock..?? 

  • Svar på tråden Hur får jag bort lock i örat?????
  • Äldre 13 Sep 20:20
    #1

    Jag tog revaxör, låg på sidan och tog några droppar i örat och lät det verka. Tog en tops efter det och spolade med duschen. Hade inte någon sådan spolboll :) det fungerade

  • Äldre 13 Sep 20:22
    #2

    Jag tog rinexin som är avsvällande.

  • Äldre 13 Sep 20:26
    #3

    Jag tycker det låter som att du haft en öroninflammation med sprucken trummhinna.

  • lineee­ea
    Äldre 13 Sep 20:28
    #4
    Joppalojna skrev 2012-09-13 20:26:54 följande:
    Jag tycker det låter som att du haft en öroninflammation med sprucken trummhinna.
    Hur tycker du då att jag ska göra? Är det inge bra att ta revaxör och rengöra örat?
  • lineee­ea
    Äldre 13 Sep 20:35
    #5

    helpheelp

  • Äldre 13 Sep 20:36
    #6

    Jag vet att man inte ska spola vatten i örat dåtrummhinnan spruckit. Vet ju inte om det är så i ditt fall. När trummhinnan spricker brukar det rinna lite vätska och var ur örat precis efter. Bäst är att en läkare får titta på det tycker jag.

  • Mentos
    Äldre 13 Sep 21:39
    #7

    Tycker också du ska gå till läkaren, kan vara vätska bakom trumhinnan eller en öroninflammation.

  • Äldre 13 Sep 21:43
    #8
    Mentos skrev 2012-09-13 21:39:31 följande:
    Tycker också du ska gå till läkaren, kan vara vätska bakom trumhinnan eller en öroninflammation.

  • Äldre 13 Sep 23:07
    #9

    Håll för näsan, stäng munnen och blås?

  • Äldre 13 Sep 23:10
    #10
    +1

    Hoppa på ett ben och skaka samtidigt huvudet som flickan i exorsisten

  • Äldre 13 Sep 23:11
    #11

    Ja fick så men det var öroninflammation som blev av förkylning hade inte ont men jätte lock för båda öronen ja blev nästan tokig har ätit antibiotika nu och då efter kuren släppte locket

  • En struts
    Äldre 13 Sep 23:23
    #12

    Jag tycker du ska gå till läkare och kolla. De har så bra hjälpmedel ibland också, som är mycket skonsammare än att man själv håller på. Det där med att blåsa och hålla för näsan fick jag en uppmaning av en öronläkare att undvika, då det lättare blir inflammation när man håller på så. Man ska absolut inte hålla på så och blåsa om man haft inflammation där, då kan bakterierna lättare krypa in.
    Det man kan göra själv är ju att hålla på med nässkölj och så, men det viktigaste är att du går och får det hela undersökt, så du vet hur det står till i dina öron.

  • Äldre 13 Jan 21:29
    #13

    Har dock också kännt så här för någon vecka sedan. Läkaren sa till mig att jag skulle köpa Revaxör, så jag gjorde det. Först på kvällen tar du några stycken droppar och sover med det örat uppåt. Sen på morgonen när det har mjuknat upp så tar du en sådan pump som du sprutar med några gånger tills det är borta. Det funkade på mig iallfall! Hoppas det fungerar lika bra på dig som det gjorde på mig nu hör jag prima! Ett tips är att inte ta bommullspinnar som man tror ta rut lite vax men egentligen puttar det bara in vaxet till trummhinnan. Lycka till med ditt öra!

  • Äldre 16 Aug 18:23
    #14

    Jag har  också fått lock för örat idag och det är inte första gången så jag vet inte vad jag ska göra, hjälp?

  • Äldre 30 Nov 20:00
    #15

    JAG VET OCH JAG HAR TYP SUPERMYCKET SÅ JAG ÄR YR OCH DOM SOM SÄGER "håll för näsan och blås" JAG GÖR DET MEN DET GÅR INTE SNÄLLA HJÄLP!

  • Äldre 1 Dec 23:06
    #16

    Vaxol öronspray


  • Äldre 1 Dec 23:22
    #17

    Gå till ett apotek och köp revaxör och följ instruktionerna. "Lock" för öronen är oftast en vaxpropp vilket är vanligt och du kan rådgörs med apotekspersonalen.

    Om du har ont i örat ska du gå rill vårdcentralen och inte hålla på o fixa själv!

    Och obs! Använd aldrig tops i örat! Det är lätt att man petar för hårt el för långt in. Att man använder tops kan i sig orsaka vaxproppar då man liksom trycker in och ihop vaxet i örat.

    Lycka till

  • Äldre 4 Dec 12:30
    #18
    slutatsnusa skrev 2016-12-01 23:22:09 följande:
    Gå till ett apotek och köp revaxör och följ instruktionerna. "Lock" för öronen är oftast en vaxpropp vilket är vanligt och du kan rådgörs med apotekspersonalen.
    Om du har ont i örat ska du gå rill vårdcentralen och inte hålla på o fixa själv!
    Och obs! Använd aldrig tops i örat! Det är lätt att man petar för hårt el för långt in. Att man använder tops kan i sig orsaka vaxproppar då man liksom trycker in och ihop vaxet i örat.
    Lycka till
    Eftersom tråden är 2 år gammal får vi hoppas att locken försvunnit för TS!  Flört

    Men förutom det är det vanligare att lock för öronen beror på förkylning och inte vaxproppar. Det bästa sättet för att bli av med lock är valsalvamanövern 100ggr/dag och så måste man ge det TID - det kan ta flera veckor, ibland tom månader. Det är således inget man blir av med på ett par timmar med ett par valsalvor...

    MEN du ska ha cred för det du skriver om topsen! {#emotions_dlg.flower}
    Öronläkare brukar säga att man aldrig, aldrig ska peta i öronen med saker som är mindre än armbågen!
  • Äldre 5 Dec 11:09
    #19
    Träskvatten skrev 2016-12-04 12:30:49 följande:

    Eftersom tråden är 2 år gammal får vi hoppas att locken försvunnit för TS! 

    Men förutom det är det vanligare att lock för öronen beror på förkylning och inte vaxproppar. Det bästa sättet för att bli av med lock är valsalvamanövern 100ggr/dag och så måste man ge det TID - det kan ta flera veckor, ibland tom månader. Det är således inget man blir av med på ett par timmar med ett par valsalvor...

    MEN du ska ha cred för det du skriver om topsen!

    Öronläkare brukar säga att man aldrig, aldrig ska peta i öronen med saker som är mindre än armbågen!


    Haha är nygammal här så har ingen rutin på att kolla datum ????
Svar på tråden Hur får jag bort lock i örat?????