• Äldre 17 Sep 18:43
    54963 visningar
    19 svar
    19
    54963

    Gravid och jämt hungrig?!

    Jag väntar mitt andra barn.
    Jag är i vecka sju och är jämt hungrig.
    Jag kan ha ätit en brakmåltid och nån halvtimme senare kurrar magen igen.

    Idag har det varit värst. Jag kan inte minnas att det var så här vid förra graviditeten.
    Mår illa när jag blir hungrig men illamåendet är inte så farligt.
    Är trött på att gå hungrig även om jag äter mellanmål och allt.

    Några tips som kan lindra hungern? 
    Eller kan det vara så att jag väntar ett helt fotbollslag? Flört 

  • Svar på tråden Gravid och jämt hungrig?!
  • Äldre 17 Sep 19:00
    #1

    Jag är också extremt hungrig hela tiden. Har varit det sen vecka 9-10 är nu i vecka 23. Jag löser det med att jag äter lite hela tiden. Sen har det iof resulterat i att jag redan gått upp 7 kg. Men står inte ut med att vara hungrig. 


    En dag i sänder.
  • Äldre 17 Sep 19:16
    #2

    Jag ar i v. 8 och ganska hungrig hela tiden.. och illamaende... tyvarr sa verkar jag ha nagon slags 'craving of the day' och vill endast ata vad det nu ar jag rakar vara sugen pa for dagen.. Men det funkar ju inte alltid sa istallet for att ata brakmaltider sa ater jag pyttelite ca var 90:e minut.. Mest kall frukt faktiskt och det funkar riktigt bra, har inte gatt upp nagot alls i princip (ca 0,5 kg totalt) och blir inte sa vansinnigt hungrig heller nar jag ater hela tiden.. Men som sagt, undvik brakmaltider - malet ar att halla blodsockernivan jamn och fin :)

  • Äldre 17 Sep 19:23
    #3

    Jag var hungrig och åt konstant fram till v 13, samtidigt som jag mådde illa. Nu är jag i v 17 och äter normalt.

  • Äldre 17 Sep 19:25
    #4

    Jag är i v 20 och är också jämt hungrig ... Kan vakna mitt i natten av att magen kurrar det är min tredje graviditet och jag har känt så tidigare ... Försöker att äta mycket frukt istället , för att inte gå upp i vikt onödigt många kilo

  • Äldre 17 Sep 19:26
    #5

    Ska försöka tänka på att äta lite men ofta hela dagen imorgon för att se om det blir någon förbättring. 
    Jag tycker att jag har försökt göra så idag.
    Tycker det är konstigt att jag kan bli hungrig direkt efter att jag ätit.
    Som om att kroppen försöker lura mig. 

  • Äldre 17 Sep 19:28
    #6
    Lili78 skrev 2012-09-17 19:25:25 följande:
    Jag är i v 20 och är också jämt hungrig ... Kan vakna mitt i natten av att magen kurrar det är min tredje graviditet och jag har känt så tidigare ... Försöker att äta mycket frukt istället , för att inte gå upp i vikt onödigt många kilo
    Nu fick jag en flashback från min förra graviditet. Så fort jag vaknade när jag var i V 22 förra gången så var jag tvungen att ha nått i magen. Att ha skorpor på nattduksbordet var ett måste.
    Tänk vad man glömmer fort.
    Men så här hungrig, så tidigt i graviditeten, var jag inte förut. Men alla graviditeter kan ju vara olika. 
  • Äldre 17 Sep 20:05
    #7

    Jag drommer till och med om mat.. Skäms

  • Äldre 17 Sep 20:24
    #8

    Jag skyller på att det är en pojke jag väntar den här gången att det kommer att vara lika grov som sin pappa och kommer att väga minst fem kilo , så det kommer att behövas mer mat för hans del vad vet jag , man hittar på saker och blir lite tokig med alla hormoner involverade

  • Äldre 17 Sep 20:26
    #9
    kiriaki skrev 2012-09-17 20:05:38 följande:
    Jag drommer till och med om mat.. Skäms
    Haha, jag brukar fråga sambon "vad ska vi äta" en kvart efter att vi ätit middag. =P
    En dag i sänder.
  • Äldre 18 Sep 04:26
    #10
    Lufsan skrev 2012-09-17 20:26:33 följande:
    Haha, jag brukar fråga sambon "vad ska vi äta" en kvart efter att vi ätit middag. =P
    Jag har totalt overgett allt som heter gemensamma maltider haha, gjorde precis en hemmagjord pizza och tryckte i mig allt helt sjalv... oops. Oskyldig
    Lili78 skrev 2012-09-17 20:24:31 följande:
    Jag skyller på att det är en pojke jag väntar den här gången att det kommer att vara lika grov som sin pappa och kommer att väga minst fem kilo , så det kommer att behövas mer mat för hans del vad vet jag , man hittar på saker och blir lite tokig med alla hormoner involverade

    Jag har slutat gilla rott kott (som jag alltid alskat) och borjade skrika at maken att det ar hans fel for att han ar vegetarian och har planterat en till vegetarian i min livmoder.... stackars maken hahaha
      
  • Äldre 18 Sep 10:20
    #11

    Hormonerna gör mycket med våra huvuden under graviditeten. 
    Som tex gör att man kan skälla på andra som står som frågetecken och undra vart fan det där kom ifrån.

    Mina hormoner är värre än förra graviditeten.
    Och jag är hungrigare.
    Så kanske är det en kille där inne denna gång ;)
    Spännande värre. 

  • Malin1­983
    Äldre 18 Sep 17:42
    #12

    Jag känner som många andra visade sig! Hungrig konstant haha Är nu i vecka 12 och har en rejäl mage redan!!??? Min mage hade växt mycket redan i vecka 8! Det är mitt första barn så jag tycker det känns extremt med mage redan. Jag är sugen på riktiga måltider hela tiden och oftast skiftar det från dag till dag men nu de senast dagarna har jag varit extremt sugen på köttfärssås och spagetti! Kan liksom inte släppa tanken på det haha! Har även slutat röka helt efter att ha rökt en cigarett under ett par veckor, Jag drog ner på det från ungefär 17 cigg om dagen till 3 och sen 1. I fredags tog jag min sista cigarett och fast att det är grymt jobbigt så kämpar jag på :)

  • Äldre 18 Sep 22:22
    #13
    Malin1983 skrev 2012-09-18 17:42:01 följande:
    Jag känner som många andra visade sig! Hungrig konstant haha Är nu i vecka 12 och har en rejäl mage redan!!??? Min mage hade växt mycket redan i vecka 8! Det är mitt första barn så jag tycker det känns extremt med mage redan. Jag är sugen på riktiga måltider hela tiden och oftast skiftar det från dag till dag men nu de senast dagarna har jag varit extremt sugen på köttfärssås och spagetti! Kan liksom inte släppa tanken på det haha! Har även slutat röka helt efter att ha rökt en cigarett under ett par veckor, Jag drog ner på det från ungefär 17 cigg om dagen till 3 och sen 1. I fredags tog jag min sista cigarett och fast att det är grymt jobbigt så kämpar jag på :)

    Harligt!! Bra jobbat att sluta roka ju Glad Jag slutade roka 5-6 ar sedan och har nu borjat dromma att jag roker hela tiden! Trots att jag aldrig ar sugen pa cigaretter i vaket tillstand.. sa himla skumt!
  • Äldre 18 Sep 22:24
    #14
    Turez skrev 2012-09-18 10:20:57 följande:
    Hormonerna gör mycket med våra huvuden under graviditeten. 
    Som tex gör att man kan skälla på andra som står som frågetecken och undra vart fan det där kom ifrån.

    Mina hormoner är värre än förra graviditeten.
    Och jag är hungrigare.
    Så kanske är det en kille där inne denna gång ;)
    Spännande värre. 

    Kan mycket hunger och hormoner tyda pa en kille? Bade jag och maken vill hemskt garna ha en pojke och jag mar tokilla och ar hungrig jamt sa det vore ju trevligt om det var sa :)
  • Äldre 19 Sep 09:11
    #15
    kiriaki skrev 2012-09-18 22:24:20 följande:

    Kan mycket hunger och hormoner tyda pa en kille? Bade jag och maken vill hemskt garna ha en pojke och jag mar tokilla och ar hungrig jamt sa det vore ju trevligt om det var sa :)
    Jag vet inte vart jag läste det men det var nån som påstod att det var så. Sedan får man väl välja om man vill tro på det eller inte.
    Skulle vara fint med en kille nu när vi har en tjej. Fast det mest praktiska vore ju om det blev en tjej då vi har lite tjejigare kläder.

    Ska ni ta reda på kön? 
    Andra barnet väntas den 11 maj
  • Äldre 19 Sep 09:13
    #16
    kiriaki skrev 2012-09-17 19:16:39 följande:
    Jag ar i v. 8 och ganska hungrig hela tiden.. och illamaende... tyvarr sa verkar jag ha nagon slags 'craving of the day' och vill endast ata vad det nu ar jag rakar vara sugen pa for dagen.. Men det funkar ju inte alltid sa istallet for att ata brakmaltider sa ater jag pyttelite ca var 90:e minut.. Mest kall frukt faktiskt och det funkar riktigt bra, har inte gatt upp nagot alls i princip (ca 0,5 kg totalt) och blir inte sa vansinnigt hungrig heller nar jag ater hela tiden.. Men som sagt, undvik brakmaltider - malet ar att halla blodsockernivan jamn och fin :)
    Allt beror på hur barnet ligger i magen. Antagligen ligger det långt fram istället för långt bak i ryggen. En bekant till mig är i v 20 och hon fick en mage väldigt tidigt. Såg ut som att hon var mycket längre gången än vad hon var.
    Svårt att dölja om man inte har berättat det för vänner och familj än ;)

     
    Andra barnet väntas den 11 maj
  • Äldre 19 Sep 20:10
    #17
    Turez skrev 2012-09-19 09:13:20 följande:
    Allt beror på hur barnet ligger i magen. Antagligen ligger det långt fram istället för långt bak i ryggen. En bekant till mig är i v 20 och hon fick en mage väldigt tidigt. Såg ut som att hon var mycket längre gången än vad hon var.
    Svårt att dölja om man inte har berättat det för vänner och familj än ;)

     

    Vi ska absolut ta reda pa kon! I och med att jag bor i USA sa blir hela graviditeten valdigt dyr sa vi vill kunna handla grejer lite da och da varje manad och da ar det fint att veta om det blir en pojke eller flicka :) Nu har vi visserligen kommit overens om att ha mest gront och djungeltema sa det fungerar ju for bade pojkar och flickor men anda :) Har far man gora 3D UL i v. 14 for att ta reda pa konet pa bebisen, om dom inte ar 100% sakra sa far man komma tillbaks gratis och kolla igen senare tills dom vet :) Pappan ar helt saker pa att det blir en pojke dock.. Och jag drommer om pojkbebisar hela tiden.. Sa vi far val se :D

    Jag ar ganska smal med putmage sedan innan sa nu nar magen ar uppsvalld sa ser jag redan gravid ut.. har redan fatt ljuga for makens killkompisar och sa att jag gatt upp 5 kg for att jag inte ville vara for mager och fick svaret "Ja det var verkligen bra, du sag ju forskrackligt mager ut tidigare!" OskyldigSkrattande

      
  • Äldre 20 Sep 10:59
    #18

    Så nu tror hans killkompisar att du beslutat dig för att få lite hull ;) De får väl vänta och se.
    Det går att göra 3D ultraljud i Sverige också, på ett enda ställe så vitt jag vet.
    Men det kostar en del.
    Ni kan inte beställa grejer på nätet då, för en billigare peng? Eller då kanske frakten är dyr istället.
    Bra att ta det lite pö om pö och allt behöver inte vara nytt, har jag lärt mig.
    Allt var nytt, nytt med vårt första barn. Nu har vi börjat köpa begagnat, just i klädväg då det ändå slits så mycket på förskolan.
    Det finns bra begagnat också, tex spjälsängar. 


    Andra barnet väntas den 11 maj
  • Äldre 20 Sep 22:01
    #19
    Turez skrev 2012-09-20 10:59:44 följande:
    Så nu tror hans killkompisar att du beslutat dig för att få lite hull ;) De får väl vänta och se.
    Det går att göra 3D ultraljud i Sverige också, på ett enda ställe så vitt jag vet.
    Men det kostar en del.
    Ni kan inte beställa grejer på nätet då, för en billigare peng? Eller då kanske frakten är dyr istället.
    Bra att ta det lite pö om pö och allt behöver inte vara nytt, har jag lärt mig.
    Allt var nytt, nytt med vårt första barn. Nu har vi börjat köpa begagnat, just i klädväg då det ändå slits så mycket på förskolan.
    Det finns bra begagnat också, tex spjälsängar. 

    Jepp vi ska bestalla pa natet, som tur ar sa ar i princip alla bebisgrejer halva priset har jamfort med Sverige och pa tex Babies R Us sa kan man betala online sedan hamta i butik sa man slipper frakt!

    Jag haller pa att bygga upp ett "baby registry" nu pa deras site sa vem som helst som har internet kan soka pa vara namn och sedan om dom vill ge oss en present bara valja nagot fran listan vi har gjort som passar deras prisklass sa skickas varorna till oss med deras namn pa.. Ganska smidigt! :)

    Jag har mest lagt till leksaker och mer praktiska grejer sen tankte vi kora de flesta bebiskladerna begagnat da dom anda vaxer ur dom sa fort och spjalsang far vi fran svarforaldrarna, en superfin antik! Makens lillasyster fick precis barn men hon ar en sandar som vill ha allting nytt sa vi far alla fina antika bebismobler och slaktklenoder hehe :D
Svar på tråden Gravid och jämt hungrig?!