• Äldre 18 Sep 08:46
    19510 visningar
    142 svar
    142
    19510

    Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?

    Fifty Shades Of Grey har nog de flesta snart hört talats om.
    Älskar man den eller hatar man den? Och varför?

    Är själv i skrivande stund mitt i trilogin och är inte alls imponerad. Tvärtom.
    Däremot är jag väldigt nyfiken på hur andra upplevt boken (böckerna).

    Och för er som missat det;
     http://en.wikipedia.org/wiki/Fifty_Shades_of_Grey


    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?
  • Äldre 18 Sep 16:59
    #21
    PrimitivMan skrev 2012-09-18 16:41:42 följande:

    Ja eller att vara en blåögd oskuld för att vara undergiven. Vore avsevärt mer läsvärt med en erfaren självständig kvinna som vet precis vad hon gör och lägger ut sitt nät för en stackars oskyldig dominant man som hon "lurar" att förföra henne  .
    Ja fast här har du lite fel.
    Jag vet inte hur mycket jag ska förstöra för de som inte läst...

    ...Men det är just undergivenheten hon har problem med och hela boken är ju en kamp. Hon vill inte vara undergiven för det är ju typ "så fel..." och livremmar får henne att gråta. Så hon är ganska kaxig och stampar frustrerat i marken när han försöker.

    När hon faller in i hans ramar, är det för att han är så sexig, perfekt, hans breda axlar, smala midja, perfekta läppar, rufsiga hår och hans jeans som hänger sexigt av hans höfter...

    Und so wieter...
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Äldre 18 Sep 17:11
    #22
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-09-18 16:59:14 följande:
    Ja fast här har du lite fel.
    Jag vet inte hur mycket jag ska förstöra för de som inte läst...

    ...Men det är just undergivenheten hon har problem med och hela boken är ju en kamp. Hon vill inte vara undergiven för det är ju typ "så fel..." och livremmar får henne att gråta. Så hon är ganska kaxig och stampar frustrerat i marken när han försöker.

    När hon faller in i hans ramar, är det för att han är så sexig, perfekt, hans breda axlar, smala midja, perfekta läppar, rufsiga hår och hans jeans som hänger sexigt av hans höfter...

    Und so wieter...

    Aha ok. Jag gick på din beskrivning "söt, storögd, oskuld". Lite naiv så där som jag tolkade det. Känns nästan ännu tristare. "Jag vill inte det här egentligen men han är ju så snygg och sexig" mäh

    Men får väl läsa den först innan jag uttalar mig mer om rollkaraktärerna.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Friday­yy
    Äldre 18 Sep 17:17
    #23
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-09-18 16:59:14 följande:
    Ja fast här har du lite fel.
    Jag vet inte hur mycket jag ska förstöra för de som inte läst...

    ...Men det är just undergivenheten hon har problem med och hela boken är ju en kamp. Hon vill inte vara undergiven för det är ju typ "så fel..." och livremmar får henne att gråta. Så hon är ganska kaxig och stampar frustrerat i marken när han försöker.

    När hon faller in i hans ramar, är det för att han är så sexig, perfekt, hans breda axlar, smala midja, perfekta läppar, rufsiga hår och hans jeans som hänger sexigt av hans höfter...

    Und so wieter...
    Men varför läser folk sån skit?????
  • Äldre 18 Sep 18:05
    #24

    OMG, boken verkar värre än vad jag trodde. Laddade ned den och läste lite förstrött. Undrar om jag ens kommer orka läsa den. Bläddra fram första sexscenen jag hittade och det stod något i stil med "Suck me, baby". Det här känns som en vilt skrikande kalkon. Men ok, får försöka läsa den på riktigt.


    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Äldre 18 Sep 18:19
    #25

    Läste den som fanfiction och då gillade jag den!  I bokform blev den för lång "considerable length" och jobbig men jag har läst den.

     
     

     

  • Äldre 18 Sep 22:53
    #26
    S P O I L E R

    Jag har fått ok av NG att spoila så nu kommer iaf lite.

    Jag blev förbannad på boken eftersom mannen, Mr Grey, inte är dominant av naturen utan är det pga en massa mystiska trauman. Det gör boken för mig orealistisk och ointressant. Jag är inte intresserad av en man som är fucked up i skallen och tar ut det på kvinnor. Ge mig däremot en man som är dominant i sig själv och klar i knoppen och jag tänder i 190. 
    Kvinnan är naturligtvis oskuld och heeeeeeeeelt oförberedd och opåläst om sex. Vad som stör mig med henne är att hon fortsätter att låta honom köra BDSM-racet med henne fast det inte är det hon tänder på. WTF? Vem har sex med någon annan för någon annans skull. Hade hon däremot upptäckt att hon hade en ug sida och tänt på grejerna hade det kunna varit intressant. Nu blir det i stället märkliga vaniljlekar kryddade med rep och piska.

    Jag skiter i att de skriver om hans jättekuk hela tiden. Det kan jag leva med. Däremot att han konstant beskrivs som en fantastisk Adonis sänd från gudarna tänder av mig och gör det hela osannolikt igen. Flawless is boring.  Och tjejen som alla tycker är så söt och sexig har ett uselt självförtroende och fattar inte hur någon kan tända på henne. Gör om gör rätt.

    Däremot så tänder jag som ug på potentialen i leksakerna och i tankarna om smärta/njutning. Det får mig att känna igen mig i sex jag haft eller vill ha och kan därmed fortsätta att spåna vidare i fantasin. Men om det är sånt man är ute efter finns det rena BDSM-böcker som håller klart högre kvalitet.

    Det här är en Harlekinbok från början till slut där man sen kryddat med lite BDSM men inte riktigt visste vad man skulle göra med det. 
    Naughty by nature
  • Äldre 18 Sep 22:55
    #27
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-09-18 16:59:14 följande:
    Ja fast här har du lite fel.
    Jag vet inte hur mycket jag ska förstöra för de som inte läst...

    ...Men det är just undergivenheten hon har problem med och hela boken är ju en kamp. Hon vill inte vara undergiven för det är ju typ "så fel..." och livremmar får henne att gråta. Så hon är ganska kaxig och stampar frustrerat i marken när han försöker.

    När hon faller in i hans ramar, är det för att han är så sexig, perfekt, hans breda axlar, smala midja, perfekta läppar, rufsiga hår och hans jeans som hänger sexigt av hans höfter...

    Und so wieter...
    Fast en livrem kan få mig att gråta också beroende på hur den hanteras. Och sex slag kan vara fem för mycket beroende på hur de delas ut.
    Naughty by nature
  • Äldre 18 Sep 23:06
    #28
    Agridulce skrev 2012-09-18 22:55:41 följande:
    Fast en livrem kan få mig att gråta också beroende på hur den hanteras. Och sex slag kan vara fem för mycket beroende på hur de delas ut.
    Jo.
    Well aware.

    Men jag var ju redan arg på deras fjomperier. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Äldre 18 Sep 23:35
    #29
    Agridulce skrev 2012-09-18 22:53:47 följande:
    S P O I L E R

    Jag har fått ok av NG att spoila så nu kommer iaf lite.

    Jag blev förbannad på boken eftersom mannen, Mr Grey, inte är dominant av naturen utan är det pga en massa mystiska trauman. Det gör boken för mig orealistisk och ointressant. Jag är inte intresserad av en man som är fucked up i skallen och tar ut det på kvinnor. Ge mig däremot en man som är dominant i sig själv och klar i knoppen och jag tänder i 190. 

    Kvinnan är naturligtvis oskuld och heeeeeeeeelt oförberedd och opåläst om sex. Vad som stör mig med henne är att hon fortsätter att låta honom köra BDSM-racet med henne fast det inte är det hon tänder på. WTF? Vem har sex med någon annan för någon annans skull. Hade hon däremot upptäckt att hon hade en ug sida och tänt på grejerna hade det kunna varit intressant. Nu blir det i stället märkliga vaniljlekar kryddade med rep och piska.

    Jag skiter i att de skriver om hans jättekuk hela tiden. Det kan jag leva med. Däremot att han konstant beskrivs som en fantastisk Adonis sänd från gudarna tänder av mig och gör det hela osannolikt igen. Flawless is boring.  Och tjejen som alla tycker är så söt och sexig har ett uselt självförtroende och fattar inte hur någon kan tända på henne. Gör om gör rätt.

    Däremot så tänder jag som ug på potentialen i leksakerna och i tankarna om smärta/njutning. Det får mig att känna igen mig i sex jag haft eller vill ha och kan därmed fortsätta att spåna vidare i fantasin. Men om det är sånt man är ute efter finns det rena BDSM-böcker som håller klart högre kvalitet.

    Det här är en Harlekinbok från början till slut där man sen kryddat med lite BDSM men inte riktigt visste vad man skulle göra med det. 



    Tråkigt. Jag har inget emot harlequinböcker, jag läste mängder när jag var yngre. Men då vill man ju läsa om den där naturligt sexiga och självsäkra mannen och inte om någon med psykiska problem! Sen avskyr jag när de blandar in oskulder om det inte är en historical romance-bok. Och för mycket sex för snabbt blir tråkigt.

    Men om han har psykiska problem, är det något han ska bli "frisk" från eller är det en del av honom? För om hon ska "ändra" på honom så blir det ju ännu värre.
  • Äldre 18 Sep 23:40
    #30

    Iryelle: det reda nog ut i del 2 (NG läser den nu)
    Men rent spontant så tror jag att de kommer försöka dra det ur honom. Så han blir en varm vaniljman.

Svar på tråden Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?