• Nice Girl Wrong Place

    Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?

    Fifty Shades Of Grey har nog de flesta snart hört talats om.
    Älskar man den eller hatar man den? Och varför?

    Är själv i skrivande stund mitt i trilogin och är inte alls imponerad. Tvärtom.
    Däremot är jag väldigt nyfiken på hur andra upplevt boken (böckerna).

    Och för er som missat det;
     http://en.wikipedia.org/wiki/Fifty_Shades_of_Grey


    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?
  • Lingonbär

    Hmm tråden verkar halvdöd men har precis läst ut första boken. Röstade sådär och kommer nog köpa de andra böckerna också för att få reda på hur det går. Har pendlat mellan förbannad och nöjd och idag lipade jag i slutet på boken. Suck... Så den väcker känslor hos mig iallafall, tycker hon beskriver själva tankarna och känslorna hos dem väldigt bra. Dock tycker jag det är urtråkigt att den perfekte mannen inte bara kan vara naturligt dominant i lite mildare form och inte galet BDSM-fixerad och psykskadad. Men så förstår jag inte grejen med läderpiskor och räls i taket heller.

  • Mosis

    Har sträckläst första boken och är nu smått förbannad att de resterande delarna knte finns på svenska! :) haha tyckte den var bra men kan dock hålla med om att handlingen var liiite tunn.. Och sen tyckte jag personligen att det var lte creepy med att han dök upp överallt hela tiden.. Bläää för de men annars toppen bok! :)
    Nån som kan Rekomendera någon annan? :)

  • Nice Girl Wrong Place

    Intressanta reflektioner!
    Kul att det finns de som kommer med ett annat perspektiv än mitt totalsågande

    Håller fortfarande på med bok nr 2.
    Gillar den fortfarande inte.
    Därför tar det väldigt lång tid... 


    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Agridulce
    Mosis skrev 2012-09-28 01:56:45 följande:
    Har sträckläst första boken och är nu smått förbannad att de resterande delarna knte finns på svenska! :) haha tyckte den var bra men kan dock hålla med om att handlingen var liiite tunn.. Och sen tyckte jag personligen att det var lte creepy med att han dök upp överallt hela tiden.. Bläää för de men annars toppen bok! :)
    Nån som kan Rekomendera någon annan? :)
    Vilken typ av bok tänker du på? En med fokus på sådant sex (men mindre handling) eller en bok som inte fokuserar på sex och har bra handling? Har hittills inte hittat någon som kombinerar de tu.
    Naughty by nature
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2012-09-28 12:58:05 följande:
    Vilken typ av bok tänker du på? En med fokus på sådant sex (men mindre handling) eller en bok som inte fokuserar på sex och har bra handling? Har hittills inte hittat någon som kombinerar de tu.
    Det är därför jag ska skriva mina memoarer när jag är runt 40.
    Håll ut!!! 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • overdose
    Lingonbär skrev 2012-09-26 18:59:19 följande:

    Dock tycker jag det är urtråkigt att den perfekte mannen inte bara kan vara naturligt dominant i lite mildare form och inte galet BDSM-fixerad och psykskadad. Men så förstår jag inte grejen med läderpiskor och räls i taket heller.


    Av recensioner verkar det som att ingen av dem är perfekta, snarare väldigt långt ifrån.

  • Lingonbär
    overdose skrev 2012-09-28 14:29:31 följande:
    Av recensioner verkar det som att ingen av dem är perfekta, snarare väldigt långt ifrån.

    Hmm fast bortsett ifrån hans psykiska sexstörningar så är han rätt perfekt i mitt tycke. Rik, snygg, välutrustad, omtänksam, driftig, kompetent etc. Åandra sidan så hinner hon säkert "fixa" honom till den tredje boken så han blir perfekt då. Hade ju inte blivit en story om han var helt perfekt från början.

    Och hon är en vanlig tjej, hur perfekt får den manliga delen av läsarna avgöra. 
  • Mosis

    Ja behöver inte vara sex men som den sucker för romantik som jag är så nån med sånt :) haha

Svar på tråden Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?