• Nice Girl Wrong Place

    Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?

    Fifty Shades Of Grey har nog de flesta snart hört talats om.
    Älskar man den eller hatar man den? Och varför?

    Är själv i skrivande stund mitt i trilogin och är inte alls imponerad. Tvärtom.
    Däremot är jag väldigt nyfiken på hur andra upplevt boken (böckerna).

    Och för er som missat det;
     http://en.wikipedia.org/wiki/Fifty_Shades_of_Grey


    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?
  • Bedhead
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-08 22:36:31 följande:
    I andra boken får han föra in ett lillfinger i hennes anal.

    Huvudsaken är att det ordentligt ältades vad i hans barndom som fick honom att göra det.
    It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • Bellini2

    Jag håller på med tvåan och häpnar över att sexet är så mesigt, det talas ju så mycket om att det är BDSM! Kan vi inte dela med oss av bra sexlitteratur då?
    Slaktaren av Alina Reyes tycker jag var bra.
    Pat Califias böcker är häftiga om man verkligen vill att det ska gå hett till!
    Vad säger ni?

  • Nice Girl Wrong Place
    Bellini2 skrev 2012-10-19 14:52:37 följande:
    Jag håller på med tvåan och häpnar över att sexet är så mesigt, det talas ju så mycket om att det är BDSM! Kan vi inte dela med oss av bra sexlitteratur då?
    Slaktaren av Alina Reyes tycker jag var bra.
    Pat Califias böcker är häftiga om man verkligen vill att det ska gå hett till!
    Vad säger ni?
    Jag har alltid velat läsa Slaktaren men har inte köpt den ännu.
    Har "bara" hittat den på ställen som bokbörsen.
    Håller med, sexet är jättemesigt.
    Jag håller på med trean och kan knappt motivera mig att läsa. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • janbanansfru

    Jag har läst del 1 och 2 nu. Första boken gjorde mig upprörd över hans beteende och andra fick mig mer att förstå varför. 
    Men i grund och botten är det en kärlekshistoria tycker jag. Men det är alltför mycket sex, hur orkar dom?!
    Men jag tror att anledningen att böckerna säljs så bra och att alla pratar om det, är just att det får oss att reagera!

    Jag rekommenderar att folk att läsa det för det blir så kul att diskutera och få höra andras åsikter.=)

  • Nice Girl Wrong Place

    Jag kom förresten på att det finns en del av böckerna jag gillar.
    Minns inte vilken bok men jag tror bok nr 2.
    De är stalkade av hans ex-sub och en konfrontation uppstår i Anas lägenhet.
    Den konfrontationen och hur han hanterar henne där och då, hur hans (visserligen sinnessjuka) ex-sub reagerar på honom och hur han reagerar...

    Japp.

  • Bedhead
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-31 12:39:47 följande:
    Jag kom förresten på att det finns en del av böckerna jag gillar.
    Minns inte vilken bok men jag tror bok nr 2.
    De är stalkade av hans ex-sub och en konfrontation uppstår i Anas lägenhet.
    Den konfrontationen och hur han hanterar henne där och då, hur hans (visserligen sinnessjuka) ex-sub reagerar på honom och hur han reagerar...

    Japp.
    Ok, köper tvåan. På din rekommendation.
    It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • MammaTillNeoh

    Jag har bara läst första boken och lite av andra men jag tyckte det var väldigt svårt att läsa dom då jag är van vid att läsa serien som den var innan den blev en bok., Vet inte om ni har hört det men det var faktiskt en twilight fanfiction serie innan. Jag har de på pdf på min dator liksom många andra fanfiction läsare har. Motu är väldigt populär i twiligtfanfiction världen :P Master of the Universe, jag Älskar dom! Längtar tills filmen kommer ut, men å andra sidan är jag lite osäker på filmen hur den kommer bli,, iomed att jag och många andra läst den som twilight fanfiction innan så föreställer man sig ju edward och bella som huvudkaraktärerna och får en viss bild av sig (vilket man iofs får ändå när man läser vilken bok som helst) och det kommer bli svårt för de som gör filmen att hitta rätt personer så dom passar in, huvudkaraktärerna har väldigt starka personligheter, speciellt Christian, han kommer nog bli väldigt svårt att hitta rätt skådespelare till..  

     

Svar på tråden Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?