• Äldre 18 Sep 08:46
    19419 visningar
    142 svar
    142
    19419

    Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?

    Fifty Shades Of Grey har nog de flesta snart hört talats om.
    Älskar man den eller hatar man den? Och varför?

    Är själv i skrivande stund mitt i trilogin och är inte alls imponerad. Tvärtom.
    Däremot är jag väldigt nyfiken på hur andra upplevt boken (böckerna).

    Och för er som missat det;
     http://en.wikipedia.org/wiki/Fifty_Shades_of_Grey


    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?
  • Äldre 8 Nov 12:06
    PrimitivMan skrev 2012-11-08 11:56:11 följande:

    En sak jag funderar på är ifall boken/böckerna leder till ökat intresse (el iaf nyfikenhet) för BDSM eller om det snarast avskräcker.


    En fördel med boken är att den kan ge upphov till en del intressanta diskussioner. Kan ju outa lite sexuella preferenser i bekantskapskretsen (el sina egna). Jag bara väntar att få sätta tänderna i argument typ "det är att män gillar att förtrycka kvinnor och inget som någon kvinna själv vill" och liknande.


    Jag tror absolut det väcker nyfikenhet. Jag kan se lockelsen i det sexuella men däremot att få i hop det med vardagslivet funkar inte alls för mig. Alltså i tanken då. Känns som det där vill man ha med en främling i så fall :)
  • Äldre 8 Nov 12:18

    Jag läste den när den fortfarande var "i sin linda", om ens där, eftersom jag läste den när den bara var en fanfiction som handlade om Bella och Edward (Twilight.).

    Jag och mina Twilightälskande nätvänner väntade ivrigt på att ett nytt kapitel skulle komma ut, och den var otroligt fängslande i mina ögon! Mot slutet skummade jag "handlingen" och lusläste bara sexscenerna, men på det stora hela, I LOVED IT!

    Nu har jag bokversionen men har ännu inte tagit mig tid att läsa den tyvärr. Hade ett annat "liv" då med 2 barn och hemmastudier (loooots of time for fanfiction...!), nu har jag 3 barn och heltidsjobb.

    I miss my fifty, men there is a time for everything...!      


  • Äldre 8 Nov 14:47

    Nu har jag läst färdigt nummer två..också såå bra! Mer spänning än i första boken. Väntar med spänning på slutet...Drömmer

  • Äldre 8 Nov 14:51
    Alvi skrev 2012-11-08 12:18:20 följande:
    Jag läste den när den fortfarande var "i sin linda", om ens där, eftersom jag läste den när den bara var en fanfiction som handlade om Bella och Edward (Twilight.).

    Jag och mina Twilightälskande nätvänner väntade ivrigt på att ett nytt kapitel skulle komma ut, och den var otroligt fängslande i mina ögon! Mot slutet skummade jag "handlingen" och lusläste bara sexscenerna, men på det stora hela, I LOVED IT!

    Nu har jag bokversionen men har ännu inte tagit mig tid att läsa den tyvärr. Hade ett annat "liv" då med 2 barn och hemmastudier (loooots of time for fanfiction...!), nu har jag 3 barn och heltidsjobb.

    I miss my fifty, men there is a time for everything...!      
    VA??? Vad menar du med fanfiction, Bella, Edward? Jag är larvigt besatt av Twilight, och undrar om detta är nåt jag bör läsa?!?! Var?? :)
  • Äldre 8 Nov 15:01

    Jag har i och för sig bara läst halva första boken, men tycker att det märks rätt väl att det är Twilight-fanfiction från början. Språket är taffligt och upprepande, karaktärerna är platta (speciellt hon är ju katastrofalt mesig, vilket inte är konstigt om hon är baserad på Kartong-Bella) och det hela bara andas überlarvig tantsnuskroman gone extra kinky.

    Konceptet kunde väl ha varit intressant om det hade varit bättre gjort, men 50 shades skulle ha behövt stenhård redigering och kanske ett par refuseringar och omarbetningar för att bli någolunda bra.


    So say we all
  • Äldre 8 Nov 15:05
    Lady Namárië skrev 2012-11-08 15:01:34 följande:
    Jag har i och för sig bara läst halva första boken, men tycker att det märks rätt väl att det är Twilight-fanfiction från början. Språket är taffligt och upprepande, karaktärerna är platta (speciellt hon är ju katastrofalt mesig, vilket inte är konstigt om hon är baserad på Kartong-Bella) och det hela bara andas überlarvig tantsnuskroman gone extra kinky.

    Konceptet kunde väl ha varit intressant om det hade varit bättre gjort, men 50 shades skulle ha behövt stenhård redigering och kanske ett par refuseringar och omarbetningar för att bli någolunda bra.
    Mm, lite så jag känner också.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Äldre 8 Nov 15:06
    Lia och bäbisen skrev 2012-11-08 14:51:24 följande:
    VA??? Vad menar du med fanfiction, Bella, Edward? Jag är larvigt besatt av Twilight, och undrar om detta är nåt jag bör läsa?!?! Var?? :)
    Åhh, vännen, undrar om jag har öppnat en helt ny dörr för dig nu... Drömmer De personer jag har introducerat för FF har blivit helt saaaaliga... (deras partners också... Cool )

    Jag googlade på fanfiction och Twilight och hittade detta: http://www.fanfiction.net/book/Twilight/

    Det är egentligen sjukt svårt att hitta highlights, men när man väl gör det är det UNDERBART...!

    Testa att leta efter The List. Det är en lagom bra "förstagångs-ff".....        
    Min favvo är Acting Out men där är Jacob med på ett hörn också... *visslar oskyldigt*
  • Äldre 8 Nov 15:14
    Alvi skrev 2012-11-08 15:06:24 följande:
    Åhh, vännen, undrar om jag har öppnat en helt ny dörr för dig nu... Drömmer De personer jag har introducerat för FF har blivit helt saaaaliga... (deras partners också... Cool )

    Jag googlade på fanfiction och Twilight och hittade detta: www.fanfiction.net/book/Twilight/

    Det är egentligen sjukt svårt att hitta highlights, men när man väl gör det är det UNDERBART...!

    Testa att leta efter The List. Det är en lagom bra "förstagångs-ff".....        
    Min favvo är Acting Out men där är Jacob med på ett hörn också... *visslar oskyldigt*
    Hahahaha!! detta måste ju kollas upp! Jag har ju inte ens läst "50..."böckerna än, men om de baserats på E o B från början så MÅSTE jag ju! :)
  • Äldre 8 Nov 15:15

    Jag har inte läst dem. Om jag vill läsa kinky fanfiction så läser jag den gratis på nätet - där finns texter jag skulle betala dyrt för och annat som jag nog skulle vilja ha betalt för att läsa mer av. 


    Krupke, we've got problems of our own!
  • Äldre 8 Nov 15:21
    Alvi skrev 2012-11-08 15:06:24 följande:
    Åhh, vännen, undrar om jag har öppnat en helt ny dörr för dig nu... Drömmer De personer jag har introducerat för FF har blivit helt saaaaliga... (deras partners också... Cool )

    Jag googlade på fanfiction och Twilight och hittade detta: www.fanfiction.net/book/Twilight/

    Det är egentligen sjukt svårt att hitta highlights, men när man väl gör det är det UNDERBART...!

    Testa att leta efter The List. Det är en lagom bra "förstagångs-ff".....        
    Min favvo är Acting Out men där är Jacob med på ett hörn också... *visslar oskyldigt*
    Alltså, sorry, men är det denna du menar (känner du igen) :
    Det fanns massor "The List" inom twilight! ;:)

    "Did you bring the list?" Edward asked, whisper quiet. He was laying back, eyes closed, on the damp greenery of the meadow. I sighed. "Yes, I did. It isn't finished yet." He cracked his eye open to look at me. "There isn't much time left until the wedding, not to rush you…" He paused, and then said, "Why don't you tell me what you have?" Blood rushed to my cheeks and I looked down at my hands twisting in my lap. He smiled a crooked grin as he sat up. "Bella, it really can't be that bad." Oh yes, it really could. I pulled the folded sheet of notebook paper from the pocket of my jeans and slowly unfolded it. I read the list to myself and frowned, then handed it over to him. "Bella's Top Ten List of Things to do Before Becoming a Cullen. Nice title." He laughed. "Edward…" I warned him. This was embarrassing enough already, without him making jokes over the title. "I couldn't very well put vampire, what if I lost it?" "Very true." He agreed with a smirk
     
Svar på tråden Fifty Shades Of Grey - Reflektioner?